HELP!!! Paard Slaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xDjailo

HELP!!! Paard Slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:42

hoi allemaal

ik zit met een best wel groot probleem..

mijn paardje van 2,5 heeft zo goed als geen vertrouwen in mensen.. behalve in mij zogezegt!!
om dat te laten merken slaat hij als hij vaststaat en als er dan iemand langsloopt

9 van de 10 keer dreigt hij alleen maar toch!!

hij heeft al 2 mensen vol geraakt..

hij heeft niet zo'n leuke jeugd gehad in de zin van geen opvoeding, geen eten, geen maatjes!!

WIE HEEFT DIT OOK MEEGEMAAKT OF WEET IEMAND DIE DIT HEEFT GEHAD??

help me asjeblieft dit kan zo niet langer door gaan..

alvast bedankt..

sammyvriend

Re: HELP!!! Paard Slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:46

Misschien kun je samen met iemand het paardje borstelen ofzo.. En niet straffen als hij de ander bijt of trapt, maar eerder belonen als hij het NIET doet. En dan steeds met andere mensen, en ook steeds verder weg gaan staan, stapje voor stapje zegmaar.. Ik hoop dat ik je hiermee wat kon helpen.. kus Lidewei.

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:48

ja inderdaad dat is wel een idee.. kan ik wel proberen bedankt!!

verder iemand nog tips??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:55

Als je eens wist hoeveel van dit soort fijne paardjes ik al binnen heb gekregen! Er bestaat hier maar een oplossing voor en dat is een verschrikkelijk pak slaag als hij het ook maar in z'n kop haalt om een poot op te tillen!!!! Doe je dat op de juiste manier, dan is de volgende keer dat meneertje het probeerd, je stem al voldoende! En natuurlijk wel belonen als hij netjes blijft staan!
Hij is nu nog jong genoeg om dit er snel uit te halen! Ik neem aan dat je het niet op je geweten wil hebben dat hij zodirekt een kind vol in het gezicht raakt! Aanpakken dus, of iemand zoeken die je erbij kan helpen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:38

Ik zou er iets anders achter je paard zetten, zodat hij, als hij echt uithaalt, eerst dat object raakt. Mernsen waarschuwen als hij dat doet. Een kruiwagen bijv, daar schrikken ze doorgaans heel erg van. Verder idd heel erg streng zijn en afstraffen. Niet beginnen van: ach hij heeft zo'n slechte jeugd gehad, NU is NU, en dit heeft hij NU niet te flikken.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:02

juist belonen als hij niet trapt
gr

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:03

ok, bedankt allemaal!! hier heb ik wel wat aan.. Haha!

meer tips zijn altijd welkom!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:20

IniminiLover schreef:
juist belonen als hij niet trapt
gr

Normaal gedrag moet je niet belonen, want dan loop je in principe de hele dag te belonen, en dan ziet het paard het niet meer als beloning maar als normaal gedrag.
Als je paard zich gewoon gedraagd, laat je hem met rust, als hij zich misdraagd, maak je het ongewenste gedrag zo moeilijk mogelijk. Paarden hebben dat snel genoeg door hoor!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:03

niet straffen, en belonen als hij het goed doet Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:09

Citaat:
Normaal gedrag moet je niet belonen, want dan loop je in principe de hele dag te belonen, en dan ziet het paard het niet meer als beloning maar als normaal gedrag.

Voor dit dier is het kennelijk normaal gedrag om wel te slaan, goed gedrag moet je juist wel belonen en op dit moment is dat voor dit dier niet trappen.
Zeker wel belonen dus!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:44

Hoe denken jullie dan dat het in de natuur gaat?? Als een ondergeschikt paard naar een leider uithaalt, krijgt hij flinke klappen! En het leiderspaard gaat echt niet de hele dag achter zo'n dier aan om hem te kroelen als hij lief is! Sorrie maar dat is een klein beetje een penny gedachte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:47

Oh, ik ben het absoluut met je eens dat hij paar schoppen terug moet ontvangen!!
Maar op het moment dat hij niet meer slaat, kun je hem wel een keer belonen, omdat je hebt bereikt wat je wilt bereiken.

Bij mij had dit paard een keer getrapt en zo'n rotschop terug gekregen, dat hij het nooit meer gedaan zou hebben.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:50

Heel veel jaartjes geleden loste ze dat bij ons gewoon op door een vuurtje of een hete kachel achter het paard te zetten. Sigaar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:39

Goof schreef:
Oh, ik ben het absoluut met je eens dat hij paar schoppen terug moet ontvangen!!
Maar op het moment dat hij niet meer slaat, kun je hem wel een keer belonen, omdat je hebt bereikt wat je wilt bereiken.

Bij mij had dit paard een keer getrapt en zo'n rotschop terug gekregen, dat hij het nooit meer gedaan zou hebben.

Dat is een heel ander verhaal als dat je in het begin riep. Belonen als hij niet trapt. Dan loop je in principe de hele tijd tegen hem "braaf" te roepen, en die paar secondes dat hij wel uithaalt, hou je dan je mond of geef je hem wel die rotschop? Aansluitend weer 500 keer "braaf"?

Als je klaar bent met de sessie poetsen, hoeven krabben of afspuiten, en hij heeft zich goed gedragen, mag je gerust een keertje belonen. Maar niet de hele tijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:39

Ik bedoel er helemaal hetzelfde mee Haha!

Iemand zei dat normaal gedrag niet beloond moet worden, klopt, maar voor dit dier moet dat normale gedrag eerst aangeleerd worden, want hij heeft nu heel fout normaal gedrag (namelijk het slaan).
Als ik het dier had gehad zou het een rotschop terug krijgen, maar als het niet meer zou slaan zou ik het in het begin zeker nog wel belonen om aan te geven dat dat gewenst (en normaal) gedrag is.

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:57

vandaag heb ik djailo gepoetst met een ander meisje samen, hij haalde inderdaad naar haar uit. toen heb ik hem een rotschop verkocht. daarna kon zij zo vaak achter hem langs lopen als ze wilde.. het eerste stukje vooruitgang is er dus.. hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest tegen hem dan haalt hij het niet nog een keer in zijn hoofd!!

bedankt allemaal!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:18

Prima gedaan meid! Maar hou het in de gaten en vergeet niet om ook te belonen!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:30

In dit geval ben ik helemaal eens met aerdenhout1!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:27

Sorry als het er al staat.
Misschien kun je andere mensen veel met je pony omalten gaan dat ze vertrouwe krijgen in andere.?
Maar ik ben het ook eens met aerdernhout 1
Want mensen trappen dat meot niet kunnen!!

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:53

het is al een heel stuk minder misschien was het inderdaad maar 1 keer nodig omhe hem goed duidelijk te maken.. IK HOOP HET!!!

Bedankt allemaal!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:02

mooi om te horen Lachen
en fijn dat het nu zo goed gaat

misschien niet leuk om te doen , maar liever idd een paar keer een schop terug verkopen dan straks een gevaarlijk paard te hebben waar niemand achterlangs durft te lopejn

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:37

precies! bij mij op stal lopen ook veel kleine kinderen dus dat kan ik echt niet hebben!!