Mestbak of mestvergistingsinstallatie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maasdam

Mestbak of mestvergistingsinstallatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 12:32

Hallo ik ben op zoek naar iemand met mestbak of een mestvergistingsinstallatie voor het afvoeren van een kleine hoeveelheid mest.
Ik heb zelf 2 pony's aan huis en wil graag mijn mest kwijt. Het is te weinig om opgehaald te worden door een speciaal bedrijf maar het is net iets te veel om zelf op te slaan of voor in mijn tuin. Er kan bij ons ook geen grote vrachtwagen komen.
Is er iemand of weet je iemand in de buurt van Alblasserdam die een mestbak of zo'n installatie heeft waar ik het kan brengen tegen betaling? Ik kan het zelf brengen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Groetjes Silvia

cissy

Re: Mestbak of mestvergistingsinstallatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:38

past het ook niet in je groene kliko?

maasdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:16

Dat doe ik nu ook maar eigenlijk mag het niet. Ik ben bang dat de gemeente in de toekomst strenger gaat optreden. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe oplossing.
gr Silvia

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:36

waarom mag dat niet, tis toch organisch afval... Haha!

ik ken mensen die hebben een oud aanhangertje die ze volladen en dan bij een boer gaan brengen. Heb je niet een volkstuintje in de buurt waar je het mag brengen?

maasdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 10:02

Al heel veel na gevraagd in de buurt niemand wil het hebben. Gratis paardemest ophalen komt ook niemand voor. Het afval in de Kliko wordt op een speciale manier verwerkt en paardenmest 'vervuilt' en overheerst en kan niet verwerkt worden. Er wordt geen compost van gemaakt. In Ridderkerk is het nu zelf verboden om paardenmest in de kliko te doen je krijgt een boete als ze er achter komen. Ik wist ook niet wat ik hoorde het is toch heel compostbaar. Het wordt echt een probleem voor mensen met een paar pony's aan huis. Het is te weinig om opgehaald te worden door een bedrijf en teveel voor je eigen tuin. Al vele bedrijven gebeld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:08

En als jullie pony eigenaren een gezamenlijke mesthoop ergens maken (misschien heeft 1 iemand er wel genoeg plek voor) en dat op laten halen en kosten delen?
Weet niet of dat een optie is, ik denk ook maar mee...
Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:43

Mijn oom had zo'n grijze container op wieltjes met twee kleppen.
Daar ging alle mest in en elke week werd deze geleegd door een speciale vuilnisauto. Gaf geen problemen verder...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:21

oh ja zo'n metalen, dat valt dan toch onder bedrijfsafval?
TS, misschien moet je eens navragen bij je gemeente wat de mogelijkheden daarvoor zijn?