Verlatings angst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woukelien

Verlatings angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 11:03

Mischien is hier al een topic over, maar ik kon 'm niet vinden.
Ik heb een Groninger ruin (Guy) van 15 jaar, en een WelshxArabierxTinker (Beauty) van 1,5.
In het begin toen we Guy net hadden stond hij alleen, met een ander paard in de wei ernaast,
toen dat andere paard een keer uit die wei werd gehaalt sprong hij over het houten hek van 1.50 :|
We hadden hem dag & nacht buiten staan, maar wouden hem toch wennen aan de stal. ik had hem dus een uurtje in de stal gezet maar toen is hij daar ook uit gesprongen.
Dus wij snel een andere pony erbij kopen, en nu gaat het heel erg goed.
Maar nu hebben we het probleem dat als we Beauty uit de wei halen, hij helemaal gaat flippen. het lijkt me heel erg leuk om met haar te wandelen enzo, maar ik ben bang dat Guy dan weer over het hek heen springt.
Ze staan nu gewoon 's nacht op stal en dat gaat heel goed, maar als hij in zijn eentje in de stal staat wordt hij al heel druk enzo. ik kan hem mischien wel op stal zetten met het boven luik dicht maar ik ben bang dat hij dan de hele stal kapot trapt ofzo.

Heeft iemand Tips voor me, dan hoor ik dat heel graag Haha!
Groetjes Woukelien.

jan__timmer

Re: Verlatings angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 09:54

koop er gewoon een shet bij

een ruin kun je al krijgen voor 50 euro

veel meer zijn shet ruinen niet waard tegenwoordig

betaal er zeker niet meer voor als 100 euro

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:36

heb hetzelfde gehad, had mijn paard alleen staan met me shet, maar alleen was geen optie meer.maar goed die shet loopt ook voor de kar, dus is moest toch wat. Ik ben naar een andere stal verhuist waar meerdere paarden stonden zodat ze niet meer zo aan elkaar hingen. heb er nu geen last meer van. paardenshouden er gewoon niet van om alleen achter te blijven, het zijn nu eenmaal kuddedieren.
mijn tip is dus, zoek er of iemand bij bij jou paard die daar zijn paard neerzet, of ga ergens staan waar meerdere paarden staan, zodat ze niet alleen aan elkaar hangen.
succes

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:07

Misschien een beetje flauwe vraag, maar waarom moet hij alleen op stal staan?
Doet dit probleem zich ook voor tijden het rijden, bv slecht weg kunnen komen van anderen, of niet het terrein willen verlaten.
Uiteindelijk is een paard, zoals anderen ook al zeiden, van naturen een groepsdier en voelt zich inderdaad heel erg akelig als het alleen staat.
Er is een wet in ontwikkeling, Zweden is er als eerste mee bezig.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:34

beauty(mijn pony) deed dat ook.
die staat nou apart om dat ze der stal aan gort heeft getrapt.
sorry maar volgens mij is er niets aan te doen

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:09

Paardentango schreef:
Er is een wet in ontwikkeling, Zweden is er als eerste mee bezig.

Welke 'wet' bedoel je precies ?

Woukelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 15:14

Ik heb de paarden bij huis staan dus een andere wei zoeken is ook geen optie. me ouders willen ook niet nog een shet erbij kopen, omdat we niet zo'n grote wei hebben.
Als ik Guy uit de wei haal voor een bosrit gaat dat heel makkelijk..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:50

probeer anders je ouders over te halen een geit ofzo aan te schaffen, wil ook altijd helpen Haha!