deken tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

deken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:28

Mijn paard is niet geschoren maar draagt wel een winterdeken moet ik nu als ik buiten rij geen deken gebruiken maar gewoon na het rijden een zweetdeken opleggen ( en daar over zijn winterdeken ) Of moet ik een nier deken kopen en daarmee rijden ....

gr lynn

Picassox

Re: deken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:29

Nierdeken is erg handig. Ja

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:13

Ik zou alleen de deken even gebruiken om het warm te rijden en daarna zonder deken rijden, dit doe ik ook met mijn pony ( die is wel geschoren) Daarna doe ik altijd de fleecedeken en winterdeken op, en na een paar uurtjes haal ik die fleecedeken er onderuit (behalve als het heel koud is!)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:16

ik rij ook gewoon met zweetdeken hoor ipv nierdeken. extra aanschaf van nierdeken vind ik zelf overbodig en door in- en uitstappen met zweetdeken krijg je zelf ook lekker een warme kont Haha!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:20

Een nierdeken is wel handig ja...Maar een zweetdeken kan ook..Maar daar moet je geen winterdeken over doen hoor als je gaat uitstappen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:34

Ik heb nu met inrijden en uitrijden een nierdeken op, als ik ga beginnen doe ik hem af. Het is nu nog vrij warm, ik houd hem pas op als het echt vriest Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:35

Marrepar schreef:
Ik heb nu met inrijden en uitrijden een nierdeken op, als ik ga beginnen doe ik hem af. Het is nu nog vrij warm, ik houd hem pas op als het echt vriest Lachen

Ik ook. Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:54

Een instap/uitstapdeken vind ik persoonlijk zwaar overdreven, en zoveel heeft het de afgelopen week niet gevroren.

Ik zou niet rijden met deken, wel wat langer instappen als het paard niet te fris is ivm het koude weer, anders wat eerder gaan draven om hem warm te krijgen....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:21

Cassidy schreef:
Een instap/uitstapdeken vind ik persoonlijk zwaar overdreven, en zoveel heeft het de afgelopen week niet gevroren.

Ik zou niet rijden met deken, wel wat langer instappen als het paard niet te fris is ivm het koude weer, anders wat eerder gaan draven om hem warm te krijgen....

Nee, een paard die onder 500 grams deken staat, zomaar ineens in de kou aan het werk zetten is wel okay zeker?
In de zomer doe je toch ook een overgangsdekentje op, van winter naar lente naar zomer (zonder deken dus?)
vind het zeker niet overdreven!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:29

Het paard is als het goed is in beweging, een in- uitstapdeken is niet nodig. Het is bijna 10 graden boven 0.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:38

Jeetje.... ik heb een kaal geschoren paard en ik rij gewoon zonder deken hoor. Kijk eens naar buiten : het is niet koud!!!
Ik werk pas los met deken als het vriest.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:53

ik heb een ongeschoren paard wat onder de dekens staat. ik rij haar nooit los met deken, ook al vriest het. ze is niet van suiker!!
een geschoren paard rij ik wel los met nierdeken, stappen en een paar rondjes draven op beide handen dan kan de deken er wel af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:53

LiSSy schreef:
ik heb een ongeschoren paard wat onder de dekens staat. ik rij haar nooit los met deken, ook al vriest het. ze is niet van suiker!!
een geschoren paard rij ik wel los met nierdeken (als het koud is!!), stappen en een paar rondjes draven op beide handen dan kan de deken er wel af.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:58

Mijn paard is wel geschoren, maar ook die rij ik niet los met een deken. Ik ben voordat ik ga rijden ook al met hem bezig, dus zijn winterdeken is er dan al 30 minuten af. Zie niet in waarom ik dan na 30 minuten ineens weer een deken moet opleggen, de kou is hij dan toch al gewend.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:30

Die van mij is geschoren maar ik gebruik nooit een deken voor het in en uit stappen, alleen als hij nat is na het rijden stappen we nog wel eens aan de hand uit onder een zweetdekentje zonder tuig, maar verder nergens voor nodig

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:42

Je hoeft het niet te doen het kan wel mijn pony is ook geshoren en die rij ik ook niet in en uit met een deken alleen als we naar les gaan langs de weg!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:02

LiSSy schreef:
een geschoren paard rij ik wel los met nierdeken, stappen en een paar rondjes draven op beide handen dan kan de deken er wel af.

Ik heb ook een ongeschoren paard die ik altijd losrij zonder deken. Gewoon zorgen dat hij in beweging blijft en niet onnodig stil gaan staan. Als hij geschoren is is het een ander verhaal, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Ik heb eigenlijk altijd te horen gekregen dat het totaal geen nut heeft dat je een winterdeken over je zweetdeken legt. Een zweet deken is er op gemaakt om er los op te liggen, dan kan het zweet ook afgevoerd worden na de buitenkant van de deken. Als je erop weer een ander deken legt kan een paard zijn warmte en zweet helemaal niet kwijt. Dan heeft het deken totaal geen nut.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:11

Als het vriest dan stap ik in en uit met nierdeken Lachen