Hoe zijn jullie in dienst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ReneZ

Hoe zijn jullie in dienst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 11:09

Hallo,

Ik ben instructeur op een manege waar ik nu nog "zwart" betaald wordt, hier willen ze verandering in brengen. Ik kan als freelance daar aan het werk of via een sportuitzendbureau bij de manege aan de slag. heeft iemand ervaring met een van beide? Tips of suggesties?

Lisan89

Re: Hoe zijn jullie in dienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:47

Ik hou zelf niet zo van uitzendbureau's, hoor altijd dat die veel geld opstrijken, of dit echt waar is weet ik niet, geen ervaring mee.

Ik zou liever gewoon in dienst treden bij het bedrijf..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:28

freelance: je moet zelf overal voor zorgen! Premie afdrachten, geen vakantie opbouw etc!
Je bent dan een zelfstandige.

Voor gewoon werken op de manege klinkt het uzb voor saporters als muziek in mijn oren! Maar ieder uzb zal je kunnen helpen hiermee.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:57

Ik werk bij 2 maneges via Sport Fryslan (voorheen STK Friesland) en bij een andere manege werk ik via AB Groningen. Dit zijn beide uitzendbureaus. Sport Fryslan is een uitzendbureau voor trainers, coaches, etc. en vooral hier is alles uitstekend geregeld.
Misschien kun je ook met de manege-eigenaar afspreken wat je netto per uur wilt verdienen, zodat de manege-eigenaar dit met een uitzendbureau kan kortsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:05

EEn UZB is prijzig omdat niet alleen jij maar ook het kantoor er geld aan over wil houden.

Om als Freelancer te werken moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet je een btw nummer aanvragen en een VAR verklaring regelen. Verder is het soms verstandig een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te regelen. Bel anders even met de KvK, die kunnen je hier meer over vertellen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:57

Als je als freelancer gaat werken, dan moet je dit volgens mij bij meerdere bedrijven doen. Je moet dus meerdere opdrachtgevers hebben (mogen ook particulieren zijn bijv privelessen) Want anders ziet de belastingdienst dit toch als een baan in loondienst.
Ik sta gewoon op de loonlijst, ook een optie natuurlijk en voorjezelf waarschijnlijk de beste, meest zekere optie.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:34

dan heb je idd minimaal 3 opdrachtgevers nodig: je moet dit kunnen aantonen voor de belastingdienst..

Ik geef trouwens les voor les Lachen das ook een mooie constructie met gesloten portomonnaie...