Aanschaf trailer, wat voor kosten nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Aanschaf trailer, wat voor kosten nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 11:26

Heey,
Ik ben hard aan het sparen en wil van de zomer mijn eerste eigen trailer kopen. Nu vroeg ik me af welke kosten ( behalve die van de trailer zelf) komen er nog allemaal bij kijken?
qua keuren, verzekering, wegenbelasting etc..
Wie kan mij helpen?

lytse2003

Re: Aanschaf trailer, wat voor kosten nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:32

Wegenbelasting en verzekering heb je niet. Ik zou hem laten keuren en goed naar de bodem kijken dus ook alle hoekjes en gaatjes waar je niet zo goed bijkomt.
Je moet ook zorgen voor een auto die hem makkelijk kan trekken.
Kijk echt goed naar de trailer want wij hebben het hout ook gecontroleerd en later bleek dat de randen geheel verrot waren terwijl wij de gehele bodem hadden bekeken en geklopt hebben of het niet rot was. Kijk goed bij de randjes en kiertjes want dat zie je niet maar is vaak wel verrot. Nieuwe bodem erin zetten kost een hoop geld en tijd. Wij kopen de volgende keer een nieuwe.
Veel plezier met je trailer.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 11:35

maar als je de trailer laat keuren letten ze dan niet op dat soort rottende plekjes?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:13

wegenbelasting is afgeschaft en verzekering moet je zelf weten. Als je een geldig rijbewijs hebt en je auto is normaal verzekerd valt je trailer onder die WA verzekering. Als je de trailer zelf ook wilt verzekeren voor schade zul je een aparte verzekering moeten afsluiten. De premie is afhankelijk van wat je voor verzekering neemt en wat de nieuwwaarde vd trailer was. Let wel op dat er bijzondere voorwaarden zijn aan de stalling en slot vd trailer indien je m all risk verzekerd.

Let op dat de trailer al voorzien is van een eigen kenteken en koop geen (oude) trailer zonder!

Laat m verder goed nakijken bij de ANWB of onafhankelijke trailer dealer op rotte plekken en achterstallig onderhoud.
Onderhouds beurt jaarlijks kost je zo'n 100,-.
Stallingskosten zou je ook kunnen hebben als je m niet zelf kwijt kan

Als je de trailer niet vaak gebruikt is het slimmer om er eentje te huren af en toe omdat de kosten anders niet tegen de baten opwegen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:35

ik heb net een nieuwe trailer gekocht
en heb hem verzekerd bij hippozorg (mijn ppaard ook) en dat koste me ongeveer 100 euro per jaar, mijn trailer heeft een nieuwwaarde van 6000 euro dus dat valt best mee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:59

gijs schreef:
en heb hem verzekerd bij hippozorg (mijn ppaard ook) en dat koste me ongeveer 100 euro per jaar, mijn trailer heeft een nieuwwaarde van 6000 euro dus dat valt best mee

Waarvoor dan? Je kunt een heleboel aan het casco wel of niet verzekeren. Het ligt er dus maar net aan wat je verzekerd hebt, of die premie zo geweldig goedkoop is als je suggereerd.
Cissy, voor 100 euro een onderhoudsbeurt. Wat doen ze dan allemaal aan je trailer? Ik kom in al die jaren trailerbezit niet verder dan een keer de lagers loshalen en nieuw vet erin, een keer met de oliespuit langs de bewegende delen en kijken of de banden nog goed zijn.........

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:23

heb dezelfde verzekering als gijs, aan de premie te zien net als gijs casco verzekerd met een geindexeerde nieuwwaarde garantie van 5 jaar!

@TS Denk ook aan mogelijk stallingskosten voor je trailer.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:36

ikke schreef:
[Waarvoor dan? Je kunt een heleboel aan het casco wel of niet verzekeren. Het ligt er dus maar net aan wat je verzekerd hebt, of die premie zo geweldig goedkoop is als je suggereerd.

Je kunt bij een trailer niet kiezen wat je wel niet verzekerd wilt hebben, je verzekert je trailer tegen schade en diefstal, simpel as that. Ik betaal overigens 80 euro per jaar voor die van mij (2 paards Atec). Hou er ook rekening mee dat trailers vanaf 6 jaar oud niet meer te verzekeren zijn omdat ze dan verzekeringstechnisch al afgeschreven zijn.

Wat je verder betaald, overschrijven kenteken, evt onderhoudbeurtje (10 euro per jaar bij mijn trailerboer, wordttie helemala voor nagekeken).

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 12:05

ok super bedankt voor de reacties Haha!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:32

ikke schreef:
gijs schreef:

Waarvoor dan? Je kunt een heleboel aan het casco wel of niet verzekeren. Het ligt er dus maar net aan wat je verzekerd hebt, of die premie zo geweldig goedkoop is als je suggereerd.
Cissy, voor 100 euro een onderhoudsbeurt. Wat doen ze dan allemaal aan je trailer? Ik kom in al die jaren trailerbezit niet verder dan een keer de lagers loshalen en nieuw vet erin, een keer met de oliespuit langs de bewegende delen en kijken of de banden nog goed zijn.........

Toevallig heb ik ook net geinformeerd, als jij je trailer BOVAG wilt laten keuren, dus echt alles aan het ding gekeurd wilt worden kost het keuren opzich zo'n 100 euro. Je krijgt hierbij een certificaat mee dat hij goedgekeurd is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:09

MissPromiss schreef:
Toevallig heb ik ook net geinformeerd, als jij je trailer BOVAG wilt laten keuren, dus echt alles aan het ding gekeurd wilt worden kost het keuren opzich zo'n 100 euro. Je krijgt hierbij een certificaat mee dat hij goedgekeurd is.

Dan is ie alleen nog maar gekeurd, dan hebben ze dus nog geen poot uitgestoken.
Een goede beurt kost mij 2 uur. Dat zou betekenen dat je dus alleen aan loon al bijna 100 euro kwijt bent. Komt er nog het materiaal bij..........

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:10

Dat beetje olie waar je het eerder over had en misschien de lagers een keer los om er nieuw vet in te doen, dat kan toch nooit veel extra's kosten Ikke? Ik hoop het toch niet Lachen !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:32

paars schreef:
Dat beetje olie waar je het eerder over had en misschien de lagers een keer los om er nieuw vet in te doen, dat kan toch nooit veel extra's kosten Ikke? Ik hoop het toch niet Lachen !

Nee, op zich niet, maar wat ze tegenwoordig aan "bijkomende kosten" verzinnen, daar sta ik wel eens verbaast over...........
Milieukosten, kleinmateriaal, ditje, datje en dan loopt het stiekum toch nog aardig in de papieren.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:08

Ja, veel van het "hoe komt jouw geld in mijn zak" gehalte. Da's waar. Voor de leken (waaronder ik) is het soms best moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. En je bent toch afhankelijk van die soort mensen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:40

ja pcies dat geld voor mij dus ook. Ik wil graag een 2de hands trailer kopen.Liefst wel een polyester. Maar bijv. ik zou dus echt niet kunnen zien of de bodem verrot is...Dus ik ga als ik iets op het oog heb hem zeker door een ''prof'' helemaal van boven tot onder laten onderzoeken. Dat kost natuurlijk ook weer aardig wat...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:20

ikke schreef:
MissPromiss schreef:

Dan is ie alleen nog maar gekeurd, dan hebben ze dus nog geen poot uitgestoken.
Een goede beurt kost mij 2 uur. Dat zou betekenen dat je dus alleen aan loon al bijna 100 euro kwijt bent. Komt er nog het materiaal bij..........

Klopt, ik had het ook alleen over de keuring zelf, reparatiekosten kan ik moeilijk voorspellen omdat je niet weet wát er mis is.. Maar al zou er niets kapot zijn, dan betaal je alleen voor het laten keuren dus al 100 euro Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:09

Denk eraan dat de banden een goed profiel hebben. Dit wordt vaak niet goed in de gaten gehouden. Daarnaast moet je de banden na 5 jaar zoiezo verwisselen, ook als er nog voldoende profiel opzit.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:12

Tsjah, ik heb er laatst 1 van 1250,00 gekocht (vol polyester 2 paards) maar.....ook voor 1250 aan opgeknapt (nieuwe assen, banden, neuswiel, etc)

maar, dat heeft mijn vader zélf gedaan, anders ben je zo het dubbele kwijt.

Ik weet niet wat voor budget je hebt, maar neem altijd iemand mee die er verstand van heeft.

En een goedkope trailer is vaak ook weer duurkoop, dan is het vaak zo dat de bodem vervangen moet worden, de zijwanden, banden, etc.