Als je je paard goed onder controle kan houden tijdens dressuur en ook buiten de bak. Je alle gangen goed beheerst en je je paard vertrouwt kan je het proberen.
Als je je paard echt goed onder controle weet te houden, zou je het kunnen proberen. Het beste kan je gewoon even aan je instructie vragen of je er al klaar voor bent want die weet ook hoe je rijd.
Ik denk dat wanneer jij je paard onder controle heb, in de vorm van, in tempo kunnen schakelen, iets sneller galoperen, iets langzamer. Paard iets kunnen opvangen, rustig kunnen rondrijden, een onafhankelijke zit hebben. Dan kom je al een heel eind
Ligt eraan hoe goed je kan rijden! Als je net begonnen bent en je zit goed in het zadel en kan je hebt je paard onder controle, kun je al een poging wagen!
ligt eraan, toen ik net een half jaartje reed reed ik mijn eerste springwedstrijd in de A had toen nog maar twee keer een half uur gesprongen in de les. Je moet het gewoon proberen, dan wel natuurlijk onder begleiding! Maar dat is logische.
Je moet pas springen als jij vind dat je er klaar voor bent. de lesgever bepaalt niet over jou, wze zeggen alleen wat het beste is. Maar als jij een goed gevoel er voor ehbt moet je het doen.
Dat kan je niet zeggen, dat is bij iedereen verschillend... Het kan na een jaar zijn, een half jaar, 1.5 jaar, een aantal maanden.. Ect.. Dat moet je dus aan je lesgever vragen