Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Citaat:Inhoud jurycursus
Twee keer per jaar worden nieuwe Jurycursussen uitgeschreven en op de website gemeld. Middels een te downloaden inschrijfformulier kunnen deelnemers zich inschrijven. Voor KNHS-juryleden en gediplomeerde instructeurs is er een speciaal inschrijvingsformulier. De cursus gaat door bij minimaal 12 deelnemers. Maximum is 18 deelnemers.
Cursustraject
Het cursustraject is als volgt:
Avonden / Dagdeel Onderdeel Optioneel Prijs*
1e Dressuur Nee € 85,00
2e Dressuur Nee
3e Dressuur Nee
4e Dressuur (proef theorie-examen) Nee
5e Dressuur en Theorie-examen Nee
6e Springen (incl CBR deelnemers) Ja € 50,00
7e Springen Ja
8e Springen en Theorie-examen Ja
6e en 9e Certificaten Buiten Rijden (CBR)
inclusief examen (9e avond) Ja € 35,00**
10e Praktijkexamen Nee € 15,00
* Prijzen kunnen fluctueren
** € 15,00 korting indien u de complete cursus volgt.
* Prijzen kunnen fluctueren
** € 15,00 korting indien u de complete cursus volgt.
Voor de dressuuropleiding zijn er twee mogelijkheden: diploma jureren tot en met dressuur F6 of een diploma jureren tot en met dressuur F12. De cursus is voor iedereen hetzelfde alleen het praktijkexamen is uitgebreider.
Het huidige niveau:
• F6 diploma of landelijk startend B met 1 winstpunt -> cursus dressuur F6
• F12 diploma of landelijk startend L1 met 1 winstpunt -> cursus dressuur F12
Voorwaarden deelname
Voor alle cursisten gelden de volgende voorwaarden:
• minimaal 18 jaar
• vooraf moet er minimaal twee keer geschreven worden bij een FNRS-wedstrijd voor een
bevoegd FNRS-jurylid
• voldoen aan het vereiste niveau*
• akkoord van het eigen FNRS-ruitersportcentrum
• per FNRS-ruitersportcentrum mogen, per cursus, maximaal 3 mensen inschrijven
• indien u nog geen ruiterpaspoort heeft, dient u er bij uw inschrijving meteen één aan te
vragen
* Voor degenen die geen wedstrijden rijden maar die wel voldoende capaciteit hebben kan de manegehouder toestemming vragen aan de FNRS of deelname toch mogelijk is.
Mede doordat de jurycursus erkend wordt door de ORUN / KNHS, wordt als eis gesteld dat er maximaal 2 à 3 mensen per bedrijf aan eenzelfde cursus mogen deelnemen. Dit in verband met een goede spreiding van juryleden over meerdere FNRS-ruitersportcentra, zonder dat er teveel juryleden komen.
MaestroE schreef:heb je een link met info? (prijs doel etc)

barlie schreef:Hoi,
Het lijkt mij ook erg leuk.
Alleen ik ben lid van de vereniging Mazeppa (Barendrecht). Hun zijn wel aangesloten bij de KNHS maar niet bij FNRS.
Ik weet niet of dat een probleem is. Ik denk in het weekend er over na en dan kom ik er maandag op terug.![]()
gr Barlie
Urielle schreef:In feite is het dus alleen voor manegeruiters/-medewerkers?
Het grote gros van de sportruiters is al jaren niet meer op een manege geweest?
Elaine schreef:Ik hoor het maandag wel, je moet wel lid worden van de FNRS.