Vraagje over het scheren van mijn paard.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urchinlover

Vraagje over het scheren van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 20:47

Ik heb een vraagje,
Sinds ik van Stal ben verhuisd rij ik nu bijna iedere dag op mijn merrie Urchin. Nu heeft ze een wintervacht omdat mijn oude stalhouder altijd zei dat ik laat een deken op moest doen. Resultaat: Een dikke vacht en een zeiknat paard na het rijden.
Nu is er iemand op mijn nieuwe stal die al bereid was volgend jaar mijn paard te scheren (ik wil dan een jachtpatroon) maar ik heb haar liever nu al geschoren.

Mijn moeder vindt dat ik moet wachten maar ik vind het hinderlijk dat mijn paard iedere keer helemaal nat is van drie kwartier rijden. Het duurt namelijk heel lang voordat ze droog is.

Wat vinden jullie? Scheren of wachten?

loulou

Re: Vraagje over het scheren van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:33

als je er echt last van hebt kun je nu best nog scheren.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:37

ik zou der gewoon nog scheren het is best koud weer en als ze zo nat is kan ze juist kou vatten... en ook als je iedere dag veel rijd is het voor je paard ook veel fijner als ie zijn dikke vacht kwijt is...

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:01

ik persoonlijk zou hem neit meer scheren
het duurt niet lang meer of de paarden gaan weer verharen
ik zou zelf kiezen om op stal een iets dikkere dken op te leggen zodat ze eerder gaat verharen
en echt super kout is het ook niet voor de paarden
die paar dagen die er bij zitten hebben voor mij geen naam

een badstof deken ben ik zeer over te spreken als ze echt goed nat zijn en daarna een fleese deken
ik vin dit super werken

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:59

Scheren en gewoon deken op na het rijden dan heb je dat gekloot ook niet na 3kwartier dat ie dan al nat is zou mij ook wel hinderlijk zijn dat ie dan al zweet >>> majaa het is wel eeen winter vacht he dat ze het niet koud krijgen Clown maar als ik jou was zou ik hem gaan scheren Vork Haha! gewoon maar een hind hoor Pling Doegg

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:04

Wand hij krijgt het juist koud als ie zweet en dan nog rijd als je hem scheert dat vidn ze denk ik wel wat fijner...Haha! Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:12

Je kunt nu nog scheren hoor, alleen is de kans dat de zomervacht minder mooi wordt wel aanwezig. Persoonlijk zou ik een deken opdoen, en flink rossen, dan komt er vanzelf al heel veel haar los.
Het is overigens niet de buitentemperatuur die voor verharen zorgt, maar het licht op stal. Heeft je paard een lichte stal? Hoe lang brand er licht op stal?

Urchinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 13:49

Ze staat in een buitenstal. Ik denk dat het gemiddeld licht is want ze staat dicht op een hoek. (het is zeg maar een hofje waar ze staat)

Miepjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:54

Als je het erg graag wilt zou ik je paard gewoon scheren. Zorg dan wel dat je een goede staldeken oplegd. Succes!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:22

Ik zou hem niet meer scheren... zo lang duurt het niet meer voodat het wat warmer en dus lente wordt Knipoog het zal niet lang meer duren voordat ze gaat verharen

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:08

dus als ik jou was zou ik gaan scheren wand het is niet lekker met een natte vacht te gaan rijden dat vidnden ze denk ik juist niet lekker dat krijgt zij het juist koud

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:02

Dan scheer je de zomervacht ook weg, kan zijn dat ze niet zo mooi in de zomervacht komen dan. Ik zou het niet meer. Die laatste paar weken kan nog wel ,het verharen begint wel.
Waarom heb je er nu pas last van dan?

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:06

ik had hetzelfde probleem maar was het wachten op het verharen zat en heb hem toch geschoren ,lekker een deken erop en klaar heerlijk na het rijden is hij niet eens nat dan maar een minder mooie zomervacht