Hoe gaat jou paard met je om?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gloriantjee

Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 20:29

De titel zegt het al Sigaar Mijn vzpaard die wil wel aandacht en zou dan zijn hoofd tegen je aan doen. Verder is hij af en toe een beetje lomp maarja. Hoe gaan jullie paarden met je om?

Groetjes Gloriantjee

Gloriantjee

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 20:47

Niemand?...

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:14

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:22

Ik heb twee paarden. Een merrie van inmiddels 12 en haar dochter van bijna 5.

De merrie van twaalf probeert heel subtiel haar grenzen te verleggen. Is een vreselijke zoeterd, maar probeert ook na correctie ieder keer weer een stapje verder te gaan.

De dochter van 5, heeft heel veel respect voor me. Wil nog eens vergeten dat ze niet mijn persoonlijke ruimte in mag komen zonder dat ze daartoe uitgenodigd wordt, maar een correctie komt meteen aan, en ze zal het daarna niet nog een keer proberen....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:23

Tenuta:Voorzichtig en lief zolang ik er naast staat, drakerig en uitproberen onder het zadel.
Splash: Voorzichtig, lief maar wel ruw soms. Onder het zadel lief en werkwillig.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:24

mn paard ruw en onbehouwen(is 3,5 en een fries) maar is altijd wel in voor een knuffel of een kroeltje of een aai.
mn pony heeeeeel voorzichtig heel rustig tenzei je erop zit. en het liefst dat je haar alleen aanraakt op der kriebellekjes verder niet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:28

MMMMMM...ze zijn allemaal verschillend! Ik heb er meerdere! Maar ze hebben allemaal wel respect voor me! De een is heel aanhalig, de ander probeerd je na vele jaren nog steeds uit.Dan heb je er ook nog tussen zitten die het niet kwaad bedoelen, maar ondertussen wel b.v op je tenen gaan staan, of je net even een duwtje geven als ze iets zien wat ze meer intereseerd. Maar dat maakt het paardenvak ook zo leuk denk ik!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:32

Mijn fjord is een dondersteen! Maar hij weet wel dat hij niet in mijn persoonlijke ruimte moet komen Haha!

Hij kan namelijk nog wel eens een beetje lomp zijn Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:39

Mijn bijna 3-jarige gekke ruin gedraagt zich bij mij jong, speels, sociaal en knuffelig. Maar ook op zijn tijd even zijn grenzen opzoeken door wat licht dominant gedrag, in mijn ruimte komen e.d. Doordat ik aan freestyling en NH doe, los ik dat wel op. Ik voel voornamelijk een vertrouwensband en heb erg veel plezier met mijn paard.
Ik zie er naar uit om hem in de toekomst in te rijden, ook al weet ik dat hij temperament heeft en ik nog wel eens wat kan verwachten. Maar ja, daar is het een jonkie voor en ik maak me totaal geen zorgen.

We spelen regelmatig in het land en hij loopt continu achter me aan, als ik dat toelaat. Alles op een vriendelijke manier. Maar ik weet dat ik consequent moet blijven, omdat hij door zijn leeftijd en de rassen die hij in zich heeft ook behoorlijk sterk en onbehouwen kan zijn. Hij is absoluut geen kinderpony, maar wel een heel lief pubertje.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:02

Faram is een negen jaar oude dominante ruin. hij probeert me soms weleens uit, maar is wel heel gevoelig. correctie komt goed door, ik weet wat ik aan hem heb en andersom ook. dingen die hij eenmaal geleerd heeft vergeet hij niet meer. het is een paard dat graag bereden wordt, als ik een poosje niet rij (zoals nu, met veel regen en slecht weer, natte grond) wordt hij chagrijnig.

Flicka is een 3,5 jarige merrie, met een heel verleden met mij achter zich. soms denk ik weleens dat ze weet wat ik denk. ze is supergevoelig, eventuele correcties gaan dmv: neeee Flicka... nooit schreeuwen of iets anders, alles gaat met haar heel vertrouwd en rustig. zij is een echte speelse donderstraal, ik speel graag met haar in de wei en trekt ze een hele trukendoos aan bokken open, maar altijd voorzichtig. ze wordt zelf graag voorzichtig behandeld, en doet dat tegenover mij ook terug.

Snatje is een tien maand oud hengstje, hij staat met Flicka, en samen kunnen ze heerlijk spelen. ik kan merken dat hij wat mensen betreft nog veel moet leren, maar hij pakt de dingen makkelijk op. hij is gek op aandacht, en vraagt daar ook netjes om. spelen in de wei doet hij ook, met mij, en ook met Flicka. Faram mag hem minder graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:03

mijn bijna 3 jarige arabje is echt een mama's kindje, als hij bang is iets verkeerds te doen moet hij even een kriebeltje hebben om te weten dat het goed zit tussen ons, en als er iets engs is kruipt hij bijna in me. tenzij er merries zijn, dan hinnikt ie knoerhard in mn oor vaak, maar verder loopt hij braaf mee, geen pas verkeerd, enige moment dat ie gek doet is als we zn vriendje meenemen, en zelfs dan nog zal hij er niet vandoor gaan Haha! ben verliefd hihi

mn shetmerrie probeerd altijd iedereen uit, en is verder ook echt een merrie, want ze kan flink lastige streken hebben zoals even op de achterbenen gaan staan als mevrouw iets niet bevalt, maar verder kan ik haar zonder halster of iets meenemen, en ook zij is verder wel (meestal) een knuffel.

verder hebben we nog heel wat pony's maar met deze 2 heb ik gewoon het meest. en om nou alle 21 hier te gaan beschrijven Bloos

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:06

Die van mij is echt een schat in de omgang. Altijd blij en attent naar iedereen. En echt nooit shagerijnig. Het is een heel vrolijk paard die het echt leuk vindt dat je er bent.

We hebben het eigenlijk erg gezellig samen en uitproberen dat doet ze met rijden bij een ander. Ik hoor ook van anderen dat ze echt aan mij verknocht is. Als ik op vakantie ben of een paar dagen niet kom, is ze heel anders. Ook met rijden door ander

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:10

tja hoe moet ik dit zeggen.
mijn pony en ik hebben het gezellig maar met maten.
ze moet wel weten wat ze wel en niet mag.

ze kijkt graag mee als ik iets pak of doe dus dat mag ze.
opzich ben ik erg makelijk ze mag in me kast komen.
ze mag in me tassen zitten want ze pakt toch niets

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:11

Mijn paard is echt een jonge hond. Hij vind me geweldig volgens mij, staat al te hinniken in de gang als ik binnenkom en kan compleet verbaasd zijn als ik even weg ben geweest en toch nog op stal blijk te zijn ( als ik naar de w.c. ben of ergens anders waar hij me niet kan zien ). Dan zie ik hem gewoon helemaal verbaasd en blij zijn.
Hij is een verschrikkelijk cool en zoet paard, maar wel een drammer. In zijn jeugdige enthousiasme probeert hij vaak grenzen te verleggen en durft ook gewoon terug te komen op een correctie. Wat dat betreft....zou ik willen dat hij wat gevoeliger was. Hij houdt van een geintje en mensen in het algemeen vindt hij geweldig. Hij is echt nog zo speels en naief, gek ben ik er van. Hopelijk kan ik hem zo houden!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:11

Hoe mijn pony met mij om gaat Tong uitsteken
ehm als ze in een goede en leuke bui is knuffelen en kusjes geven en heel lief doen en schattig Kusje
en als ze in een niet zo leuke bui is proberen te happen maar nooit proberen te schoppen naar me daar heb ik geluk aan Haha!
het is best een pony met een eigen karakter maarja dat mag ook wel arabier/shet Nagelbijten / Gniffelen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:07

De ene is echt lieverd, goed op mij gericht. Vergeet alleen nog wel soms dat tegen mij aan schuren dus echt niet geaccepteerd wordt (en kan behoorlijk lomp met dr hoofd draaien soms).

De ander heeft al járen (vertelde eigenaar toevallig laatst dat de man waar hij m van gekocht had, hem dat al vertelde) dat wanneer iemand voor hem staat, hij constant met zn neus tegen je aan drukt.
Verder is hij momenteel ook echt lieverd. Paar jaar geleden drukte hij me nog zonder wikken of wegen tegen de muur, momenteel durft hij er bijna niet meer aan te denken. Luistert verder ook goed en kan soms echt praten tegen me. Hij is nooit gemeen...

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:16

Mijn paardje is echt heel gezellig, aandacht is waar hij voor leeft (ok samen met voer dan hihi). Als ik zijn halster pak met een zweepje (VD) om met hem in de bak te spelen, zie je hem groeien. Het enige is dat hij vrij eenkennig is. Doet tegen iedereen normaal, maar accepteert weinig aan zijn lijf van een ander.

In zijn box is het een regelrechte draak, dat is zijn domein en daar heeft een ander niet te komen, hij hangt dan echt in de tralies, tot de boxdeur open gaat.

Hij is heel gevoelig voor een correctie en groot op hem af stappen geeft vaak al het gewenste effect. Daarentegen blijft hij wel constant de grenzen verleggen.... Je kan het tenslotte altijd proberen...

Gloriantjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:10

Er zitten hele verschillende dingen tussen! Vind het wel leuk om te lezen! Haha!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:53

het paard dat ik rijd, is op stal een schatje, wil graag zien wat je doet, en is super nieuwsgierig naar alles... als mijn telefoon gaat, dan kruipt ze er bijna in, omdat ze wil weten wat het is...

buiten de stal heeft ze respect voor me, zolang ik naast haar loop... ze reageert op zich wel goed dat grondwerk enzo, dan voelt ze zich gelijk meer 'paard' zeg maar... helaas moet ik dan nogal eens duidelijk maken dat IK het alphapaard speel en NIET zij...
met longeren heeft ze absoluut geen respect voor mij, alleen voor de zweep. longeer ik zonder zweep, dan gaat ze gericht naar mij slaan... dat deed ze dinsdag ook en toen heb ik hard met het uiteinde van de longeerlijn tegen haar schouder aangeslagen... ze schrok zo erg van het feit dat ik daarmee kon slaan (en dus niet alleen met een zweep of met een vlakke hand) dat ze per direct braaf verder lief... niks meer gedaan tijdens de hele training...

met rijden is het een draak, denkt altijd de baas te zijn, heel dominant en het is dan ook steeds vechten om haar de baas te kunnen... ik ben afgelopen zaterdag van haar afgevallen en dat zag ze wel echt als een triomf... ze stond er echt zo bij de kijken van 'dat heb ik toch maar mooi voor elkaar'...
het is een beetje typisch merriegedrag tijdens het rijden... het been, daar reageert ze niet op, loopt ze gerust dwars door heen, teugelbegrenzingen hebben ook geen zin, buitenteugel loopt ze hard door heen...

dus tjah, hoe gaat mijn paard met me om: in de omgang braaf, tijdens het werken (waaronder ik wel longeren versta en niet grondwerk) is het een dominante draak...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:08

Mijn paard is van nature best afstandelijk. Vroeger was hij ook absoluut niet aanhankelijk en moest ie niets van iemand hebben. Niet dat ie niet lief was, maar meer dat hij niet echt interesse in iemand had. De laatste jaren wordt hij wat ouder en hij is echt veranderd. Hij is nu veel aanhankelijker. Hij is eigenwijs, ondeugend, af en toe een beetje lomp en verder ontzettend lief.

Hij heeft wel een consequent iemand naast hem nodig, anders loopt hij letterlijk en figuurlijk over je heen. Bij mij hoeft hij niets te 'flikken', maar ik merk en zie gewoon zijn gedrag veranderen als bijv. mijn bijrijdster bezig is.

Verder is hij met rijden geen makkelijke. Hij is echt een hele harde werker en erg taai, maar ow zo sterk en drammerig. Hij heeft een hele lange adem, waardoor mijn geduld erg vaak op de proef wordt gesteld.

Maar bovenal is het echt een schat van een paard en volgens mij is onze wederzijds band en het vertrouwen in elkaar erg groot. Volgens een fotoreading die ik heb laten doen, hebben wij vanaf het begin een klik en is onze band ijzersterk.

Love_Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:27

Mijne houd er niet van als je heel erg aan hem zit, poetsen is okee, maar egt knuffelen is niks

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:52

Garinka is geen knuffeldier, maar ze wil wel alles voor me doen, ik heb wel het idee dat ze het leuk vind om met me op stap te gaan.

Nivje is een verschrikkelijke slijmbal en wil altijd overal het fijne van weten. Hij is wel onbenullig, als je op zijn pad staat loopt hij wel over/door je heen. Maar er zit niks gemeens in, nooit bijten of slaan

Cindy is een elitaire ouwe muts. Knuffelen, bah. Poetsen, bah. Wat doe jij in mijn weiland? Opzouten!
Hey, gaan we aan het werk? Dat vind ik nou leuk! Stiekum vind ik aandacht wel oke. Maar ik zal het nooit toegeven.

en als ik aankom dan wordt er dooer iedereen altijd even gehinnekt/gemurmeld

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:56

mijn paard wil erg graag aandacht maar eist ook wel respect...ze geeft goed aan wat ze wel en niet leuk vindt.
sinds we wedstrijden rijden en naar les gaan zijn we veel closer geworden en daardoor is het vertrouwen in elkaar ontzettend gegroeit

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:58

Mijn 10 jarige Passie is een paard wat echt voor je wilt werken onder het zadel, veel karakter, lekker ontdeugend wanneer er een kans ie neemt ie 'm om ontdeugend te zijn, wel altijd dreigen met happen bij bv deken dichtdoen, zadel opleggen en over aansingelen zal ik maar nog geen eens beginnen.. (diepe zucht) maar hou toch al wel veel van 'm

Lauraa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:37

Mijn paardje schuurt zich altijd helemaal tegen mij aan.. hij dieuwt mij gewoon aan de kant:P