Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Eowyn3003 schreef:Wat bedoelen jullie met niet de capaciteiten?

Eowyn3003 schreef:Ik heb les bij een goede instructeur, en daar doen we ook veel verschillende dingen
Eowyn3003 schreef:Hallo,
ik ga dus les geven aan een meisje van 14 (Ik ben 15) en ik vroeg me hoe ik de les interresant kan maken. Niet spelletjes enzo, maar nog enkele goede oefeningen die ze kan doen. Ze moet erg op haar houding letten, en doorzitten is ook niet haar sterkste punt. Om goed te leren doorzitten, is het beter om zonder stijgbeugels te doen of zonder zadel?
Wat vinden jullie leuk om te doen in een privéles?
Alvast bedankt!
Karen
).
Ezter schreef:Ik denk dat je beter een ouder iemand les kan laten geven. Het leeftijdsverschil tussen jullie is erg klein, met als gevolg dat de ruiter snel tegen jou in zal gaan en zal denken dat ze het zelf ook allemaal wel al weet. Ze heeft immers bijna dezelfde leeftijd. Ik ben zelf 19, geef ook regelmatig les en ik merk gewoon bij kinderen rond 14/15 jaar dat die het een beetje uitproberen, dat die wat snel de neiging hebben om op een aanwijzing van mij te reageren met 'ja maar' of 'maar dat lukt niet want' kortom om het niet meer klakkeloos aan te nemen. En ik denk dat jij daar met je 15 jaar niet doorheen komt. Dus dan kan je haar ook niets leren.