Rit organiseren. Moet je dat melden bij gemeente?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

herbey

Rit organiseren. Moet je dat melden bij gemeente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 15:39

Ik wil binnenkort een rit organiseren met trekpaarden.
Zou ik dat moeten melden bij de gemeente?
Het is op een zondag. En bij het oversteken staan er 2 mannen om het verkeer tegen te houden.
Iemand ervaring?

fjordnina

Re: Rit organiseren. Moet je dat melden bij gemeente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:42

nee volgens mij niet. Als jij met 2 paarden een rit kunt maken, waarom dan ook niet met veel meer?

Vraag het anders even na bij de gemeente, maar volgens mij is het niet nodig.

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:48

Even de gemeente bellen, zij weten dan wel welke afdeling je moet hebben. De voorwaarden verschillen vaak per gemeente.
Volgens mij heb je er nl wel een vergunning (toestemming) voor nodig, ook omdat je de kruising tijdelijk afzet. De politie wordt met de aanvraag meteen op de hoogte gebracht van jouw rit.
Succes met het organiseren.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:20

Oke! Dank je wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:27

Wij gaan wel eens met een groep van tussen de 15 en 30 personen, nou zitten wij wel vrij direct in de bos, we moeten wel om van het ene bos in het andere te komen een snelweg oversteken, dan staan er wel mensen die ongeveer een minuut het verkeer tegen houden in velle gele hesjes!
We hebben nog nooit een vergunning aangevraagd.
We hebben wel een keer de politie op ons dak gehad, maar dat kwam omdat mijn vader en Jan een half uur te vroeg bij de weg waren en in de auto voor een huis bleven wachten. de bewoners hadden toen de politie gebeld omdat ze mijn vader en Jan verdacht vonden hahaha..

Maar ze hebben de politie gewoon uitgelegd dat ze ons gingen helpen met oversteken en op ons aan het wachten waren en dat was prima..
Fijn zelfs zei de agent, ( hij vond dat wel zo veilig)

P.S. wij steken dus wel in een keer met de hele groep over

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:40

-> BRT

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:14

Omdat het een georganiseerde tocht is, zal de gemeente het als evenement kunnen zien en is een vergunning vereist. Echter, als het heel kleinschalig is en iedereen individueel rijdt, zal men niet op je aanvraag zitten te wachten.

Officieel moeten de mensen die helpen met oversteken worden opgeleid en verzekerd als "verkeersregelaar". Opleiding gaat via de politie.
Als je geen officiële verkeersregelaars inzet, zorg er dan in ieder geval voor dat die mensen geen verkeer gaan tegenhouden. Je moet er niet aan willen denken wat de consequenties zijn als er wat gebeurt. Er zijn in het verleden al mensen aansprakelijk gesteld voor het feit dat ze auto's hadden laten stoppen, waar een achteropkomende auto op gebotst is....