Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dus ik met m'n 23 jaar ervaring moet echt nog m'n ruiterbewijs gaan halen.........
moet wel lachen om je reactie EricPrat, maar ben het helemaal met je eens. Ik ga in ieder geval een brief schrijven naar het Gooisch Natuurreservaat. Ook rondom Soest (grenst aan gebied van Gooisch reservaat) schijnt het al zo streng te zijn.

Sanniej_ schreef:En sja ik vind het wel een goede regeling verplicht ruiterbewijs opzich want je bent dan wel verzekerd.
Sanniej_ schreef:Sja misschien is het een stomme regeling.
Maar dit is dus de reden dat ik hem 2 jaar terug alvast gedaan heb en gehaald.
Het is niet moeilijk en als je het op een manege doet leer je wel wat je met rijden moet weten.
Verder is theorie als je verstand van paarden hebt niet moeilijk
En sja ik vind het wel een goede regeling verplicht ruiterbewijs opzich want je bent dan wel verzekerd.
flyinglady schreef:Sanniej_ schreef:Sja misschien is het een stomme regeling.
Maar dit is dus de reden dat ik hem 2 jaar terug alvast gedaan heb en gehaald.
Het is niet moeilijk en als je het op een manege doet leer je wel wat je met rijden moet weten.
Verder is theorie als je verstand van paarden hebt niet moeilijk
En sja ik vind het wel een goede regeling verplicht ruiterbewijs opzich want je bent dan wel verzekerd.
Heb geen ruiterbewijs en ben ook verzekerd.
Sorry, Anne je was me net voor
Sanniej_ schreef:Oke sorry was van mening dat je met een ongeluk ofzo niet geheel verzekerd ben maar ben wel blij met me ruiterrijbewijs want je ziet het steeds meer bij dingen verplicht worden.
of mountainbikers die opeens op een meter uit de bosjes voor je langs vliegen.......... Vasthi schreef:verplicht het dan eerst maar eens voor de openbare weg! Als er ergens gevaarlijke situaties kunnen ontstaan is het daar!
Ik vind dat mensen met een x aantal jaren rijervaring ontheffing moeten krijgen en dat overige verkeersdeelnemers in een natuurgebied een cursus "omgang met paarden op mijn pad" moeten krijgen. Die hondenbezitters bijvoorbeeld. Hondje los en dat vliegt (onder luid geschreeuw van het baasje:"kom hier" waar totaal niet op wordt gereageerd) als een gek achter een paard aan! Hoezo gevaarlijkof mountainbikers die opeens op een meter uit de bosjes voor je langs vliegen..........
) 
Anne_GTI schreef:Sanniej_ schreef:En sja ik vind het wel een goede regeling verplicht ruiterbewijs opzich want je bent dan wel verzekerd.
Dat ben je als je op je eigen paard rijdt sowieso al. Paard valt gewoon onder de AVP (vroegere WA verzekering) Pure geldklopperij en anders niks.

. Op zich niet moeilijk om te halen en voor die 70 euro schijnen ze de paden te onderhouden. Ik heb nr 375 geloof ik (even rekenen 375 x 70= 26.250 euro per jaar!). Het menbewijs wordt ook nog verplicht per dit jaar, ander plaatje dan onder de man. Moet nog even vragen of dat dezelfde kosten met zich mee brengt... flyinglady schreef:Als het ruiterbewijs nou ook echt een bewijs is van je rijvaardigheid,
maar ja, zoals ik al zei iedere idioot kan het halen.
Is absoluut geen garantie dat je kan rijden en je je paard onder controle heb.
Daarbij rijdt ik buiten ook bitloos, zal ook wel niet mogen, heb geen "normaal" zadel (endurance model) en rijkleding zullen we het ook maar niet over hebben. Pluspuntje: ik rij wel met cap