trailer vraag [kijk ff]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

trailer vraag [kijk ff]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:28

haaaii

ik zit met een vraag , waar ik zelf het antwoord niet op weet.
ik heb altijd paarden/ponys gehad die vast kunnen staan.
nu heb ik een paard die dat nooit geleerd is...thuis heb ik geen dingen waar hij aan vast kan staan ( alles word verbouwt, dus het komt er wel)
nu denk je mischien wat onhandig altijd je paard maar los hebben staan !
maar mijn paard blijft met poetsen en opzadelen altijd keurig bij me staan.
maar nu is mijn vraag :

ik wil van de zomervakantie met hem op dag tochten dus dan moet meneer de trailer in Knipoog
ben nu bezig om hem trailer mak te maken via de info van paardnatuurlijk.nl
(dat is dus dat je hem niet in 1x in de trailer zet maar hem er goed op voorbereid)
maar zoals je dus hebt kunnen lezen kan mijn paard niet vast staan.
hoe doe ik dat in een trailer?me paard los doen is geen optie(stel je voor dat hij probeert om te draaien)
maar kan ik hem gewoon aan een los touw doen?want als hij naar achteren loopt heeft hij de stang tegen ze kont en als hij naar voren loopt de stang tegen ze borst.

dus mijn bedoeling is dus om hem aan een niet te strakt touw te doen zodat hij nog wat met ze hoofd kan bewegen ( ik weet dat je met een normaal paard ook niet een te strak touw moet gebruiken Knipoog )

maar vroeg me dus af hoe is dit moet oplossen... en of er meer mensen zijn die een paard hebben die niet vast kan staan,en hoe je dat dan in de trailer doet???

alvast bedankt Lachen
0

Angela

Re: trailer vraag [kijk ff]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:21

Ik heb mijn paard altijd los in de trailer staan. Hij staat echter in een 2 paards en kan door het schot in het midden niet omdraaien. Misschien is het een plan om een touwtje met een houtje ofzo aan het einde te maken waaraan ie vaststaat (houtje aan de andere kant van het oog waar ie aan vaststaat)? dan heeft ie veel bewegingsruimte, maar kan niet omdraaien.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:24

maar dan kan ik hem tog net zo goed met een normaal touw vast zetten? want zoals ik het begrijp uit zou verhaal moet ik hem dan aan een stro touwtje ofzo vast zetten??? of heb ik dat mis?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 15:55

niemand???

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:06

wat gebeurt er als je hem vast zet? gaat hij vervelend doen of hangen?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:09

hij blijft gewoon bij mij staan...zolang ik der bij blijf...ik had een x het touw een slag om de bakrand gedaan(ik dagt als hij dan gaat hangen gaat het touw eraf,had geprobeert en dat was zo) maarjah toen kwam er 1 van de honden en meneer schrok ging hangen en de plank van de bak brak...das de laatste x dat hij vast heeft gestaan...voor de rest als ik der bij ben enzo is hij wel rustig

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:11

Hmz is het dan niet beter om gewoon te gaan oefenen met vaststaan? Niet zo handig dat je dat niet meer hebt gedaan na die laatste (niet zo positieve) ervaring! Maar ik denk dat je het best rustig weer kan opbouwen. IMO heeft het veel voordelen om een paard in de trailer vast te zetten:
- ze hebben niet de mogelijkheid om om te draaien als je ze op een 1,5 of 2 paards trailer hebt staan.
- Ze kunnen ook eens naast een ander paard staan zonder te gaan klooien
- ze kunnen niet met het hoofd tegen het dak aan stoten
- ze kunnen bij onverhoopte paniek minder ver omhoog aan de voorkan dus de kans op over de stang heenkruipen is kleiner

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:13

dat lijkt me een lastig probleem dat hij niet vast kan staan, dat zou ik toch proberen op te lossen, met veel geduld lukt het vast wel om hem dat te leren.
in de trailer los zou in principe wel kunnen, als hij zich niet kan omdraaien idd. dus met tussenschot. is hij nooit eerder in een trailer geweest?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:14

Ezter schreef:
Hmz is het dan niet beter om gewoon te gaan oefenen met vaststaan? Niet zo handig dat je dat niet meer hebt gedaan na die laatste (niet zo positieve) ervaring! Maar ik denk dat je het best rustig weer kan opbouwen. IMO heeft het veel voordelen om een paard in de trailer vast te zetten:
- ze hebben niet de mogelijkheid om om te draaien als je ze op een 1,5 of 2 paards trailer hebt staan.
- Ze kunnen ook eens naast een ander paard staan zonder te gaan klooien
- ze kunnen niet met het hoofd tegen het dak aan stoten
- ze kunnen bij onverhoopte paniek minder ver omhoog aan de voorkan dus de kans op over de stang heenkruipen is kleiner

dat is het probleem dus ik heb niks om hem aan vast te zetten....

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:14

juval schreef:
dat lijkt me een lastig probleem dat hij niet vast kan staan, dat zou ik toch proberen op te lossen, met veel geduld lukt het vast wel om hem dat te leren.
in de trailer los zou in principe wel kunnen, als hij zich niet kan omdraaien idd. dus met tussenschot. is hij nooit eerder in een trailer geweest?

nee nog nooit...ben nu bezig met trailer training...

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:23

[/quote]

dat is het probleem dus ik heb niks om hem aan vast te zetten....[/quote]

Ah ik zie je probleem Knipoog dat is inderdaad niet handig....Heb je geen niet al te dunne boom in de buurt? dan doe je een touw/band of iets om de boom en maak je daar het halstertouw aan vast?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:24

heey dat is inderdaad een oplossimg jah...want die hebben we geloof ik wel.

maar heo moet ik dat dan precies aanpakken???

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:26

mijn pony hangt ook altijd alleen niet in de trailer missgin is dat ook bij joun paard zo ??

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:29

Uhm ja wij hebben een soort van brede band met een gesp eraan (geen idee waar die vandaan komt, maar een stevig touw kan vast ook).
Die zit dan tweemaal om de boom heen, eenmaal strak (tegen het naar beneden zakken) en eenmaal wat minder strak. Daar kan je dan je halstertouw doorheen halen en er een veiligheidsknoop in leggen. Wel zorgen dat je een beetje iets glads om de boom heen doet anders haakt het halstertouw erachter, mocht dat snel los moeten gaan.
Nouja dan staan ze gewoon vast...wij hebben dit zelf gebruikt bij de buitenkraan waar we ze vaak afspuiten enzo. Daar was ook niets om ze aan vast te zetten, en het is voor de halstertouwen niet echt goed om ze steeds om de boom heen te draaien (schuurt) dus vandaar een ander touw om de boom en daar het halstertouw aan vast.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:32

sunny_love schreef:
mijn pony hangt ook altijd alleen niet in de trailer missgin is dat ook bij joun paard zo ??

jah mischien wel jah Lachen ze kunnen denk ik opzich ook niet hangen in de trailer.maar het is denk ik wel handig om hem daarop voor te bereiden dat hij ook af en toe vast komt te staan Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:33

Ezter schreef:
Uhm ja wij hebben een soort van brede band met een gesp eraan (geen idee waar die vandaan komt, maar een stevig touw kan vast ook).
Die zit dan tweemaal om de boom heen, eenmaal strak (tegen het naar beneden zakken) en eenmaal wat minder strak. Daar kan je dan je halstertouw doorheen halen en er een veiligheidsknoop in leggen. Wel zorgen dat je een beetje iets glads om de boom heen doet anders haakt het halstertouw erachter, mocht dat snel los moeten gaan.
Nouja dan staan ze gewoon vast...wij hebben dit zelf gebruikt bij de buitenkraan waar we ze vaak afspuiten enzo. Daar was ook niets om ze aan vast te zetten, en het is voor de halstertouwen niet echt goed om ze steeds om de boom heen te draaien (schuurt) dus vandaar een ander touw om de boom en daar het halstertouw aan vast.

thnx ! weetje wat mischien ook kan (mischien zeg ik wel wat raars hoor )
dat ik een stevig touw om de boom doe, en daar een grote ring aan (of lus) waar ik het halstertouw aan kan doen... of kan dat niet?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:35

Mijn paard kan normaal niet vaststaan, maar ik de trailer zet ik hem gewoon (losjes) vast, nooit problemen mee Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:42

kej bedankt allemaal ! heb nu al 3 mensen gehoort die hun paard niet vast kan staan, en in de trailer wel... Blij om te horen dat dat dus opzich wel zou kunnen Haha!

maar ik ga eerst tog ff proberen of ik hem het vast staan kan leren ... en ik denk dat dat wel lukt met veel geduldt Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:34

niemand meer?