Mijn paard is niet geschoren en heeft een enorme wintervacht.
Met deze zachte temperaturen zweet ze zich bij de minste inspanning kapot.
Zweetdeken opleggen heeft weinig zin, ze gaat dan eigenlijk nog nazweten.
Droogwrijven met handdoek is zo goed als onbegonnen werk, gezien de lengte van het haar.
Droogwrijven met stro niet altijd mogelijk wegens geen rechtstreekse toegang tot stro-opslag.
Iemand nog suggesties?
Ik stap haar wel uit tot ze op adem is, maar dan is ze nog lang niet droog, ik kan ook geen uren blijven stappen.
Ze staat in een containerstal die meestal blijft open staan, ze heeft er een terrasje voor en kan dus kiezen of ze binnen of buiten gaat staan.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook al geprobeerd om haar te laten rollen, maar dat wil ze dus niet altijd (het is een schimmel, ze wil blijkbaar niet altijd camouflagekleuren).
Tot nu toe is ze nog niet ziek geworden ofzo en verliest ook geen conditie (vermageren),
maar ik ben er toch niet helemaal gerust in.
Ze is wel sneller buiten adem, maar daar kan je uiteraard rekening mee houden tijdens het rijden.
Gewoon actief levendig paard verder.
Scheren doe ik liever niet.
Ik ken de site van paardnatuurlijk al, maar ik stel me toch de vraag of dat natuurlijk capillair mechanisme bestand is tegen zweten tgv een training.
Het werkt waarschijnlijk inderdaad wel bij de natuurlijke inspanning die een paard levert, maar dat is voor zover ik weet niet te vergelijken met een half uur of een uur recreatief dressuren (springen doe ik niet met haar) met een ruiter op je rug.
Bedankt alvast...