wie kan mij vertellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

isabel1

wie kan mij vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 09:43

Hallo,

wie kan mij vertellen hoe het met scheren zit?
Ik heb een shet en wil haar eigenlijk in het voorjaar scheren, zodat ik niet 2 maanden haren hoef te trekken.
Maar hoe zit dat, wanneer kan je het het beste doen zonder dat ze der deken op hoeft en word het wel mooi als ze geschoren zijn of blijf je het zien?

groetjes sabine

doom

Re: wie kan mij vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:49

isabel1 schreef:
Hallo,

wie kan mij vertellen hoe het met scheren zit?
Ik heb een shet en wil haar eigenlijk in het voorjaar scheren, zodat ik niet 2 maanden haren hoef te trekken.
Maar hoe zit dat, wanneer kan je het het beste doen zonder dat ze der deken op hoeft en word het wel mooi als ze geschoren zijn of blijf je het zien?

groetjes sabine

als jij in het voorjaar je shetje wil gaan scheren zou ik der zo ie zo een deken op gaan doen ...
als je niet het verharen wil en dus daarvoor wilt gaan scheren betekend dat dat ze het nog niet warm genoeg heeft om haar haren los te laten ...!!
dus als jij dan lekker gaat scheren krijgt ze het daarna zonder deken toch echt koud ... Haha!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:56

Je kunt dan idd denk ik het beste een deken opdoen, vooral als ze buiten lopen
De strepen van het scheren zie je vooral de eerste week en daarna beginnen de haartjes weer langzaam te groeien waardoor je op het laatst er bijna niks meer van ziet (bij mijne teminste Knipoog )

isabel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:43

ze is nu nog niet aan het verharen, maar wil het pas gaan doen als het echt warmer word. ze staat altijd buiten en een deken word moeilijk. dus moet het dan waarschijnlijk pas doen als het boven de hoeveel graden word?

goetjes sabine

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:25

Pas als de je paardje gaat zweten door de lange haren en de warme temperatuur, is er reden om te gaan scheren. Voor de zekerheid moet je dan toch echt een deken hebben...het weer kan ineens omslaan, en je paardje heeft dan helemaal geen bescherming meer. Begin er dus pas aan als je merkt dat je paard het echt heel erg warm heeft (zweet) en het nog zeker een paar weken goed warm blijft.

Met een hondenborstel (met kleine ijzeren pinnetjes) kun je trouwens gemakkelijk de losse haren uit je paard krijgen, zonder dat het veel werk is Lachen

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:39

Als je haar gaat scheren zal ik haar toch echt even lekker een deken op gaan doen!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:54

Ik zou sowieso (even) een deken om doen als je haar scheert, warm of niet.
Maar het is wel een hele grote verandering: Een hele dikke vacht naar in één keer helemaal geen vacht meer.

isabel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 20:19

Ja ik heb wel een deken en wil die ook wel op doen, maar er loopt een geit bij en die gaat er zeker te weten aan zitten. Maar ik wacht dan inderdaad wel totdat ze al half verhaard is en het warm blijft. Dan kijk k wel verder of k haar dan nog ga scheren. Het is wel raar want ze heeft echt nog hele lange haren terwijl een paar kilometer verderop ook een shet staat ook buiten en die is al super aan het verharen.

groetjes sabine

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 08:10

tja iemand vragen om het tedoen ik weet het wel maar hoe leg je dat uit..

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:37

Ik zou hem gewoon niet scheren! Dan weet je zeker dat je pony het niet koud krijgt en dat verharen zal niet meer dan 2 a 3 weken duren... en je kunt idd met een hondenborstel de haren er heelk goed afborstelen

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:05

Een paard verhaart niet naar aanleiding van temperatuur maar naar aanleiding van het aantal uren licht op een dag. Nu worden de dagen langer en treed dus verharing/rui op.

Ik scheer mijn Belg in oktober en januari en hij staat binnen zonder deken, buiten met. Ik heb geen ervaring met in het voorjaar scheren, maar aangezien de dagen dan hard gaan lengen ben ik het met strohalmpje eens dat de verharing zo voorbij is, en ik dus geen risico voor verkoudheid/kou zou nemen......