[EG] info gezocht over bruine ruin, nu 4,5 jaar oud, uit HHW

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Max84

[EG] info gezocht over bruine ruin, nu 4,5 jaar oud, uit HHW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 18:57

Wij zijn op zoek naar wat achtergrondinformatie van ons nieuwe paard. Wij hebben hem onlangs overgenomen van iemand en de vorige eigenaresse reageert niet op onze verzoeken om informatie over zijn ouders. Dus proberen we het maar even zo.

We weten van hem dat hij geboren is in of rond Heerhugowaard op 17 mei 2002. Hij heeft hier gestaan tot hij ongeveer 1,5 jaar oud was en daarna is hij verhuisd naar Castricum. Mogelijk is hij gebracht door iemand van de vorige stal. Vanaf dat moment kennen wij hem. Hij is toen gecastreerd, hij was dus nog hengst toen hij nog in Heerhugowaard stond.

Van zijn moeder weet ik eigenlijk niets, behalve dat ze kleiner was dan hijzelf is en hij is nu 1.58. Eigenlijk is hij groter geworden dan de bedoeling was. Zijn vader is volgens mijn informatie een Arabier, maar ik weet niet welke.

Hij is in Heerhugowaard gegrepen door een Rotweiler die daar bij die stal hoorde. Hiervan heeft hij een flink litteken op zijn bil.

Zoals ik het begrepen heb, was de fokker een vriend van de (overleden) vader van de vorige eigenaresse en heeft het veulentje cadeau gedaan aan de vorige eigenaresse, toen ze een dochtertje gekregen had. De vorige eigenaresse heet Mirella.

Het paard had nog geen naam toen hij naar Castricum verhuisde. Het is een bruine met zwarte benen, manen en staart en heeft helemaal geen wit. Het zou mij eigenlijk ook niet verbazen als zijn moeder bijvoorbeeld draversbloed had.

Kent iemand hem of heeft iemand enig idee waar hij gestaan heeft in Heerhugowaard, dan zouden wij dat graag willen weten. Het zou erg leuk zijn als we eens in contact kunnen treden met bijvoorbeeld de fokker en misschien staat de merrie er zelfs nog ? Ook ben ik enorm nieuwsgierig naar de vader omdat mijn andere paardje ook arabisch is.

Ik kan hier helaas geen foto plaatsen, maar als je info denkt te hebben, kan ik er wel een mailen. Misschien dat iemand er bepaalde trekjes in herkent ?

Alvast bedankt voor het meedenken !

Groetjes M&M

Ipsilonka

Re: [EG] info gezocht over bruine ruin, nu 4,5 jaar oud, uit HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:23

Zeg ik iets heel geks als ik dacht dat zijn moeder een Welsh was en dat dat dan de verzorgpony van Mirella was?