Paard verkeersmak maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liiza

Paard verkeersmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:03

Ik wil graag met m'n verzorgpony buiten gaan rijden, het lijkt me geweldig.
Maar ze is nog nooit buiten de bak of wei geweest nou ligt de wei wel aan een hele drukke autoweg.
Maar als ik in de Buitenbak rijd dan vind ze ook heel veel dingen eng, dus was mijn vraag of ik nog een poging zou kunnen doen om met haar naar buiten te gaan of maar beter niet te doen, want ze is al wel 11/12 jaar oud.
Groetjes Liza

Xchantal

Re: Paard verkeersmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:25

Je kan het natuurlijk altijd proberen. Misschien ken je iemand die eenrustig paard heeft en die met je mee zou willen. dat is misschien prettig voor je pony. Ook kan je haar eerst aan de hand meenemen. als ik jou was zou ik eerst naar rustige wegen gaan, zonder veel auto's enzo. Ik zou zeker een poging doen, want k zou het buitenrijden nietkunnen missen:)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:23

Oké, dan ga ik het eerst maar eens voorstellen aan haar eigenaar.
Want ik zou het wel heel erg gaaf vinden om naar buiten te kunnen.
Bedankt voor je reactie. Haha!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:45

Misschien kun je eerst eens buiten gaan wandelen en dan gaan rijden in een groepje of met iig een rustig paardje die hier wel aan gewend is en ik ben het met chantal eens zeker doen zou het ook niet willen missen haha

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:22

Gewoon een rustig verkeersmak paard mee nemen en proberen!
Mijn paard is ook echt een schijtluis in de bak, maar toch heb ik haar op 3 jarige leeftijd al mee naar buiten genomen ..
Rustig paard mee, waar ze eventueel achter kan plakken, en jezelf niet te druk maken ..

Mijn paard blijft bang buiten, maar er begint gelukkig wel steeds meer ontspanning in te komen en je kunt op die momenten zien dat ze er echt van geniet .. Lachen
Dus ik zou zeggen, gewoon oefenen en zelf rustig blijven!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:58

Oké dank jullie wel voor alle reacties!

sachazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:35

Ik heb een paar maanden terug ook voor het eerst met mijn verzorgpaardje buiten gereden.
Eerst inderdaad aan de hand een paar keer, zodat ze de route die ik wilde gaan rijden kende.
En toen een keer mijn dochter van 12 er zonder zadel opgezet en aan de hand meegenomen en dat ging enorm goed.
Omdat mijn paardje blind is aan een oog was het bovendien extra spannend, maar ben erg blij dat ik het heb geprobeerd en dat ze het zelf ook mega leuk vind. Het is pure ontspanning buiten rijden.
Ik moet zeggen dat ik wel de luxe heb dat waar ik rij overal een fietspad is dat met een sloot is afgescheiden van de autoweg. Maar ik kom hier wel rare houten bruggetjes tegen waar Habibi gelukkig zonder al te veel problemen overheen gaat.
Allen waterplassen vind ze mega spannend, maar met veel geduld durft ze hier wel doorgeen.

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:28

ja,hopelijk word het snel mooi weer ga ik het ook proberen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:33

Inderdaad, gewoon proberen. Neem wel de eigenaar mee, bijvoorbeeld iemand op de pony en iemand die ernaast loopt. Samen kunnen jullie beter engere situaties aan denk ik. Ook een verkeersmak paard nemen kan je verzorgpony op zijn gemak stellen. Voor de rest gewoon op wat rustigere weggetjes beginnen.

Succes ermee!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:49

gewoon gaan.. eerste keren misschien iemand die em vast houd.. zien hoe hij reageert

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 17:51

jesse_rulez schreef:
Inderdaad, gewoon proberen. Neem wel de eigenaar mee, bijvoorbeeld iemand op de pony en iemand die ernaast loopt. Samen kunnen jullie beter engere situaties aan denk ik. Ook een verkeersmak paard nemen kan je verzorgpony op zijn gemak stellen. Voor de rest gewoon op wat rustigere weggetjes beginnen.

Succes ermee!

Weet je wat het is, het is een pony die door de eigenaren niet bereden word ze doen er zelf helemaal niks mee want het zijn volwassen mensen met kinderen. Ze geven haar alleen eten etc.