Onrustig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

Onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:48

hey ik heb een vraagje
ik heb nu 3 jaar een 10 jarige pony, en hij is altijd heel onrustig geweest bij het poetsen, hij staat aan twee kanten vast (als hij aan een kant vast stond was hij alleen maar aan het draaien) maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hem moet straffen als hij maar blijft lopen en niet blijft staan onder het poetsen, ook vaak als ik bij zijn nek poets begint hij met zijn hoofd te draaien en probeert hij de borstel te pakken te krijgen. het grootste probleem vind ik echt dat hij niet stil blijft staan, kan iemand me tips geven want ik weet niet goed hoe ik hem moet straffen!
en kan het miss zijn dat hij alleen in de wei staat en niet echt iemand heeft waar die mee kan spelen, dat hij het dan met mij gaat proberen. hij staat wel gewoon naast andere paarden in de stal en in de wei.
alvast bedankt

Marigold

Re: Onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:50

je kan met de stem waarschuwen als hij weer begint te draaien.
gewoon HEE roepen, en braf paard zeggen als hij stilstaat.
misschien kan je hem tijdens het poetsen afleiding geven ofzo?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:48

Het lijkt mij ook het beste om je stem te verheffen. Als je paardje dat nog niet stil staat, misschien een klein tikje geven.(Met je hand) En kun je als je poetst geen hooi voor je paard leggen, zodat je paard eet. En hopelijk stil staat. Zodra je paard stil staat, meteen belonen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je veel succes.

groetjes,

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:59

Als je hem aan het poetsen bent en hij gaat draaien,draai dan gewoon met hem mee zover als dat kan en blijf gewoon poetsen.Als het niet kan ga dan verder poetsen waar het wel kan en blijf constant met hem meebewegen en draaien enzovoorts.Geen stem gebruiken en niet afstraffen,gewoon zijn gedrag negeren en je eigen ding blijven doen.
Als hij merkt dat hij geen aandacht meer krijgt zal het vanzelf minder worden.

Het kán zijn dat hij gevoelig op de huid is en dat je hem rustiger en met minder druk op de borstel moet poetsen

Krijgt hij wel genoeg beweging op de dag en niet teveel krachtvoer t.o.v. de hoeveelheid beweging?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:17

breng rust in het werk. loop langzamer dan je gewend bent om hem heen, geef zijn gezicht extra aandacht. verder is grondwerk nooit weg om rust en vertrouwen te brengen. en zorg dat hij een weidemaatje krijgt, om lekker mee te prutsen. dat is iets wat elk paard nodig heeft.

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:51

ok bedankt alvast voor de tips ik zou eraan denken en ik hooop dat het wat uithaalt ik hou julie wel op de hoogte meer tips zijn welkom!!

Love_Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:26

Langzaam aan laten wennen en geduld hebben

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:46

Kan het niet gewoon zijn dat hij zich verveeld? Anders kan je hem iets van een liksteen of speeltje in z'n stal geven.. Als dat het niet is zou ik gewoon rustig blijven en zijn gedraai negeren.