Hier even een vraagje omtrent een pony . Goed , een week geleden hebben mensen bij mij op stal een D-pony gekocht van 6 jaar en Z-springen,dus wel een pony met een prijskaartje eraan . Nu had ik gelijk voor haar d'r startkaart aangevraagd , dus ik was in het bezit van haar paspoort , en ik vond het gek dat bij de 'metingen' al 3x 1.47m staat, en ook door dezelfde ponymeter.Ik vond t beetje vreemd , pony groeit toch wel zou je denken! Goed , verder niet me in verdiept en de startkaartaanvraag geregeld . Toen kwam afgelopen week de ponymeter bij ons op stal om een pony op te meten , en ik wees deze meneer even op de 'desbetreffende' pony , dus hij wou wel even kijken hoe groot hij was . Hij dus meten en deze pony is dus 1.50m , een E-pony dus! En relatief zijn E-pony's ook minder waard dan een D-pony .
Ik heb dit tegen de eigenaren vertelt maar die vinden het niet echt 'boeiend'en ingewikkeld om alles opnieuw te regelen . Wel is het duidelijk te zien dat de pony geen Dtje is, en ik zei dat ze hem beter goed kunnen laten meten en met een schone lei beginnen dan dat ze er gezeur mee krijgen .
Wie kan me er hier meer over vertellen wat ik ook kan vertellen tegen deze mensen?!
Bedankt!

E-pony's zijn dan wel iets minder waard dan D-pony's, maar dat argument gaat toch al niet meer op als je al gek bent met zo'n dier en de koop al rond is...