Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zoals Kelly_ann als zegt bij de D aanspringen!
.

(is hier op Bokt ook democratisch besloten: je moet bij D aanspringen). Toch zie ik het op wedstrijd ook nog steeds gebeuren dat mensen pas in de bocht aanspring oid. 
Scum schreef:Dat zag ik 2 weken geleden ook. Ik heb die proef zelf nog nooit gereden, maar ik zat in de kantine ernaar te kijken. En toen dacht ik ook: Huh? Contragalop in de L2?
MyWishMax schreef:Scum schreef:Dat zag ik 2 weken geleden ook. Ik heb die proef zelf nog nooit gereden, maar ik zat in de kantine ernaar te kijken. En toen dacht ik ook: Huh? Contragalop in de L2?
Dat is zker proef 11? Tenminste daar moet je k-b van hand veranderen en voor B arbeidsdraf
Maar ontopic: D aanspringen en kort bochtje draaien zoals iedereen zegt staat de lijn aangegeven die je moet rijden om het 'duidelijker' te maken.

Scum schreef:Dat zag ik 2 weken geleden ook. Ik heb die proef zelf nog nooit gereden, maar ik zat in de kantine ernaar te kijken. En toen dacht ik ook: Huh? Contragalop in de L2?
martinev schreef:Met een aantal mede M2 ruiters heb ik een discussie over een onderdeel uit proef 20.
Het gaat om het volgende:
10. tussen D-F keertwending om de achterhand naar links
11. D-K-A-F arbeidsgalop links
Ik ga er altijd vanuit dat ik dus op de D moet aanspringen in de linkergalop, en bij K op de linkerhand.
Nu vertelde een aantal mensen mij dat dat helemaal niet op D moet, maar ergens tussen D-K-A-F. Mijn reactie was dat het toch geen B-proef was en dat je dat hele stuk moet galopperen en dus moet aanspringen op de D. Nu blijkt dat een aantal juryleden ook niet goed weet wat ze hier mee moeten omdat de wending naar de hoefslag en dus gelijk de hoek door volgens vele een te krappe wending is om in het M2 in galop te vragen en dat je dus ook op de korte zijde bij A mag aanspringen.
Ik kan me dit echter niet voorstellen...
Zijn er misschien juryleden die mij kunnen vertellen hoe zij het beoordelen als iemand dus niet op D aanspringt?
Kijk, als het toegestaan is vind ik het prima, aanspringen in de hoek is een stuk makkelijker dan op D, maar het is wel M2...
Misschien een beetje vaag verhaal, hoop dat het toch duidelijk is wat ik bedoel!
. Fleurtje100 schreef:Het moet op D. Die wending is overdreven scherp in een M2 proef maargoed. ..knip.. Dan is die wending gewoon een halve volte 10 meter, en moet deze oefening geen enkel probleem zijn :D.
Ragne schreef:Nee het is niet handig gedaan. Maar je hoort niemand over X volte 10m, X-E verzamelde stap in diezelfde proef.