Hallo allemaal,
Graag jullie reactie op het volgende. Dit weekend gaat mijn paard verhuizen. Ze staat nu 1/2 dag op stal en 1/2 in de buitenbak. Op de nieuwe stal waar ik kom laten ze geen paarden los in de buitenbak. Hier zit wel een omheining omheen, maar zonder stroom. Hier gaan de paarden 1/2 in de wei en 1/2 dag op stal. Nu is mijn paard dus helemaal niet gewend aan gras. Wij doen ze zelf vanaf de lente weer in de wei, en bouwen dat heel langzaam op. Misschien overdreven, maar we beginnen met een half uurtje, en dan steeds iets langer. Nu kan mijn paard dus alleen de wei in. Dit gebeurt overdag voor het werken van de stal eigenaar, en halverwege de dag worden ze weer binnengezet. Er is dus eigenlijk niemand die haar ff een uurtje buiten kan zetten.
Nu denk ik zelf dat er nu nauwelijks voeding in het gras zit, en het gras heel kort is, en dat het dus niet zoveel kwaad kan. Maar aan de andere kant is mijn paard wel akelig koliekerig, dus ik ben er voorzichtig mee.. Ik ben benieuwd naar jullie mening!