pony altijd chagerijnig :(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tAmaralOve

pony altijd chagerijnig :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:24

HoOii Pling

Ik heb een New Forest ruin (vorig jaar april gecastreerd) van 2,5 jaar oud Haha!
Altijd als er mensen in de buurt van 'm komen, is hij meteen shagerijnig en bijterig.
Ik wil graag dat het een vrolijke pony wordt, en ook blijft! Tong uitsteken
Hebben jullie mischien een paar tips ofso voor mij ?

xxx tamara

Kirr_

Re: pony altijd chagerijnig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:30

heey !

Myn ruin was ook vaak chagrijnig en kon je hem bijna niet aanraken. Maar dat heeft dan weer te maken met zijn geschiedenis, hij is niet zo goed behandelt geweest. Maar nu ik heb 5 jaar heb, vertrouwd hij me echt en is veel minder chagrijnig, by sommige mensen heeft hij dit nog wel. Ik denk dat het ligt aan de manier waarop die mensen mijn paard benaderen. Ik weet niet of hoe lang je je paard al hebt en of het mss vroeger voor je hem had ooit al iets heeft meegemaakt, als dit zo is komt het misschien daardoor.

Maar je hebt natuurlk altijd hele lieve knuffelige paarden en ook andere paarden die niet zo graag geaaid worden. Misschien betert het als je hem nog wat langer hebt. Maar als hij echt bijt zonder reden is er wel een probleem denk ik.

Veel geluk x

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:22

grondwerken is het belangrijkste in dit geval. zo bouw je een band op, en een prettige 'werkrelatie' met de pony.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:49

Mijn merrie van 11/12 had dit ook
veel rust en aandacht heeft geholpen, negatief gedrag genegeerd alleen bijten aanvallen en slaan afgestraft door haar bij me weg te jagen en opnieuw te proberen, zo had ze er niets aan en als ik haar eenmaal had, nam ik haar een stuk mee, wat lekkers en weer terug en los.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:03

Probeer zo vaak mogelijk iets met het paard te gaan doen. lekker poetsen, een appeltje brengen, een stukje aan de hand wandelen. Vooral VEEL belonen. Het paard moet leren om de mens als iets positiefs te gaan zien.

Lotte_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:17

zo is mijn fries ruin ook Gaaaap

Altijd bijten enzo maar als ik er even mee bezig bent is het een schat

tAmaralOve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:40

bedankt voor alle tips!

tAmaralOve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:45

Ik heb Pride nu ongeveer een jaar, maar voordat ik hem kocht kreeg hij bijna geen andacht.

als ik hem negeer als ie bijt, gaat ie alleen nog maar harder bijten .. Boos!
en als ie snoep ruikt of ziet, is ie gelijk al pissig maar ik weet niet waarom.

bedankt voor jullie reacties!! Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 04:55

Als je hem negeert en hij gaat dan harder bijten, dan doet hij het dus om aandacht te vragen, en wel op een verkeerde manier, maar dat weet hij niet. Hij moet dus leren dat als hij aandacht wil hij dat anders moet doen, lief kijken ofzo.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:16

mijn veulen heeft ook weleens gebeten om aandacht. als hij wilde bijten, trok ik mijn hand terug (niet die waarin hij beet, maar de hand die aandacht gaf), en als hij alleen snuffelde oid kwam de hand terug. zo heeft hij geleerd dat snuffelen goed aandacht trekken is, en dat er op bijten niet gereageerd wordt in dat opzicht. heeft zijn werk prima gedaan.

tAmaralOve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 18:19

Ok:) .. maar ook als ik niet aan hem zit, komt hij zomaar naar me toe en bijt:S dus dan kan ik eigenlijk ook moeilijk mijn hand terug trekken Tong uitsteken
xxx

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:38

Als hij naar je toe komt en je bijt moet je 'em wegjagen..
Dan pas als 'ie weer normaal doet en vrolijk terugkomt 'em aandacht geven.

Zo denk ik erover.. en zo doe ik dat ook bij mijn pony Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:53

tAmaralOve schreef:
Ok:) .. maar ook als ik niet aan hem zit, komt hij zomaar naar me toe en bijt:S dus dan kan ik eigenlijk ook moeilijk mijn hand terug trekken Tong uitsteken
xxx

dan drijf je hem uit je ruimte. verder is grondwerk hierin belangrijk.

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:35

vermaak hem, zodat hij niet altijd tijd hem om chaggie te doen Haha!

Lauraa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:47

Doe dingen wat de pony leuk vind en als hij een keer niet chagarijnig is beloon hem dan ook.. hoop dat het snel een leuke pony word voor je..

Groetjes

ellenoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:46

geen idee

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:55

Ik heb ook een chagerijnig paard ,bij alles wat hij doet dat zeg maar gevaarlijk is (bijten, slaan enz), bij mij of anderen word meteen gestraft .En ik geef het hem zoveel mogelijk aandacht en ik moet zeggen het is ook al een stuk minder geworden.

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:42

Oej.. Ik ken wel chagerijnige ponnies, maar zo erg eerlijk gezegt niet!

Ik zou inderdaad alleen maar afstraffen als hij je echt raakt tot pijn doet! Het zal vast wel zwaar voor je zijn om zoiets te negeren(mijn pup doet precies hetzelfde Tong uitsteken), maar tog goed je best doen! En als je paard nog harder bijt als je het negeert METEEN weglopen! Doe maar alsof de grond of de lucht ineens super interessant is! Probeerd je paard dan tog weer je aandacht op een 'goede' manier te krijgen, dan geef je hem die aandacht ook. Geef hem dan ook super veel aandacht zodat hij weet dat die manier helemaal geweldig is!

Afstraffen met een tik geven zou ik eerlijk gezecht pas doen als je paard het egt deed om je pijn te doen. Want dan mag je hem best terug pijn doen..hard gezegt.. Bloos

In iedergeval veel succes!

_ikje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:19

mijn lievelingspony deed ook altijd chagrijnig..gewoon niet opgeven..ik kon haar eerst niet eens uit de wei halen, want dan schopte ze me..maar uiteindelijk kon ik haar gewoon zelfs zonder broodje ofzo halen..Ik heb laatst wel gehoord dat ook de manier waarop je je houding naar het paard hebt ook heel erg mee kan tellen..als je met je navel naar zijn hoofd gedraaid staat, ziet hij je als een hufter, je moet eigenlijk je navel naar zijn buik draaien..of zoiets was dat..ik weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard

rintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:19

ik zou heel veel met hem gaan doen