Wat doe je dan...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Wat doe je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:38

Ik heb vorige week mijn eerste wedstrijd gereden op zich niet slecht, ik was in elk geval niet laatste.
Nu moest ik dus een grote volte rijden in draf en dan hals strekken..
Doet ze goed maar nog stond op de coupon dat ik meer moest toestaan.. nu is het probleem dus, ik was al aan het eind van mijn teugel..!
Heb dus niet meer te geven, nu heeft ze wel een lange hals maar ze liep dus al bijna met haar hoofd op dezelfde hoogte als de knieen..
Nu ga ik voor de volgende wedtrijd toch maar langere teugels lenen kijken of ze dan nog lager moet lopen van de jury?
Ze gaat nml wel nog lager lopen als ik dat wel, en dat ondanks heel heel veel spanning en angst..
Of hebben jullie tips?

RZDLover

Re: Wat doe je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:40

Je kan je hand wat naar voren doen (dus toestaan met je hand). Doe je dat ook?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:48

ik denk inderdaad wat RZDLover zegt, laat duidelijk zien dat jij ook je handen naar voren doet, zodat je het paard de ruimte geeft om te zakken.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:49

ik ga helemaal mee in wat hierboven word vermeld,
denk dat de jurie dat ook bedoeld,

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:53

Heb ik ook vaak op m'n protocol staan. Denk ook dat je dan meer met je handen mee moet geven. Knipoog

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 00:02

ja geef goed mee, maar de teugel is dan echt te kort.Kan dan ook niet rechtop blijven zitten.
Mijn paard is wel 1.74 ong en heeft een erg lange hals.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:48

Ik ken dat probleem ja,bij paarden met veel front zien jury's soms niet waar het paard precies moet lopen met z'n hals als je hals strekt.Voor het beeld blijft het dan te hoog,terwijl het voor het paard eigenlijk wel voldoende is.Als je echt hele korte teugels hebt,dan kun je dat wel proberen.Maar anders is het denk ik gewoon een kwestie van accepteren dat het een wat moeilijker punt is voor jouw paard en de jury's.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 00:39

OK is inderdaad een paard met erg veel front. Vroegen zelfs tijdens het losrijden of het nog een hengst was.... is een drachtige merrie!!
Ook de jury was wel vol lof over het paard, "veel potentie en een goede draf" draf was een 8 en ze liep op de helft van haar kunnen want alles was wel erg eng...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:59

amati schreef:
ja geef goed mee, maar de teugel is dan echt te kort.Kan dan ook niet rechtop blijven zitten.
Mijn paard is wel 1.74 ong en heeft een erg lange hals.

Ik heb een paard van 1.80 en hetzelfde probleem ik heb een stuk tussen mn teuges latel zetten.

gewoon aan beide stukken bij de zadelmaker er een stukje tussen laten zetten.
Want echt lange teugels zijn moeilijk te vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:07

Ik heb dat probleem ook. Mijn paard is 1.83 en hij wil met zijn neus over de grond als hij dat mag. Maar de teugels zijn veel te kort. Ik moet dan mee voorover gaan zitten en dat is niet de bedoeling. Je hoort als ruiter gewoon een nette houding te hebben met de handen op de juiste plaats.

Ik heb me al rot gezocht naar extra lange teugels, maar die bestaan niet. Ik zou ze dan bij een zadelmaker langer moeten laten maken. Maar goed, in het M hoef ik toch niet meer hals te strekken dus opgelost Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:05

Je zou idd langere teugels kunnen nemen. Ja

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:57

@Scum: laat je dan thuis je paard nooit de halsstrekken? En met het uitstappen enzo?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:37

ik neem aan dat Scum dat wel doet, maar gewoon zo dat ze verder niet meer kan, of ze gaat gewoon wat meer voorover zitten, thuis wordt je immers niet op je rijstijl beoordeeld maar om te oefenen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:38

Scum schreef:
Ik heb dat probleem ook. Mijn paard is 1.83 en hij wil met zijn neus over de grond als hij dat mag. Maar de teugels zijn veel te kort. Ik moet dan mee voorover gaan zitten en dat is niet de bedoeling. Je hoort als ruiter gewoon een nette houding te hebben met de handen op de juiste plaats.

Ik heb me al rot gezocht naar extra lange teugels, maar die bestaan niet. Ik zou ze dan bij een zadelmaker langer moeten laten maken. Maar goed, in het M hoef ik toch niet meer hals te strekken dus opgelost Knipoog

Juist Casper Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:41

jeeujj ik had het goed Clown *LOL*