Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

SANEX schreef:Hoe oud ben je ?
Bixie's mag je aan meedoen tot je 13e
Je moet wel lid zijn van een vereniging en daar kan je een gratis Bixiestartkaart aanvragen.
Hierbij krijg je een stempelkaart en dan kun je je opgeven voor een Bixie bij de in de buurt.
De Bixie's zijn opgedeeld in 2 klasses, de AA en de A.
De AA is lager dan de A en bij de AA mag er iemand met je meelopen en je begeleiden.
De proef bestaat uit 7 'hindernissen' waarvan er maar 4 echte hindernisjes zijn en de rest grondbalkjes of doorgangen en slaloms.
De hindernisjes zijn afhankelijk van de grootte van je pony, ik geloof voor jou met je C pony komen ze in de AA op 30 cm uit en in de A op 40 cm. Dat is te doen.
Naast de punten voor de hindernissen krijg je ook punten voor je rijstijl, je houding, evenwicht boven de sprong, rijden van lijnen en wendingen, gehoorzaamheid van de pony, vlijtigheid van de pony etc.
Bij 60 stijlpunten of meer krijg je een stempel. Bij 3 stempels mag je over naar een hogere klasse, maar dat hoeft niet. Bij 10 stempels moet je over naar de hogere klasse. Een klasse hoger is ook 10 cm hoger qua hindernis.
De Bixiewedstrijdjes kosten meestal 4 euro per proef en het zijn hele leuke wedstrijden om mee te beginnen, mits je dus jonger dan 13 bent.
Je mag met wedstrijdteneu maar dat hoeft niet perse, rijlaarzen en cap zijn wel verplicht.
Wel moet je pony voorzien zijn van een paspoort en de entingen.
Als je een momentje hebt, ik ben aan het wachten op foto's van de Bixiespringwedstrijd afgelopen weekend, het meisje dat op mijn pony's rijdt heeft afgelopen zaterdag voor het eerst een Bixie springwedstrijd gehad en is daarbij 2x 3e geworden. IK heb foto's en filmpjes en dan kun je even zien hoe zo'n parcours eruit ziet.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, ik ben helemaal into de Bixie's
. 
LiinDseyy schreef:Bixie is makkelijk en ook wel leuk.
Er staan dan 5 hindernisjes en dan moet je een proefje doen met hindernisjes ertussen.. dus bijvoorbeeld :
- E-F van hand veranderen en over hindernis 1 springen...
Dit mag allemaal in draf en het zijn maar lage hindernisjes..
Toen ik nog bij de pony's reed heb ik dat ook gedaan.. vond het toen leuk om te doen..