Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) en diegene bouwt als het goed gaat een laag kruisje. en daarna bijv. een steiltje. de meeste paarden kunnen tot kniehoogte makkelijk springen, vanaf borsthoogte word het toch echt springen. Hoger zou ik de komende tijd nog even niet gaan behalve als je een springtopper hebt 
JazzPony schreef:Ik zou leke week een centimertje hoger gaan en als het goed gaat dan 2 cen.
maar als zij stopt moet je ook stoppen..!!
Succes
Danique1990 schreef:Toen m'n pony 4 was sprongen we al M.. Ligt er maar net aan hoe je paard/pony het oppakt.
Maar denk er voorral aan dat als je een paard van 4 jaar hebt het voorral belangrijk is dat hij/zij plezier beleeft in wat hij doet. Je moet natuurlijk ook niet iedere dag een parcour van 1m gaan springen ofzo! Het is belangrijk dat je eerst vertrouwen wekt bij je paard en vervolgens dat vertrouwen opbouwt! Veel suc6 ermee!
.
.Lielle schreef:JazzPony schreef:Ik zou leke week een centimertje hoger gaan en als het goed gaat dan 2 cen.
maar als zij stopt moet je ook stoppen..!!
Succes
- nooit stoppen als je paard heeft geweigerd, altijd pas stoppen na een goede sprong
- wat voor staanders heb jij dat je met 1 cm kunt verhogen? Minimum is normaal toch echt 5 cm
lailapri schreef:Danique1990 schreef:Toen m'n pony 4 was sprongen we al M.. Ligt er maar net aan hoe je paard/pony het oppakt.
dus als je pony het snel oppakt ga jij als ruiter door en door en stop/rem je hem niet omdat het schadelijk kan zijn voor zijn groei/pezen/etc.
Klinkt als met 8 koop ik weer een nieuwe????
nee hoor.. ik ben helemaal tot over m'n oren verliefd op blackje. het ging toen ineens wel snel met springen.. maar ook vaker een balkje.. of een slordigheids foutje.. toen ben ik meer aan m'n dressuur gaan doen.. ik Ga nu binnen kort naar het Z springen & ik ben M2 dressuur m'n pony is nu 7 jaar