Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
polly2 schreef:Ik heb geen idee of dat mag of niet. Maar ik vraag me wel af waarom je dat zou doen.
Als je dat nodig hebt om je paard voldoende te laten lopen in een dressuurproef ben je in mijn ogen nog niet klaar voor een wedstrijd....
denbine schreef:polly2 schreef:Ik heb geen idee of dat mag of niet. Maar ik vraag me wel af waarom je dat zou doen.
Als je dat nodig hebt om je paard voldoende te laten lopen in een dressuurproef ben je in mijn ogen nog niet klaar voor een wedstrijd....
denk er dus net zo over, daarom vroeg ik het me af.
Kan me wel voorstellen als je een erg heet paard hebt dat je m even stoom af laat blazen misschien.
Yvon schreef:Je mag longeren met een enkele bijzet en verder niets. Maar dat hangt dus af van de vereneging waar je start het is niet altijd mogenlijk.
@ Polly2 ik ben het absoluut niet met je eens. Als ik op wedstrijd ga longeer ik ook vaak even een kwartiertje ofzo ( meestal wel thuis trouwens) Even het scherpe randje eraf.
Ik kan het ook niet doen en het er uit rijden met losrijden maar dat duurt gewoon veel langer en eenmaal op zo;n wedstrijd terrein bouwt ie toch weer spanning op dus alles wat hij er thuis al uitloopt is alleen maar mooi mee genomen. Ik zie daar absoluut geen probleem in en zeker niet de problemen die jij noemt.Mijn paard word daar absoluut niet slechter van.
zamiratje schreef:ook mag je niet zonder hele goeie reden met peeskappen rijden in dressuurproeven