hey ik woon in canada en het is hier erg koud de paarden staan gwoon buiten daar worden ze mee opgegroeit wij hebben ook een shelter waar ze in kunnen schuilen wij hebben ook een paard van 21 die het nou erg koud heeft en veel staat te bibberen maar ze heeft nog nooit van haar leven een deken gehad en op haar oude plaats had ze ook geen schuilstal waar zou het door komen dat ze nou dan zo staat te bibberen dit is har eerste winter bij ons is het slim om haar een deken te geven we zijn bang dat ze het niet leuk vind veel met dekens doen ze hier niet.. -xxx-
p.s reactie zo snel als het kan want vandaag kom ik bij een paarde winkel...
Het kan met de weerstand te maken hebben. Je zegt dat ze voor het eerst bij jullie is. Misschien stress door de verhuizing, dan kan de weerstand minder worden en kan ze het koud krijgen.
Als ze geen schuilstal heeft zou ik haar lekker een waterdichte ongevoerde deken op doen, zeker als ze zo staat te bibberen.
dan krijgt ze het ook koud, want door de deken kan ze haar vacht niet uitzetten en als er dan geen voering in zit is het wel koud! Dan zou ik gaan voor een gevoerde regendeken, en idd 's nachts proberen op stal te houden maar dat kan dus niet?
Zeker oudere paardjes hebben nog wel eens moeite met zichzelf warm houden. Ik zou lekker een waterdichte deken opdoen. Een ongevoerde regendeken met een (dunne) winterdeken eronder ofzo