Volwassen paard en veulen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Foxzillah

Volwassen paard en veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:06

Hallo,

Ik vrijdag een Appaloosa merrie-veulen(Rozy) gekocht die nu bij mijn KWPN merrie(Handy) in de wei loopt. Het veulen Rozy zoekt Handy steeds op, maar Handy accepteerd hem niet altijd zo goed.
Hij wil wel eens in de kont van Rozy bijten.

Komt dit nog goed?

timokyana

Re: Volwassen paard en veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:08

het is gewoon een kwestie van rangorde bepalen en aan elkaar wennen. Het komt heus wel goed of je merrie moet echt agressief op haar reageren, een hap in de billen is geen probleem.
Ik ben wel heel benieuwd naar je appie, heb je misschien een foto van haar?
Voor ik het vergeet, natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Foxzillah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:22

Ik heb nog maar een foto van haar, en dat is toen ze net geboren is.
Het veulen is bij de overburen geboren vandaar Knipoog

Ik zal hem even showen.
Afbeelding

Ik zal strax wel eens nieuwe maken. (Zodra ik de stamboom papieren binnen heb zal ik hem op mn site zetten) Het rare vind ik wel..
De moeder is wit met zwarte stippen op de kont, en de vader is helemaal gespikkeld.
Rozy daarintegen is gewoon saai bruin.

Zou hij nog gaan verkleuren?

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:37

Ja die gaat nog wel verkleuren!
Alle schimmels/witte worden bruin of zwart geboren Haha!
Ik denk dat ze idd nog ff moeten laten zien wie de baas is en dat het daarna wel helemaal goed komt Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:32

inderdaad, met vreemde veulentjes gaat het vaak zo. twee jaar geleden had Faram Flicka doodgemaakt als we niet ingegrepen hadden, en nu kunnen ze uitstekend met elkaar (sinds 1,5 jaar). in het begin joeg Faram Snatje (toen 6 maand) ook flink rond, het was echt agressie, op een gegeven moment moest ik tussenbeide komen, maar ook dat gaat nu al veel beter. echt aanvallen doet Faram niet meer, maar af en toe een kwaaie kop in Snatjes richting wel.

dit komt helemaal goed hoor, maak je maar geen zorgen!

Foxzillah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:53

Ik hoop dat jullie gelijk hebben Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:29

Blijf het in de gaten houden, sommige volwassen dieren weten niet van stoppen en gaan door tot er idd slachtoffers vallen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:36

Misschien 2 helften maken en dan kijken hoe het gaat en dan later het touwtje weghalen..?

Nog Gefeliciteerd..! Pling

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:24

Cassidy schreef:
Blijf het in de gaten houden, sommige volwassen dieren weten niet van stoppen en gaan door tot er idd slachtoffers vallen.

yups, zo is Faram dus ook. in het begin moest ik er bij beiden (zowel Flicka als Snatje) tussen komen, Flicka was maar klein, dus die piepte nog weleens weg, maar als hij haar in de hoek had, steigerde Faram omhoog, met als doel bovenop Flicka weer neer te komen. ik was er op tijd bij, maar anders was Flicka nu wel kassiewijle... met Snatje ging het ook zo, maar die was te snel. toen het rennen begon ben ik er gelijk tussengekomen, ik ken Faram goed genoeg om te weten wat de stap zou zijn ná het rennen, als het kleine ding het opgaf...
goed, ik zeg dit niet om je schrik aan te jagen, want als ik je verhaal zo hoor is dit bij jou bijlange na niet het geval. echter ben ik het ermee eens dat je het zéker de eerste week wat extra aandacht moet geven. en beloon je paard als ze lief is voor het veulen, dat heeft bij mij ook enigszins geholpen.