Hoge transportbescherming voor haf, welke maat/welk merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Hoge transportbescherming voor haf, welke maat/welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 20:09

Twee maanden geleden heb ik transportbeschermers besteld van Bucas maat cob voor mijn haf. Nu 2 maanden later zijn ze nog steeds niet binnen en ben ik opzoek gegaan naar andere.
Vandaag naar de paardenwinkel gegaan om ze te kopen. Ik heb nogal wat eisen:

Maat cob (denk ik)
Weinig klitteband (niet 10 stuks onder elkaar, liever 4 grote zoals bij bucas)
Hoog en redelijk stevig

Ik had global te pakken, zag er goed uit alleen uiteindelijk bleek het maat pony te zijn en deze passen voor geen ene kant. Ben ook bang dat cob ook niet past ivm de breedte van het been van mijn haf.

Wie heeft tips welk merk ik moet hebben?

Liselot

Re: Hoge transportbescherming voor haf, welke maat/welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:05

waarom wil je maar zo weinig klittebandjes? hoe minder afzonderlijke klittebandjes, hoe eerder ze afzakken en paniek kunnen veroorzaken.

ik heb beschermers van HH met veeeeeeeeeel klittebandjes maat COB voor een gelderse merrie van 1.62. net ietsje aan de krappe kant bij de achterbenen, moet er dus een springschoentje onderdoen. maar liever iets te klein en dat ze goed blijven zitten dan te groot en afzakken

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:18

Hij kan op wedstrijd nog wel eens geirriteerd zijn en als ik dan heel veel klittebandjes moet losmaken, is dat niet handig. Maar zakken andere zo snel af dan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:14

Urissa is ook een staatsgevaarlijk paard wat dat betreft Knipoog die heeft op concours e.d. alle 4 de benen loszitten Haha! maar met een groom die haar vasthoud heb ik de beschermers zo om zitten.