Transpondernummer MOET afgestempeld zijn volgens KNHS?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya92

Transpondernummer MOET afgestempeld zijn volgens KNHS?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 10:29

Hallo !

Hier even een vraagje , ik wacht al een hele tijd op een startkaart voor een pony , tot nu toe gewoon blanco's gekregen en daarmee gestart mét winst. Net even gebeld over de status , word mij gevraagd of het transpondernummer op een sticker in het paspoort staat of gedrukt , en als het een sticker is moet het dus tegenwoordig afgestempeld zijn door de betreffende paspoortafgever . Nu is dit blijkbaar helemaal nieuw voor mij en waarschijnlijk ook voor sommige mensen bij de KNHS,want voor een andere pony kreeg ik wel gewoon blanco's die dus ook geen gestempeld gedoe heeft gehad .

Kan iemand mij uitleggen hoe of wat?! Ik word nu van t kastje naar de muur gestuurd en terug , want een hoop mensen bij de KNHS weten er niks van...

groetjes!

Zam

Re: Transpondernummer MOET afgestempeld zijn volgens KNHS?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:35

Ik snap je vraag niet helemaal.
Maar in sommige paspoorten stond het transpondernummer inderdaad op een sticker, en die was erin geplakt.
Maar omdat daarmee gemakkelijk fraude mee te plegen was ( je kon de sticker eruit halen en in een ander paspoort plakken) moet er nu in de paspoorten :

OF een stempel over de sticker heen staan

OF het transpondernummer moet er in gedrukt zijn ..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Enkele weken geleden hebben we vanuit de vereniging alle paspoorten die dit niet hadden bij de KNHS langs gebracht, en toen is het meteen in orde gemaakt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:40

In de paspoorten uitgegeven t/m 2003 is het transpondernummer met een sticker in het paspoort geplakt. Over die sticker moet inderdaad een stempel staan van de instantie die het paspoort heet afgegeven. Zonder die stempels is het paspoort niet geldig.

Tegenwoordig staat het transpondernummer in het paspoort gdrukt, in die paspoorten hoeven geen stempels te staan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:34

En hoe had ik dat in godsnaam moeten weten?
Communicatie laat nogal wat te wensen over zeg......

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:59

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:03

Het heeft ook wel in de Paard & Sport gestaan.
Volgens de regelementen kon men worden uitgesloten als de stempel niet gedeeltelijk over de sticker kwam.
Het heeft te maken met fraude; als de stempel geheel naast de sticker geplakt zou zijn, zou men een ander transpondernummer in het paspoort kunnen plakken.

Ook al zou de KNHS of KWPN zelf de stempel onjuist hebben afgedrukt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:10

pol013 schreef:
En hoe had ik dat in godsnaam moeten weten?
Communicatie laat nogal wat te wensen over zeg......

door het reglement en de P&S (herhaalde malen) goed te lezen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:18

Nou ja, dat is ook een beetje krom hoor Lielle, want op de aanvraagformulieren voor je startkaart staat het niet en als je nog geen startkaart hebt krijg je de P&S ook niet natuurlijk. Clown Gelukkig is een stempel bij het stamboek meestal snel geregeld, mijn paspoort is 2 weken weggeweest, toen heb ik hem ingescand en naar de verenigingssecretaris gemaild.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:20

daar heb je idd gelijk in, maar TS heeft al eerder startkaarten gekregen dus ook de P&S en het reglement staat op de site Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:29

Dat is waar. Ik ging zelf bij de aanvraag uit van de bepalingen op het aanvraagformulier (mutatie startkaartaanvraag en toelichting mutatie startkaartaanvraag) want bij de reglementen heb ik meer gekeken of er iets veranderd was qua outfit enzo.
*reminds me, ik moet een nieuwe zweep gaan halen*

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:04

goed , ik heb de paspoorten verstuurd naar t nrps en krijg ze hopelijk snel weer terug Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:17

Je kan ook aan het NRPS vragen (telefonisch) of die het in het postvak van de KNHS deponeren. Dan gaat er minder tijd overheen. Ze zitten op hetzelfde terrein. Doen ze wel vaker vertelde medewerkster van het NRPS mij. Hebben ze voor mijn startkaartaanvraag ook gedaan. Je moet dan je persoonsnummer doorgeven aan de NRPS en dan leggen zij een kopie v.v. persoonsnummer in het postvak van de KNHS.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:31

Ach hier nog meer mensen Scheve mond

Ik krijg net nadat ik in november notabene een startkaart heb aangevraagd, nu al bericht dat er een stempel overheen moet Boos!

Dus ik rij morgen zelf even naar de KWPN( die zijn namelijk net zo snel als de knhs) en laat die stempel erop zetten.

Maar sjong jonge... stelletje trage slakken daarzo.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:52

Goed dat ik dit nog even lees zo net voor de Gelderse, ga het morgen gelijk even contoleren of wij hier ook stempels over de stickers hebben....

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 21:26

Ptries schreef:
Je kan ook aan het NRPS vragen (telefonisch) of die het in het postvak van de KNHS deponeren. Dan gaat er minder tijd overheen. Ze zitten op hetzelfde terrein. Doen ze wel vaker vertelde medewerkster van het NRPS mij. Hebben ze voor mijn startkaartaanvraag ook gedaan. Je moet dan je persoonsnummer doorgeven aan de NRPS en dan leggen zij een kopie v.v. persoonsnummer in het postvak van de KNHS.

ik had al telefonisch contact opgenomen en vertelt dat ik de paspoorten vóór zaterdag terug moet hebben i.v.m een wedstrijd. de wedstrijd mag ik gewoon starten met blanco coupons van de knhs , het is hun fout zeiden ze Haha!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 08:38

Nou, ik mag nu wel vast gaan beginnen als ik volgend jaar april wil starten met mijn jonge paard... Haha! . Lexie heeft namelijk een Hannoveraans paspoort en is pas gechipt toen ze naar Nederland kwam. Maar die sticker is dus niet afgestempeld. Nou heb ik de KNHS daar naar gevraagd, maar het stamboek dat het paspoort heeft afgegeven moet dus de sticker afstempelen. Maar het Hannoveraanse stamboek wil dat niet omdat volgens hun chippen niet verplicht is en ze het onzin vinden... Boos! . Dit zou wel eens een beetje lang kunnen gaan duren vrees ik Huilen . Maar goed dat mijn paard nog niet eens zadelmak is, heb ik nog even...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:41

JollyJumper schreef:
Nou, ik mag nu wel vast gaan beginnen als ik volgend jaar april wil starten met mijn jonge paard... Haha! . Lexie heeft namelijk een Hannoveraans paspoort en is pas gechipt toen ze naar Nederland kwam. Maar die sticker is dus niet afgestempeld. Nou heb ik de KNHS daar naar gevraagd, maar het stamboek dat het paspoort heeft afgegeven moet dus de sticker afstempelen. Maar het Hannoveraanse stamboek wil dat niet omdat volgens hun chippen niet verplicht is en ze het onzin vinden... Boos! . Dit zou wel eens een beetje lang kunnen gaan duren vrees ik Huilen . Maar goed dat mijn paard nog niet eens zadelmak is, heb ik nog even...

Ik heb een paard met een Belgisch paspoort, en dit is gewoon door de KNHS afgestempeld......
Dat noemen ze met twee maten meten.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 19:56

zo , ik heb mijn paspoorten weer terug Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:42

Ik vind het eigenlijk vreemd dat niemand het eerder wist van die stempel. Toen ze net begonnen met chippen zijn onze wedstrijdpony's als 1 van de eersten gechipped. De helft had inderdaad geen stempel over de sticker gekregen. Echter was het toen al bekend dat die erop moest, 2 weken later hadden wij enkel nog maar goede paspoorten. Ik heb altijd geweten van die stempels, sta er echt van te kijken dat blijkbaar niemand er van af wist. In het begin van het chiptijdperk is dit wel bekend gemaakt, anders had ik het zeker niet geweten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:12

Urielle schreef:
Nou ja, dat is ook een beetje krom hoor Lielle, want op de aanvraagformulieren voor je startkaart staat het niet en als je nog geen startkaart hebt krijg je de P&S ook niet natuurlijk. Clown Gelukkig is een stempel bij het stamboek meestal snel geregeld, mijn paspoort is 2 weken weggeweest, toen heb ik hem ingescand en naar de verenigingssecretaris gemaild.

Niet helemaal juist... het hoort zo te zijn dat wanneer je lid wordt van een basisvereniging je ook lid wordt van de KNHS...

Daarnaast hoort je vereniging op de hoogte te zijn van de regels en jouw als nieuw lid/startkaartaanvrager van de geldende regels op de hoogte te stellen cq dit te controleren...
Op het moment dat je dus je startkaart aanvraagd en lid bent van een basisvereniging geef je aan dat je op de hoogte bent van de reglementen en dus dit ook hoort te weten....

MAW op het moment dat je lid wilt worden van een vereniging (in dit geval dus KNHS, omdat schijnbaar de meeste verenigingen hun leden die geen startkaart hebben niet aan melden) je op de hoogte dient te zijn van de reglementen en statuten.... wat me ook erg logisch lijkt, maar ik ben het ook niet Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Alane op 13-02-07 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:17

Oef, goed dat ik dit lees, zal morgen meteen mijn paspoort checken!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:30

Nou ik ga zometeen naar het KWPN. Er moet namelijk wel een dierenartsverklaring bijzitten als er een stempel overheen moet Rolleyes
Daarna fax ik het wel door naar de KNHS. Wat een gezeur zeg

Ik heb een hannoveraanse merrie, die is idd gechipt toen ze naar nederland kwam, maar daar staat ook geen stempel overheen. Vraag me af hoelang dat gaat duren dan. Vrees dat ik het volgende indoorseizoen wel een keer een startkaart heb Rolleyes Lips are sealed

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:37

Laat me weten hoe dat afloopt, ik zit nl. met hetzelfde probleem! En ik heb geen dierenartsverklaring en heb ook geen idee wie mijn merrie toendertijd gechipt heeft want ze was toen nog niet van mij... En ik ga d'r echt geen twee keer laten chippen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:41

Je MAG je paard ook niet 2 X (laten) chippen..
Die DA verklaring krijg je als je een DA het chipnummer uit laat lezen en aat controleren met het nummer in het paspoort.
Dan stuur je die DA verklaring en paspoort op en wordt het afgestempeld door de PUI.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:20

Alane schreef:
Je MAG je paard ook niet 2 X (laten) chippen..
Die DA verklaring krijg je als je een DA het chipnummer uit laat lezen en aat controleren met het nummer in het paspoort.
Dan stuur je die DA verklaring en paspoort op en wordt het afgestempeld door de PUI.

Jep idd!

Met de KWPNer is het nu geregeld. Hopelijk snappen ze het nu een keer bij de KNHS.
Maar met de duitser weet ik het dus nog niet. Heb ook nog geen bericht gehad.