mijn vraag gaat als volgd.
heb pas een leuk paardje verkocht , de koper is het paard komen proberen en was meteen verkocht ze zouden het paard een maand op een manege plaatsen en dan zou ze de wei opgaan en zouden ze er regelmatig mee gaan buiten wandelen .
de mensen zijn zelf het paard komen halen en waren tot over hun oren verliefd, na een week krijg ik telefoon met de vraag of ze ooit heeft mank gestaan , waarop het antwoord nee (ze heeft altijd wedstrijden gelopen zelfs tot een maand voor de verkoop) want met een mank paard kan je ook geen wedstrijden doen , waarop hun zeggen dat het paard mankt , ik stel dus de vraag is er een dierenarts bij geweest , nee die komt morgen . zodus de dag er na trug telefoon ja zeggen ze we hebben ze laten draven op de harde grond en ze mankt en de dierenarts zegt dat haar ene been niet helemaal recht staat (dat wisten ze want dat was te zien en ook gezegt)en dat het paard daar na verloop van jaren wel op zou gaan manken en dat we dat paard nooit hadden mogen verkopen , nu wil de koper dat we dat paard trug nemen en voor hem een anderpaard zoeken .
er zijn geen foto's genomen noch een keuring , nu lijkt het mij raar dat een dierenarts kan zien zonder foto dat het paard niet goed is op het been en dat het zal mankeren.
(het geld van het paard dat we verkocht hebben , zit al in een nieuw paard )
weet iemand hoe het zit of ik dat paard verplicht moet trug nemen of er een tegen keuring moet komen of hoe het zit .
zowel koper als verkoper zijn van belgie weet niet of het anders is dan in nederland .
ik weet alleen dat ze met het paard lessen hebben genomen weet dus ook niet wat ze met het paard hebben gedaan .
hoop dat iemand iets weet want zit verveeld met de situatie

. eerst zeggen ze dat ze maar af en toe gereden zou worden en nu zou ze in eens ook in training moeten (wat ze er mee doen moeten ze zelf weten maar vindt het wat raar allemaal )ze dreigde ook gelijk met een advocaat , maar heb geinformeerd bij een kennis (die advocate is ) en die zegt dat ze binnen de 14 dagen een schriftelijke brief en verslag van de dierenarts moeten zenden met de klacht , en dat je anders het paard niet moet trug nemen .