wie is nou hoofdverantwoordelijk bij (kring) wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

wie is nou hoofdverantwoordelijk bij (kring) wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 01:23

Stelling van een waar gebeurde situatie:

Er wordt niet goedgekeurde (hulp)middelen gebruikt tijdens het losrijden binnen een kringwedstrijd, gezien de (hulp)middelen zag het er niet naar uit dat dit gewijzigd kon of zou worden voor het betreden van de wedstrijdring ... hier wordt melding van gemaakt bij het kring bestuur!

Maar wie moet deze ruiter/amazone nu eigelijke aanspreken op gebruik van (hulp)middelen die niet goedgekeurd zijn door KNHS, of zelfs verboden zijn?

Wie is nou uiteindelijk eindverantwoordelijke?

Wie is nou de KNHS vertegenwoordiger? Is dat een persoon van het kringbestuur ??? Of is dat de hoofdjury ???? En wat als die persoon niet bij de hoofdjury in de ring komt? De hoofdjury zit daar toch in eerste instantie in een juryhokje om te jureren niet om de losrijring te controleren..

Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid over geven?

Alanta

Re: wie is nou hoofdverantwoordelijk bij (kring) wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 07:02

Otje_Elliot schreef:
Stelling van een waar gebeurde situatie:

Er wordt niet goedgekeurde (hulp)middelen gebruikt tijdens het losrijden binnen een kringwedstrijd, gezien de (hulp)middelen zag het er niet naar uit dat dit gewijzigd kon of zou worden voor het betreden van de wedstrijdring ... hier wordt melding van gemaakt bij het kring bestuur!

Maar wie moet deze ruiter/amazone nu eigelijke aanspreken op gebruik van (hulp)middelen die niet goedgekeurd zijn door KNHS, of zelfs verboden zijn?

Wie is nou uiteindelijk eindverantwoordelijke?

Wie is nou de KNHS vertegenwoordiger? Is dat een persoon van het kringbestuur ??? Of is dat de hoofdjury ???? En wat als die persoon niet bij de hoofdjury in de ring komt? De hoofdjury zit daar toch in eerste instantie in een juryhokje om te jureren niet om de losrijring te controleren..

Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid over geven?

Ik denk dat alle onvolkomenheden moet melden bij de federatievertegenwoordiger, de organiserende vereniging weet wie dit is, soms wordt er eentje speciaal aangewezen en in andere gevallen is een jurylid tevens federatievertegenwoordiger. Kijk eens in de Algemene Wedstrijdreglementen, denk dat je daar een hoop wijzer van wordt.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:54

Oke zal ik dat eens doen, bedankt!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:58

Dit lijkt me iets dat òp de wedstrijddag gemeldt moet worden bij de federatievertegenwoordiger. Die kan de ruiter erop aanspreken en evt zelfs uitsluiten van de wedstrijd. Ook kan de federatievertegenwoordiger het opnemen in zijn verslag zodat de KNHS nog kan ingrijpen.

De kring heeft er (tenminste, zoals de wedstrijden hier geregeld zijn) niets mee te maken. De kring zorgt er alleen voor dat er een selectie-uitslag wordt gemaakt van de uitslagen van verschillende kringselectiewedstrijden. De kring is alleen verantwoordelijk voor de afvaardiging naar de regiokampioenschappen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:00

Inderdaad, dat soort dingen moeten gemeld worden bij de federatievertegenwoordiger. Vaak is dat een van de juryleden, alleen op grote concoursen is er meestal wel een aparte vertegenwoordiger aanwezig, maar het wedstrijdsecretariaat moet je kunnen vertellen wie dat is (die krijgen daar nl bericht van van de KNHS).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:42

De federatievertegenwoordiger, tegenwoordig is dat op indoors de jury.
Helaas kan de jury niet en het losrijden in de gaten houdenen het jureren tegelijk doen. Dingen waarbij snel moet worden ingegrepen zou ik in zo'n geval bij het secretariaat melden.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:51

KarinvdM schreef:
De federatievertegenwoordiger, tegenwoordig is dat op indoors de jury.
Helaas kan de jury niet en het losrijden in de gaten houdenen het jureren tegelijk doen. Dingen waarbij snel moet worden ingegrepen zou ik in zo'n geval bij het secretariaat melden.

Maar als dan het secretariaat het ook constateerd moet deze dan naar de jury stappen en dit voorleggen of zelf handelen?