2 dringende vragen over KNHS & FNRS

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

2 dringende vragen over KNHS & FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:41

Mijn eerste vraag:

Een vriendin van mij die heeft een ± 1,5 jaar geen wedstrijd meer gereden, maar nu wil zij de draad weer gaan oppakken alleen zit zij met het volgende probleem: Volgens haar toe ze ging stoppen mocht zij L2 gaan starten, maar dit weet ze dus niet zeker en wil ze dus via de website van de KNHS kijken bij Combinatie nummer hoeveel winstpunten zij heeft en dit deed zij dus maar toen kwam er te staan dat hij geen resultaten kom vinden en al haar nummers (combinatienummer, persoonnummer e.d) doen het dus niet meer.
Later vertelde haar ouders dat ze dus niet meer wedstrijden kon rijden,
En nu is dus haar volgende vraag, als zij zich nu weer opnieuw moet aanmelden moet zij dan helemaal opnieuw beginnen of mag ze verder waar ze gebleven is?

En mijn 2e vraag:

Ik zad net te lezen dat als je met FNRS t/m de F8 bent gekomen dat je dan je dan in de B mag starten van de KNHS en dat je dan op verschillende manege pony's mag rijden met de KNHS maar zou je dan ook gewoon op je eigen pony KNHS mogen starten?

Nou ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen! Lachen

Gr Caroline

Sammie

Re: 2 dringende vragen over KNHS & FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:56

Je hoeft niet opnieuw te beginnen. Als je vriendin met hetzelfde paard wilt starten mag ze verder gaan waar ze is gebleven. Als ze L1 + 10 was is ze dat nu nog steeds.

Maar dit zijn dingen die je ook bij het knhs zelf kunt vragen.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:59

Weet ik, ik had de KNHS ook gemaild maar ik krijg geen antwoord! Lachen

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:04

Je vriendin mag verder gaan, waar ze ook mee geindigd is, als het maar hetzelfe paard is!!

En natuurlijk mag je met je eigen pony knhs starten in de B. Dat mag ook zonder dat je F8 bent geweest in de fnrs.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:08

Caroowtje schreef:
Weet ik, ik had de KNHS ook gemaild maar ik krijg geen antwoord! Lachen

Dat gebeurt vaker hoor............

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:12

Moet je niet al die tijd blijven betalen dan? Ik heb altijd begrepen dat als je niet meer betaald en daarna wel weer gaat starten dat je dan weer opnieuw moet beginnen. Ik heb zelf nl een jaartje of 2 niet gestart maar ben wel al die tijd lid gebleven van een vereniging en van de KNHS maar als ik jullie zo begrijp had ik dus best op kunnen zeggen en 2 jaar later weer verder kunnen gaan waar ik was gebleven?! Zonde van mijn geld, maar ik wist niet beter.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:51

PabloM schreef:
Moet je niet al die tijd blijven betalen dan? Ik heb altijd begrepen dat als je niet meer betaald en daarna wel weer gaat starten dat je dan weer opnieuw moet beginnen. Ik heb zelf nl een jaartje of 2 niet gestart maar ben wel al die tijd lid gebleven van een vereniging en van de KNHS maar als ik jullie zo begrijp had ik dus best op kunnen zeggen en 2 jaar later weer verder kunnen gaan waar ik was gebleven?! Zonde van mijn geld, maar ik wist niet beter.

Helemaal opnieuw beginnen? Dat lijkt me heel vreemd.
Je moet als je nog nooit met paard2 gestart bent, maar je hebt met paard1 wel L2 (ik zeg maar wat hoor) gereden, met wp's. En paard1 is zonder jou maar met een andere ruiter ook L2 met wp's geweest, dan moeten jullie L2 starten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 07:42

Sammie schreef:
Je hoeft niet opnieuw te beginnen. Als je vriendin met hetzelfde paard wilt starten mag ze verder gaan waar ze is gebleven. Als ze L1 + 10 was is ze dat nu nog steeds.
.

Mits dit geregistreerd staat bij de KNHS en dat stata het dus niet. Althans niet op de site opvraagbaar begrijp ik eruit.
Dan zou ze dus weer in de B moeten beginnen.
Staat ze als L1+5 geregistreerd dan moet ze er eerst nog 5 wp bijrijden.

Verstandigste is om alle gegevens van destijds door te sturen naar de KNHS met de vraag of ze dit uit willen zoeken.

Wat de FNRS betreft: je mag met je eigen pony altijd starten in de B ook als je geen F8 bent. Alleen als je op manegepony's wilt starten bij de KNHS moet je F8 zijn inderdaad en je manegehouder moet toestemming geven dat je met zijn pony's KNHS gaat starten.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 10:26

Oke nou ik rijd namelijk al heel lang niet meer op een manege en ik ga dus nu ook gewoon KNHS starten maar ik dacht omdat er stond dat als je F8 bent dat je dan gelijk verder mag in de B, met alleen manege pony's! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:30

Dat het niet meer op de site staat betekend niet altijd dat ze het niet meer weten bij de KNHS.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:32

runningkawa schreef:
Dat het niet meer op de site staat betekend niet altijd dat ze het niet meer weten bij de KNHS.

Ja
Mijn instructeur heeft ook een tijdje niet gestart met een bepaald paard, waardoor ook zijn stand verdwenen was van de site. Maar bij het opnieuw aanmelden van dezelfde combinatie, kreeg hij gewoon zijn oude stand weer terug..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:56

Vippie schreef:
Sammie schreef:
Mits dit geregistreerd staat bij de KNHS en dat stata het dus niet. Althans niet op de site opvraagbaar begrijp ik eruit.

Op de site kun je alleen ACTIEVE startkaarten opvragen, dus niet het gehele archief. Startkaarten die net aangevraagd zijn, en nog niet mee gestart is zijn ook nog niet opvraagbaar via die site. Maar ze zijn er wel.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:13

Sammie schreef:
Vippie schreef:

Op de site kun je alleen ACTIEVE startkaarten opvragen, dus niet het gehele archief. Startkaarten die net aangevraagd zijn, en nog niet mee gestart is zijn ook nog niet opvraagbaar via die site. Maar ze zijn er wel.

Dat zeg ik toch, dat het niet op de site opvraagbaar is maar dat de gegevens waarschijnlijk (ligt eraan hoeveel jaar geleden het is dat ze gestart is voor het laatst) wel gewoon bij de KNHS gereistreerd staan en dat ze die daar gewoon moet opvragen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:26

Ze hebben het nog van heel lang geleden bewaard. Zelfs van mij wisten ze nog dat ik 18 jaar geleden L heb gesprongen en die winstpunten hadden ze nog.

zamiratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:17

Caroowtje schreef:
Mijn eerste vraag:

Een vriendin van mij die heeft een ± 1,5 jaar geen wedstrijd meer gereden, maar nu wil zij de draad weer gaan oppakken alleen zit zij met het volgende probleem: Volgens haar toe ze ging stoppen mocht zij L2 gaan starten, maar dit weet ze dus niet zeker en wil ze dus via de website van de KNHS kijken bij Combinatie nummer hoeveel winstpunten zij heeft en dit deed zij dus maar toen kwam er te staan dat hij geen resultaten kom vinden en al haar nummers (combinatienummer, persoonnummer e.d) doen het dus niet meer.
Later vertelde haar ouders dat ze dus niet meer wedstrijden kon rijden,
En nu is dus haar volgende vraag, als zij zich nu weer opnieuw moet aanmelden moet zij dan helemaal opnieuw beginnen of mag ze verder waar ze gebleven is?

En mijn 2e vraag:

Ik zad net te lezen dat als je met FNRS t/m de F8 bent gekomen dat je dan je dan in de B mag starten van de KNHS en dat je dan op verschillende manege pony's mag rijden met de KNHS maar zou je dan ook gewoon op je eigen pony KNHS mogen starten?

Nou ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen! Lachen

Gr Caroline

je vriendin kan gwn de draad met de wedstrijd oppakken als zij en haar paard daar aan toe zijn, ze kan verder gaan waar ze is gebleven

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:33

Nou, voor mij is er een hoop duidelijk geworden. Ben ik even dom geweest om te blijven betalen. Naja het is niet anders. Volgende keer doe ik het dus anders.