wat is beter, zeiltje op klep?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carola_de_W

wat is beter, zeiltje op klep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:27

Hallo,

Ik vraag me af wat rustiger is voor een paard, een zeiltje of een klep achter de trailer. Ik heb nu een zeiltje en die heb ik in principe open als het weer het toelaat. Anders is het echt veels te warm. Het probleem is dat ze soms behoorlijk gaat flippen als er bv een vrachtwagen achterop komt rijden. Ik dacht dat een klep misschien beter zou zijn omdat je die wel een beetje open kan zetten, maar het paard nog niet kan zien wat er achter hem gebeurd.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En is het ook mogelijk om een klep te laten monteren achter een trailer waar nu een zeiltje op zit?

ikke

Re: wat is beter, zeiltje op klep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:19

Ik ken geen kleppen die je een beetje open kunt zetten. het is open of dicht, net als een zeiltje.
Achteraf een klep monteren is mogelijk, maar dat is maatwerk=prijzig.
Als je paard werkelijk last heeft van achterop komend verkeer, zorg dan voor meer ventilatie in je trailer, zodat je zeiltje toch dicht kan.

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:49

Oh, ik dacht dat je een klep zeg maar half open kan zetten. Nee dan heeft het weinig zin om er 1 te laten monteren.
Bedankt voor je reactie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:53

Sticker achterop, bijv dat vrachtwagens afstand moeten houden.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:19

ik huur steeds een Henra Contessa, daarbij kun je het zeiltje op een kier zetten, zo'n 15cm boven de laadklep blijft er een strookje "zeilloos". Daar kan frisse lucht in en geluid. Anders idd sticker erop. Ik geloof trouwens dat je bij alle Henra's het zeil half kunt sluiten.