vergoed waverzekering de schade die je paard evt aanricht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

vergoed waverzekering de schade die je paard evt aanricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:11

Hoi,
Mijn entermerrie gaat binnenkort verhuizen naar een andere stal. Nu heeft die particulier gevraagd of ik wel goed verzekerd ben want stel dat mijn paard mocht ontsnappen uit de weide/stal oid dat hun dan niet verantwoordelijk zijn voor alle kosten die mijn paard evt gaat maken dan.

Nu dacht ik dat dit gedekt wordt door mijn W.A. verzekering klopt dat?

Of moet ik m'n paard nog speciaal verzekeren?

Alvast bedankt!.

Ilsiie

Re: vergoed waverzekering de schade die je paard evt aanrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:13

hmm de eigenaren van mijn vzpony hebben mij ook verteld dat verzekerd te zijn als de pony bijvoorbeeld een auto in rent, dit viel onder de WA verzekering en ze zijn niet extra verzekerd ervoor.

Anders voor de zekerheid even met je verzekeringsmaatschappij bellen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:16

Niet alle wa-verzekeringen dekken paarden/paardensport ongevallen. Ik ben zelf bij Hippo wa-verzekerd voor 14 euro per paard per jaar dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Informeer bij je tussenpersoon of je verzekering paardensport dekt. Heb er trouwens zelf nog een aparte ongevallen verzekering bij afgesloten voor als ooit wat gebeurd met mij. Ook niet alle ongevallenverzekeringen dekken ongevallen/ letsel onstaan tijdens paardenactiviteiren.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:27

daniella74 schreef:
Niet alle wa-verzekeringen dekken paarden/paardensport ongevallen. Ik ben zelf bij Hippo wa-verzekerd voor 14 euro per paard per jaar dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Informeer bij je tussenpersoon of je verzekering paardensport dekt. Heb er trouwens zelf nog een aparte ongevallen verzekering bij afgesloten voor als ooit wat gebeurd met mij. Ook niet alle ongevallenverzekeringen dekken ongevallen/ letsel onstaan tijdens paardenactiviteiren.

dat laatste klopt, maar als je je ruiterbewijs hebt gehaald zit daar toch een verzekering bij of niet?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:53

Nou ja, voor sport en vallen ofzo hoef ik het niet te doen want ik kan er toch nog niet op rijden, maar het gaat mij meer erom wat als mijn paard per ongeluk ontsnapt en dan bv tegen een auto aanloopt...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 07:48