Kosten Paspoort?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Kosten Paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 12:44

Ik kan op Internet nergens vinden wat de kosten zijn van een paspoort.
De kosten voor het chippen is bij de dierenarts bij ons op stal €30,00 per
paard excl. voorrijdkosten. En daarna? Als ze gechipt zijn? Moet ik dan
dingen insturen en wat zijn de kosten per paard?
Zou het fijn vinden iets te horen!
Groetjes, Moniek

Edit; Spelfout

Pilgrim

Re: Kosten Paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 12:50

Zit hier echt heel kansloos te wachten op een antwoord zodat ik verder kan met de begroting.... Haha..

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:55

Ik heb voor mijn paard en Fjorden passport laten maken (het is goedkoper). 25 euro volgens mij vorige jaar february. De kosten zijn verschillen. Een KWPN passport is b.v. veel duurder.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 12:58

Het gaat om meerdere paarden die allemaal bij het KNHS een paspoort moeten hebben. Maar als de DA is geweest, en de paarden zijn gechipt, wat gebeurt er dan verder? Moet ik dingen insturen? Wat zijn de kosten die ik in rekening gebracht krijg door het KNHS? (Inclusief evt administratiekosten etc)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:59

Wat voor ras is je paard? Het is namelijk wel het leukste/mooiste om een paspoort van dat ras aan te vragen. Is je paard een vuilnisbak of maakt het je niet uit dan kun je inderdaad een 'open' stamboek nemen zoals het Fjordenstamboek. Die is het goedkoopste.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 13:02

Het gaat om 4 paarden die persé bij het KNHS een paspoort moeten.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:05

Het KNHS is geen stamboek maar een vereniging. Als je bijvoorbeeld wilt starten dan moet je voor het KNHS een paspoort hebben, maar bij welk stamboek maakt niet uit.

Als je weet welk ras de paarden zijn dan kan ik even voor je verder zoeken!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:06

(0577-408 230)Als je daarnaar toe belt weet je t ook.
Weet niet meet wat ik heb betaald ervoor maar dacht rond de 55 euro.is alweer bijna 2 jaar geleden.
Heb ook een paspoort bij t KNHS

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:12

Fjordenstamboek is het goedkoopst: 23 euro exclusief btw plus de kosten van het chippen dus 30 euro: totaal ongeveer 55 euro. Maar ik zou geen fjordenpaspoort bij bijvoorbeeld een KWPNer willen hebben. Dat je echt een KNHS paspoort kunt aanvragen wist ik niet.
Als je wel voor het 'echte' stamboek van je paard gaat dan verschillen de kosten. Soms moet je verplicht lid worden en soms niet. Bij bijvoorbeeld het AVS (arabieren) ben je al gauw met chippen, verplicht lidmaatschap en het paspoort 150 euro kwijt. Dit is een gesloten stamboekd dus alleen voor 100 % arabieren.
Bij het KWPN kost het net als bij het Fjordenstamboek 23 euro exclusief btw. Weet niet of je dan lid moet worden. Als dat wel zo is dan ben je meer dan 55 euro kwijt.

Maar het nr bellen dat arabian_girl je geeft is ook handig want dan krijg je alle info in 1 keer en dan kun je gelijk vragen stellen als het niet duidelijk is.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:15

Shadi is ook 100% arabier maar om daar een avs paspoort bij te kunnen krijgen was ik echt veel geld kwijt.Moest dan DNA van hemzelf. zn vader en zn moeder laten doen. + nog een onderzoek+ lid worden + bijna 800 euro aan papier + de koste van t paspoort erbij.Nou dan maar KNHS Knipoog
Laatst bijgewerkt door Arabian_Girl op 12-02-07 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:15

knhs kost rond de 30 euro... (daar zitten de chip kosten niet bij in hoor) Spullen opsturen, betalen en klaar... kun je paspoort afhalen of op laten sturen..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:18

Ik had het papier van het AVS al dus moest 'alleen' chippen en paspoort aanvragen want dat was nooit gedaan. Dan nog het verplichte lidmaatschap erbij kwam op 150 euro. Moest jij nog een papier of duplicaat aanvragen dan? Dat wordt dan wel erg duur ja!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:23

SOraya had ook al AVS papier maar was toen nog niet gechipt en paspoort.Heb dat zelf laten doen.Maar is al weer 9 jaar geleden ong.Dus weet dat niet meer.Gemini had al zn pasoort erbij toen we hem kochten.Moest alleen nog gechipt.

Gemini is geen officiele goedgekeurde dekhengst van het AVS.Maar Soraya is ook AVS maar gemini had dus per ongeluk SOraya gedekt. Daarom is t papier aanvragen zo duur bij hem.Dus heb geen AVS papier bij m aangevraagd.Dan moesten ze van allemaal DNA hebben en gemini moest een skid(??) onderzoek en alles. Werd een duur grapje Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:30

Ja inderdaad! Ik snap het nu helemaal!

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:48

Jalenka; het gaat om twee Belgen, een Shetlander en een NRPSxWelsh D. Deze paarden zijn van een vriendin.
Bedank voor jullie reacties.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:52

Jalenka_Kiya schreef:
Fjordenstamboek is het goedkoopst: 23 euro exclusief btw plus de kosten van het chippen dus 30 euro: totaal ongeveer 55 euro. Maar ik zou geen fjordenpaspoort bij bijvoorbeeld een KWPNer willen hebben. Dat je echt een KNHS paspoort kunt aanvragen wist ik niet.

Als het goed is kan je nie zomaar een willekeurig paard inschreiven bij het Fjordenstamboek..
He desbetreffende paard (Fjord) moet DNA worden gekeurd en bijde ouders moeten stamboek goedgekeurd zijn. Alleen dan kan die worden opgenomen in het Stamboek. Je hebt wel een hulpstamboek voor paarden met onbekende ouders en/of geen mogelijkheid tot DNA controle.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:00

Ik weet zeker dat het niet zo is want een vuilnisbakkie die bij ons op stal stond had ook een fjordenpaspoort en die was zeker geen fjord en had ook gen fjordenbloed. Michelle99 heeft ook een fjordenpaspoort en ik ken meerdere mensen die het zo hebben gedaan om de kosten te drukken.

Misschien zijn die wel opgenomen in het hulpstamboek, maar dat gaat dan toch via het fjordenstamboek lijkt mij. Ik ga dit natuurlijk niet zomaar verzinnen!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:02

Jalenka_Kiya schreef:
Misschien zijn die wel opgenomen in het hulpstamboek, maar dat gaat dan toch via het fjordenstamboek lijkt mij. Ik ga dit natuurlijk niet zomaar verzinnen!

Dan zouden zij idd in het hulpstamboek staan. Aangezien ik nog net een Fjord heb gekocht en er heel erg op heb gelet in welke stamboek die staat (hulp of niet). En er zaten een paar tussen die in het hulp stonden omdat of 1 van de ouders niet was opgenomen. Eentje kon van 1 van de ouders geen DNA krijgen, dus mocht die niet in het 'echte' stamboek.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:11

Aha ik begrijp het nu wel. Ik ken verder het begrip hulpstamboek ook niet echt. Wat een gedoe dan allemaal dat het weer overal anders geregeld is!

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:13

Het gaat hier om een paardenPASSPORT Niet een stamboek. Dat is niet hetzelfde. Ons paard is van onbekende oorsprong. Nu is er een wet dat je een paardenpassport en chip nodig heb als je een paard in de trailer vervoert. Dus heb ik mijn passport aangevragt bij de Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek in Hoenderloo. Dat was het meest goedkoop. Het ligt hier voor me. De NFPS is de 'ondertekent'. Maar dat wil niet zeggen dat mijn paard in de 'stamboek' is.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:14

Kijk naar mijn avatar! Daar zit mijn 'Fjord' te zonnen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:33

ALS het goed is dan gaan de paspoortaanvragen voor stamboekdieren automatisch naar het betreffende stamboek, MITS het stamboek een PUI is.
Je hebt als het om een stamboekdier gaat geen keuze meer.... bij papierloos weet ik het niet, mocht dat nog steeds vrij zijn dan kan shoppen reuze handig zijn.. en het verschil tussen de verschillende paspoorten is enkel de omslag... daar staat de naam van de PUI vermeld, maar heeft geen enkele meerwaarde vwb het paspoort.

Eerder was het WPCV de goedkoopste. http://www.wpcv.nl

Je DA is errug duur met het alleen maar chippen van de paarden, normaal wordt hier door een DA 21 euro (excl. voorrijdkosten) voor gerekend.
Je kunt ook bij een fokker in de buurt informeren wanneer daar een PPC (= PaardenPaspoortConsulent) komt en die laten chippen, dat is vaak stukken goedkoper.

Ik betaal 40 euro all inn aan huis.... dus chippen aan huis, paspoort thuis gestuurd voor 40 euro

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:38

Ik betaal 40 euro all inn aan huis.... dus chippen aan huis, paspoort thuis gestuurd voor 40 euro idem, paspoort van een stamboek is wel duurder omdat er dan een schetser van het stamboek moet komen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:56

wel goedkoper dan een DA die 'alleen' maar chipt...

de WPCV rekent 33 euro voor registratie + chip + paspoort voor NIET-leden, excl. 5 euro per dier en 0.18 ct kilometer vergoeding.
KNHS: kosten paspoort (EXCL. chippen) 30.25 euro...
dan zit je al gauw op ruim 60 euries..... voor chip + paspoort bij de KNHS Wow!