vraag over auto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

vraag over auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:41

Wegens een overlijden in de familie, zou ik eventueel een 13 jaar oude suzuki samurai kunnen "krijgen".

Sowieso wel een leuk aanbod, maar ik heb al een autootje. En zo'n samurai is natuurlijk veel minder luxe dan een stadswagentje, geen stuurbekrachtiging etc... en ook duurder in onderhoud en qua verbruik.
En wil dus alleen maar mijn huidige wagentje inruilen tegen die samurai, als ik daar eventueel ook 'iets' mee zou kunnen trekken.
Anders laat ik het aanbod aan mij voorbij gaan.

De auto is steeds gebruikt geweest om een boot (op aanhanger met dubbele as) te trekken. En die trok hij met gemak over lange afstanden. Maar ik heb geen flauw idee hoeveel die boot juist weegt.
Heeft misschien iemand een idee wat je achter zo'n samurai kan hangen? (of waar ik hier info over kan opzoeken?) En zou je er eventueel een (licht) paard mee kunnen trekken?

ikke

Re: vraag over auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:44

www.autotrader.nl en dan bij autogids kijken, daar vind je alle informatie over elke auto die je maar kunt bedenken.
Maarre, waarom neem je die Samurai niet gewoon en dan je eigen auto EN de Samurai inruilen tegen iets waar dus WEL iets aan kan hangen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:52

ikke schreef:
http://www.autotrader.nl en dan bij autogids kijken, daar vind je alle informatie over elke auto die je maar kunt bedenken.
Maarre, waarom neem je die Samurai niet gewoon en dan je eigen auto EN de Samurai inruilen tegen iets waar dus WEL iets aan kan hangen.

Hi bedankt voor de link.

Nee, de samurai inruilen kan niet.
Er zit voor de weduwe van de overledene een emotionele waarde aan. En zij heeft liefst dat hij 'in de familie' blijft.
Daarom ook dat ik hem kan krijgen. Verkopen is dus geen optie, dat zou ze dan zelf ook kunnen doen ipv hem weg te geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:00

Laat iemand anders er dan maar gelukkig mee zijn. 70pk bij 6000 toeren en 100Nm bij 3500 toeren zijn geen getallen waar je trailers mee wilt trekken. Dan kun je hem over een jaar naar de sloop rijden, ben je er alsnog vanaf, maar dan heb je niks meer............

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 23:52

Daar vreesde ik al voor. Spijtg.
Het zou erg praktisch geweest zijn.

Die getallen zeggen me niets. (ben een complete leek op het vlak van auto's)
Ik zal het er morgen nog eens met m'n vader over hebben, maar ik ben niet van plan de auto over te nemen, als er geen extra voordelen aan verbonden zijn.
Bedankt voor je mening.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:12

Je staat ook wel op de papieren van de auto staat wat ie mag trekken.