hoe met verzekering en da kosten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe met verzekering en da kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 10:04

mijn paard hoest een beetje, en het bevalt me niks,

nu is mijn paard verzekerd, hoe regel ik dat de verzekering mij geld terug geeft? als de da is langs gekomen?

moet ik een brief sturen? of?? hoe gaat dat in zijn werk?

Ireen_

Re: hoe met verzekering en da kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:09

Als het goed is heb je van je verzekering een soort "schadeformulier". (en anders moet je die even aanvragen) Je dierenarts moet die invullen en ondertekenen.
Wanneer je de rekening hebt kun je de rekening samen met het formulier opsturen naar de verzekering en wordt het daar geregeld!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:55

Ik moet een nieuw schadegeval altijd eerst telefonisch aanmelden. Dat wordt dan in het systeem opgenomen. Vervolgens moet ik de rekening met "schadeformulier" van de DA opsturen en krijg ik het (minus eigen risico) vergoed.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:10

Tessebes schreef:
Ik moet een nieuw schadegeval altijd eerst telefonisch aanmelden.

Dat verschilt misschien per verzekering dan Lachen
Ik heb het 1 keer vooraf gemeld dat ik voor kreupelheidsonderzoek/peesscan naar de kliniek ging, toen vertelden ze dat ik het niet vooraf hoefde te melden, alleen wanneer ik echt hoge dierenartkosten verwachtte (zoals bij een operatie of opname.)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:40

O ja, mijn pony moest toen met spoed naar de kliniek, toen heb ik gebeld. Vroegen die heikneuters naar m'n polisnummer, alsof ik die uit m'n hoofd weet!?

edit: Nee, ik zeg het fout. Ik had al gebeld naar de verzekering, toen belde mijn contactpersoon met terug en die heb ik daarna weer gebeld dat ze naar de kliniek moest. Toen had ze wel zoiets van "doe maar wat de DA zegt dat goed is en dan zien we de rekening wel".

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:47

Binnen 72 uur moet je de schade melden, en je kan van internet een formulier downloden.Dat vult de veearts dan in,en dan betaal jij de rekening die je vervolgens weer vergoed krijgt van de verzekering.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:56

kijk in je verzekeringspapieren voor de exacte voorwaarden, we kunnen hier wel allerlei variaties roepen maar uiteindelijk zul je je toch aan de regeltjes voor jouw verzekering moeten houden.
Wie weet ben je wel niet verzekerd voor ziektekosten of slechts beperkt...

Succes!

issie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:14

Of bel je verzekering even! Dikke kans dat zij het precies uit kunnen leggen. Het zal ook wel per verzekering en maatschappij verschillen.