Hallo iedereen,
Ik heb sinds een jaar een BWP-ruin van 12 jaar. Hij was heel braaf op wandeling tot er enkele maanden geleden op wandeling een auto tegen zijn achterbeen is gereden. Hij is toen in volle galop weggevlogen, maar gelukkig heb ik hem vlug in een veld kunnen sturen en daar is hij gekalmeerd. Maar doordat hij zo op straat galoppeerde, heeft hij een ligament verrokken en moest hij 2 maanden in de box staan.
Nu mag ik trg beginnen met hem te stappen : 20min-30min per dag. Maar nu is het probleem : Hij heeft nu schrik van alle auto's die hem voorbijrijden of dichtbijkomen of wat dan ook. Ik heb al met mijn vader geoefend met de auto op de parking van de manege. Daar heeft hij er zo goed als geen schrik van. Maar eens verder op de straat kan ik hem soms echt niet meer houden. Wat kan ik eraan doen om hem er weer aan te laten wennen? Want zo durf ik er echt niet mee te gaan wandelen.
PS : Als er nu een auto passeert slaat hij zijn achterhand ernaar uit. Ook al is de auto zelfs een meter of 6 van hem weg.
Ik hoop echt dat er iemand mij kan helpen!!!!
Alvast bedankt!
Eline