wat is het kortste dat je een paard hebt gehad??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

wat is het kortste dat je een paard hebt gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:22

is een keer wat anders dan de vraag wat is het langst dat je een paard hebt gehad..
dus vertel, wat is het kortst dat jij je paard of pony hebt gehad? en waarom heb je hem of haar zo snel weggedaan??

weet trouwens niet of het hier goed staat...

Jennasilver

Re: wat is het kortste dat je een paard hebt gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:55

Mijn eerste paardje een heel lieve merrie van 7 jaar was 3 weken na aankoop dood gegaan aan koliek. Ik was er kapot van.
Het bleek dat ze al 6 keer koliek had gehad, maar dat vertelde de vorige eigenaar niet. Ik heb er veel van geleerd maar leuk was het niet. Sinds twee weken heb ik een nieuw paardje ik hoop dat we samen oud kunnen worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:21

3 maanden. Mario werd voor mij en bezoekers gevaarlijk als Tweet hengstig was. Hij viel dan aan omdat hij zijn vrouwtje wou beschermen. Op een kinderboerderij werkt dit niet
Hij is nu van Viv (Vende @ bokt) en dat gaat een heel stuk beter Knipoog Dus hij is goed terecht gekomen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:24

2 maanden,paardje heb ik getraint voor de sport en toen aan kind verkocht,

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:59

3 jaar en toen werd ik te groot en is ze naar mijn nichtje gegaan Haha!
En mijn huidige paard heb ik inmiddels ook alweer 3 jaar en die gaat ook nooit meer weg Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:08

2 jaar, dat was eigenlijk een paardje van mijn zus. ie moest weg omdat school veel drukker werd en ze er niet meer mee kon rijden (was bang geworden, en paard was erg moeilijk)
ik was nog te jong om hem toen te doen (8 jaar)

ook heb ik nog een keer een pony opgevangen en na 2 weken naar een goed huisje gedaan maar die was niet echt van mij alleen zwaar verwaarloost bij de toenmalige eigenaar.

mijn 3 pony's nu gaan nooit meer weg, ze zijn dan ook al respectievelijk 17, 13 en 9 jaar van mij Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:18

2 dagen!

in die tijd deden we niet aan keuren,en na proefrijden werd ze gebracht en in de bak ging ze teugelkreupel lopen.
ze is toen de dag erna gelijk weer opgehaalt.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:19

3 maanden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:56

2 en halve week

Cayenne was een geweldig dier van 8 jaar, maar was vreselijk schuchter.
Helaas is ze tijdens het uitladen van de trailer achterover geklapt de trailer uit en haar nek gebroken op de straat.
Ze was maar 8 jaar.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:37

2 en n half jaar. de pony was te sterk voor mij ( haflinger). m'n vertrouwen in haar werd steeds minder omdat ze telkens weg schoot. en was dan echt niet meer te houden.durfde met haar niet meer de weg op. heb sinds oktober n ander maar die is n stuk relaxer.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:39

Anderhalf week... Pony bleek maanexceem te hebben in een redelijk vergevorderd stadium. Ze is toen naar zee verkocht Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:40

maand of 2.
Reed die pony al een tijd en ik zou zelf een grotere moeten. Maar als ik met die pony zou stoppen zou hij weer het land op gaan en niks doen, wat ontzettend zonde was, want erg fijne pony. Dus gekocht, 1 keer meegenomen om te springen op de vereniging en meteen een koper voor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:41

mijn kortste keer dat ik een paard heb gehad is tot nu toe 1 jaar en 7 maand tot hij dood moest (artrose) en vanaf oktober 2006 heb ik mijn laatste paardje gekocht en ben er nog steeds heel blij mee!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:01

3 weken. Pony was finaal verkl**t tijdens het inrijden en ikzelf had geen zin om die pony te corrigeren (had 3x per week les en scheet 7 kleuren van dat beest!).
Is verkocht naar een collega, waar ze haar hebben gecorrigeerd. Het laatste dat ik heb gehoord, is dat ze er een veulen mee gefokt hebben.

En ik heb nog een Haf jaarlinghengst 3 weken gehad. Dat diertje had een hartafwijking (kwam eruit bij de klinische keuring) en ging weer terug naar de fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:02

1,5 jaar, ze was bij mij geboren maar ik heb haar verkocht, de rest heb ik langer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:23

ongeveer 2 maanden, ik heb Rocky toen moeten verkopen omdat ik heel erg last kreeg van mijn rug, een blessuurre, waardoor ik een tijd niet zou kunnen rijden. Dit was niks voor Rocky... En een bijrijder zoeken lukte niet, aangezien hij nogal een sterke wil had Clown Ook had hij bij mij weinig mogelijkheid tot weidegang... volgens mij miste hij dit erg. al met al besloten dat het voor mijn mannetje beter was een ander baasje te zoeken.
Die heb ik ook gevonden (maccie op bokt) waar hij nu heel gelukkig is Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:42

4 maanden. Vanaf dan kunnen al onze veulens weg gaan en de 1 blijft langer dan de ander. Van de volwassen dieren is er 1 na 3 jaar weg gegaan en daarna is het kortste 14 jaar.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:01

2 maanden toen moesten we die lieve meid laten inslapen vanwege koliek:S

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:20

Wij hebben nog nooit een pony weggedaan.
Onze 'oudste' pony hebben we nu bijna 7 jaar. Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:28

2,5 jaar, dat was ook de bedoeling dat die veulen 2,5 jaar bij ons mag blijven samen met soortgenootjes te kunnen genieten op het land. Ik ben hem niet gaan houden omdat ik al weet dat hij te klein blijft voor mij en ik kan nu maar 1 paard houden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:05

Een mini pony hengst die heeft hier welgeteld 2 uren gelopen Clown De verkoper kwam hem hier brengen met een niet bepaalde beauty van een ponyveulen waarvan hij ineens vond dat ik dat veulen erbij MOEST nemen en die maar dik voor hem moest verkopen. Zijn bonte minihengst met papier was de afspraak, de rest niet. Na 2uren bakkeleijen heb ik hem gezegd dat ie de hele rotzooi maar weer moest inladen en mee kon nemen. Als hij zijn afspraken niet nakomt, kan ie alles direct mee terug nemen. Jammer voor hem dat ie weer 2u terug kon, wel sneu voor de paarden.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:09

1 jaar, Ik had een oldenburgermerrie, spring gefokt gekocht. Die vond ik een jaar later dood in de stal. Waarschijnlijk een hartaanval.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:03

1 dag! Naja, was niet echt aangekocht ofsow. Maar we haalden het paard op, opdat ze de volgende dag gekeurd zou worden, en ze werd afgekeurd. Dus werd ze die dag erna weer opgehaald.
Mijn vorige paard heb ik 1,5 jaar gehad. Lang verhaal Tong uitsteken Noodgedwongen moeten verkopen helaas...

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 07:07

8 weken ,pony kwam bij een handelaar weg .
zei dat ze lidf was dat zag er eerst ook zo uit ,maar later thuis kon je niet in de stal en sloeg ze je de stal uit.
was met rijden niet te doen gaf grotte bokken en steigerde als het kind er dan afviel sloeg ze ook nog naar achteren.
het arme beestje zou wel een verleden gehad hebben ,maar was voor mijn kind niet veilig

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 07:34

mijne een maand of drie.

pony is niet van mij , maar groen, en die moet ik dan effe rijden..
en dan word ie verkocht;)