duitse papieren, hoe paspoort aanvragen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

duitse papieren, hoe paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:18

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een nieuw paard maar weet even niet wat ik nu nog moet doen.
Ze is geboren in duitsland dus er zit een Pferdepass bij van het westfaalse stamboek dit lijkt op het NL paardenpaspoort waar ook haar afstammingen instaan en ook de entingen die ze tot nu toe heeft gehad alleen geen chipnr aangezien ze die nog niet had.
Vandaag is ze dus gechipt en nu moet er een NL paspoort bij.
Ik heb het formulier van de dierenarts om op te sturen voor het paspoort maar wat moet ik nu meesturen... alleen dat formulier of moet er ook de Pferdepass bij hier staan tevens haar afstammingen in.

ACSM

Re: duitse papieren, hoe paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 08:57

Mijn haflinger komt ook uit Duitsland en heeft ook westfaalse paardenpaspoort. Ik heb hem hier laten chippen en laten omzetten in het haflinger stamboek. De entingen en chipgegegevens staan allemaal in zijn oude paspoort. Voor het nederlandse papier heb ik het duitse mee moeten sturen. Het chippen is ter plekke ingevuld en ben ik mijn paspoort niet kwijt geweest. Maar ik denk dat je alles moet meesturen.... (om even op je vraag terug te komen Knipoog )

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:08

Als het een echt duits paardenpaspoort volgens de EU voorschriften is, dan blijft dit paspoort bij het paard.
Het chipnummer kan in dit duitse paspoort gezet worden door een afgevaardigde van het nederlandse stamboek. Of veearts.
Dus er hoeft geen nieuw paspoort aangevraagd worden, mag zelfs niet.

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:58

Uhm, ik ben ook naar Nederland verhuisd met 9 paardjes en heb ze gewoon laten chippen bij de KNHS en in het boekje laten bijplakken. Ze houden gewoon hun boekjes en zitten dus nog in het Duitse stamboek.
Bel anders gewoon s de KNHS..?