ruiterbewijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:26

hallo allemaal

ik krijg waarschijnlijk een vz pony erbij in wijchen.
en we mogen ermee buitenrijden.
maar nu begin ik me dus heel erg af te vragen van:
heb ik een ruiterbewijs nodig?
waar kan ik die halen en hoe duur?
hoe hoog zijn de boetes als je hem neit hebt of vergeet Clown
kan iemand mij dit mischien uitleggen want ik begin het me nogal af te vragen Knipoog

Caprice_

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:31

volgens mij letten ze hier haast niet op. laatst reed ik op de vz pony zonder cap en alles en ik moest oversteken bij een straat. daar stond ook politie en ze gingen toen de auto's laten stoppen voor mij zodat ik erlangs kon. ze zeiden helemaal niks.
ikzelf zie heel vaak politie en ze hebben mij er nog nooit naar gevraagd. dus daar hoef je je denk ik niet zo druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:33

jha dat had ik eerst ook met een vzshet toen ik nog wat kleiner was Haha!
maar het probleem is is dat volgens de eigenaresse op de berendonk (waar we dan heengana heoven we alleen een weg over te steken) heel veel gecontroleerd wordt en dat je daar echt een boete krijgt..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:34

ruiterbewijs is in nederland niet verplicht.. (met uitzondering van: een paar gebieden)

weet dit niet zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:35

oke hartstikke bedankt dan ga ik even op internet kijken of de berendonk verplichti is Knipoog
als iemand het me kan vertellen? de berendonck in alverna bij nijmegen?
graag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:07

Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest, een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. Het Koetsiersbewijs is tevens verplicht in het Noordhollands Duinreservaat en de Kennemerduinen, waar aanspanningen tot voor kort niet mochten rijden. Voor ruiters is het niet verplicht. Wel heeft u een toegangsbewijs nodig. Informatie vindt u op de website http://www.pwn.nl/Mijn+vrije+tijd/Te+pa ... n+tips.htm

dit vond ik
maar dan hebben wel heel weinig mensen een ruiterbewijs nodig..
verder kon ik niks vinden.. dus de berendocnk (bij nijmegen) is dan gewoon toegankelijk? er zijn daar wel ruiterpaden enzo..

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:16

Dan mag je daar gewoon rijden zonder ruiterbewijs Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:17

oke dankjewel Haha!
dat vind ik leuk Haha!
lekker rijden door het water daar Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:23

Je mag in veeel gebieden nog zonder ruiterbewijs rijden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:58

oke mooi zo Haha!
dan kan ik veilig rijden zonder me te hoeven verstoppen als er politie langskomt Tong uitsteken

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:10

Ik weet niet pcies of een ruiterbewijs echt verplícht is, maar het lijkt me handig dat je wat van buitenrijden (regels ed) afweet Knipoog

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:12

het ruiterbewijs is niet verplicht.. alleen op bepaalde gebieden als veluwe enz

ze zijn alleen van plan om dit wel verplicht te maken.. maar nou heb je het in ieder geval nog niet nodig alleen op bepaalde gebieden en dit moet je gewoon opzoeken ofzo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:13

Volgens mij is het daar in de omgeving in de bossen niet verplicht. Weet het niet helemaal zeker.

angela_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:27

ze letten er niet zoveel op. ik rijd ook wel eens buiten en als ik een politie tegen kom zwaait hij gewoon Knipoog maar ik ga er nu wel een halen. Met een ruiterbewijs ben je wel verzekerd als er wat gebeurd. Ik weet dat je in texel wel iets hebt waar je het kunt halen want daar heeft mijn zus het gedaan. Maar alvast veel succes Knipoog