Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

pol013 schreef:En hoe had ik dat in godsnaam moeten weten?
Communicatie laat nogal wat te wensen over zeg......
Gelukkig is een stempel bij het stamboek meestal snel geregeld, mijn paspoort is 2 weken weggeweest, toen heb ik hem ingescand en naar de verenigingssecretaris gemaild.

Ptries schreef:Je kan ook aan het NRPS vragen (telefonisch) of die het in het postvak van de KNHS deponeren. Dan gaat er minder tijd overheen. Ze zitten op hetzelfde terrein. Doen ze wel vaker vertelde medewerkster van het NRPS mij. Hebben ze voor mijn startkaartaanvraag ook gedaan. Je moet dan je persoonsnummer doorgeven aan de NRPS en dan leggen zij een kopie v.v. persoonsnummer in het postvak van de KNHS.
. Lexie heeft namelijk een Hannoveraans paspoort en is pas gechipt toen ze naar Nederland kwam. Maar die sticker is dus niet afgestempeld. Nou heb ik de KNHS daar naar gevraagd, maar het stamboek dat het paspoort heeft afgegeven moet dus de sticker afstempelen. Maar het Hannoveraanse stamboek wil dat niet omdat volgens hun chippen niet verplicht is en ze het onzin vinden...
. Dit zou wel eens een beetje lang kunnen gaan duren vrees ik
. Maar goed dat mijn paard nog niet eens zadelmak is, heb ik nog even... JollyJumper schreef:Nou, ik mag nu wel vast gaan beginnen als ik volgend jaar april wil starten met mijn jonge paard.... Lexie heeft namelijk een Hannoveraans paspoort en is pas gechipt toen ze naar Nederland kwam. Maar die sticker is dus niet afgestempeld. Nou heb ik de KNHS daar naar gevraagd, maar het stamboek dat het paspoort heeft afgegeven moet dus de sticker afstempelen. Maar het Hannoveraanse stamboek wil dat niet omdat volgens hun chippen niet verplicht is en ze het onzin vinden...
. Dit zou wel eens een beetje lang kunnen gaan duren vrees ik
. Maar goed dat mijn paard nog niet eens zadelmak is, heb ik nog even...
Urielle schreef:Nou ja, dat is ook een beetje krom hoor Lielle, want op de aanvraagformulieren voor je startkaart staat het niet en als je nog geen startkaart hebt krijg je de P&S ook niet natuurlijk.Gelukkig is een stempel bij het stamboek meestal snel geregeld, mijn paspoort is 2 weken weggeweest, toen heb ik hem ingescand en naar de verenigingssecretaris gemaild.

Alane schreef:Je MAG je paard ook niet 2 X (laten) chippen..
Die DA verklaring krijg je als je een DA het chipnummer uit laat lezen en aat controleren met het nummer in het paspoort.
Dan stuur je die DA verklaring en paspoort op en wordt het afgestempeld door de PUI.