L1 proef 7 & 8 waar doorzitten voor galop

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moniquex

L1 proef 7 & 8 waar doorzitten voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 16:01

Ik ga binnekort weer L1 starten nadat ik er 2,5 jaar ben uit geweest. Nu ben ik de nieuwe proeven aan het doorlezen.. en vraag me af waar ik in deze nieuwe proeven moet gaan doorzitten voordat ik in galop ga.

De eerste galap in proef 7 is me duidelijk (onderdeel 13). Maar na deze galop moet je in draf (en bij overgang van gang, moet je naar mijn weten weer lichtrijden) en nog een figuur rijden en dan in de andere galop (onderdeel 18)....waar ga je dan doorzitten.. of is het de bedoeling dat je blijft doorzitten?

In proef 8 lees ik nergens iets over doorzitten en dan moet je zo in galop (onderdeel 13) .... mis ik iets ofzo, of is dat nieuw dat je vanuit het lichtrijden in galop moet ...... Bij onderdeel 17 moet je zelfs na je figuur lichtrijden en 15 meter later in galop (onderdeel 18)...

Wie helpt me uit de brand.....???? L1 is tenslotte lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd.

PollyB

Re: L1 proef 7 & 8 waar doorzitten voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:03

Ik ga gewoon 3 of 4 passen voor ik moet aanspringen door zitten. Heb er nog nooit commentaar op gehad...

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:05

dit mag je zelf weten!
stel; - draven
- tussen a en k arbeidsgalop , ga je iets na a doorzitten,
en als je doorzitten helemaaal niet makkelijk vind,dan doe je het een pas voor je paard aanspringt;)
het gaat om de overgang tenslotte Lachen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:21

Als je maar een klein stukje hoeft te licht rijden, mag je dat stukje ook blijven door zitten, zo doe ik het in ieder geval altijd, en heb er nog nooit commentaar op gehad.

En ja voor het aan galloper moet je zelf weten wanneer je gaat doorzitten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:31

PollyB schreef:
Ik ga gewoon 3 of 4 passen voor ik moet aanspringen door zitten. Heb er nog nooit commentaar op gehad...

Deed ik in het L1 ook altijd. Ja

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:11

Bedankt voor jullie reactie! Dit is dus ook anders in die nieuwe proeven Pling

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:26

PollyB schreef:

Zo doe ik het ook.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:29

Ik ga ook een paar passen van tevoren doorzitten, commentaar heb ik er ook nog niet op gehad.
Af en toe is het bij de nieuwe proeven even zoeken om te weten wanneer je wat moet doen en wanneer je iets niet mag doen.
Zo ben ik eens gaan doorzitten terwijl ik weer moest lichtrijden, erg verwarrend.
Zal blij zijn als ik dadelijk in het L2 mag doorzitten Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:38

als je tussen a en k aanmoet springen zou ik niet na de a pas door gaan zitten.
de nieuwe proeven draaien om het goed voorbereiden e.d dus dan kan je beter al in de hoek gaan zitten.

heb nog nooit commentaar gehad op mijn doorzitten en lichtrijden, als het niet specifiek gevraagd is bekijk ik zelf wanneer ik het tijd vind Haha! ik weet tenslotte hoe willem erop reageerd, anders overval ik hem en springtie 9 van de 10 keerverkeerd