Welke paarden verzekering is het beste?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jodie

Welke paarden verzekering is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 11:01

Ik wil mijn paard toch gaan verzekeren ivm paarden die zijn overleden aan koliek (dat de eigenaar geen operatie kon betalen). En laatst een merrie die haar achterbeen helemaal open heeft gehaald, en die door de veearts naar Utrecht is doorgestuurd. Dit paard was ook niet verzekerd en moet 1 maand in de kliniek blijven staan.
Welke verzekering hebben jullie voor je paard? en wat voor kosten zijn jullie kwijt voor de premie?

Heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes Sylvia

Neskolay

Re: Welke paarden verzekering is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:23

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!
Vriendin van me betaald 33 euro per maand, geen idee waar ze verzekerd is, zal es vragen.
Mijn paard staat nu in een kliniek en baal er echt van dat ik em niet heb laten verzekeren..
Als hij weer helemaal beter is wil ik dit zeker weten gaan doen!
Betaal me scheel aan de DA en nu maar hopen dat ie beter wordt anders sta ik helemaal met lege handen.

Groetjes Ans
ben benieuwd naar de reacties!

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:31

Ik heb mijn paard verzekerd bij Hippo zorg via Equine risk doordat interpolis er mee gestopt is en het zo is overgegaan. De premie is geheel afhankelijk van hoe uitgebreid je je paard wilt verzekeren en voor welk bedrag je je paard wilt verzekeren (waarde van het paard). Dit kun je allemaal uitzoeken in de brochures (althans dat was zo toen ik mijn paard ging verzekeren)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:32

Ik heb ook mijn paard verzekerd via Interpolis, nu Hippo Zorg dus, en ben zo blij dat ik het gedaan heb! Na 2,5 maand kreeg ze al een blessure en ik ben nu al een keer of 10 naar de kliniek geweest. De premie heb ik er al dubbel en dwars uit.
Ik ben erg tevreden over mijn verzekering. Ze keren netjes uit en de premie is voor mij vrij voordelig (ligt aan aanschafkosten paard).

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 07:42

Ik was ook bij interpolis,nu equine risk.Ik heb 2 paarden verloren in 1 jaar,en alles kosten teruggehad.Nu met 3 e paard vanaf oktober ook al weer 2200 euro aan kosten,en alles word vergoed,ze doen nooit moeilijk.Ik heb haar verzekert voor 2250 euro,en betaal 98 euro per 3 maanden.Dit is dan de uitgebreidste verzekering

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 07:46

Ik was ook bij Interpolis Haha!
Dat was echt de beste. De polissen van Interpolis zijn onveranderd overgenomen, maar ik wete niet of als je nu direct naar Equine risk gaat je andere voorwaarden hebt.
Ik betaal een hoop per jaar. Maar ben uitgebreid verzekerd en verzekerd voor ziektekosten. En ik heb daar al aardig gebruik van moeten maken. Betalen netjes uit (Interpolis althans).

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:47

Interpolis, nu Equine Risk. Echt super. Denk er om dat alleen bij de uitgebreidste dekking kreupelheden van binnenuit zijn verzekerd, zoals peesblessures. De ziektekostenverzekering is 200 euro per jaar, uiteraard bovenop de premie voor de verzekering van het paard zelf. En die is afhankelijk van het bedrag waarvoor je hem verzekerd wil hebben. Ik geloof dat je totaal kunt uitgaan van ongeveer 11 % van het verzekerde bedrag.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:57

Volgens mij betaal je tot en met 4500 euro 7,5 %
Daarboven betaal je voor de uitgebreide ZK nog eens 200 euro. Dus voor een paard dat voor 4500 euro verzekerd is betaal je per jaar 537,50 + ass. kosten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:57

Heb er iig al 4 jaar premie uit Haha!

issie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:49

Mijn merrie is ook verzekerd bij Hippo Zorg en heb vorige maand diverse dierenartsrekeningen gedeclareerd. Nog niets gehoord en ben dus erg benieuwd of het allemaal netjes afgehandeld gaat worden. Dan kan ik pas een positief of negatief oordeel vellen... Ze zijn in ieder geval niet zo snel Haha!

Volgens mij heb je wel altijd een eigen risisco van 25 %.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:02

Ik heb een eigen risico van 20% en ze betalen altijd met 2 weken uit.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:12

Wat ik me nu afvraag he, Er staat bij de meeste verzekeringen in de voorwaarden dat een reeks van behandelingen voor 1 aandoening niet vergoed wordt. dus dan neem ik aan dat ze bedoelen dat als mijn paard een peesblessure heeft en de dierenarts is 4 x hiervoor geweest dat ze dan maar 1x betalen.
hoe kan het dan dat de meeste mensen alles uitbetaald krijgen??
krijgen jullie ook een reeks van behandelingen voor hetzelfde probleem vergoed??

issie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:47

Ik ben dus NIET zo blij met Hippo!! Ze hebben nog steeds niet uitbetaald, en dat kan nog 2 weken gaan duren. De facturen zijn sinds begin januari in hun bezit. Boos!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:35

Zijn er ook nog mensen die hun paard ergens anders verzekerd hebben?

Voro een uitgebreide verzekering zit je dus ongeveer op de € 500,- per jaar. Er vanuit gaande dat je je paard verzekerd onder de € 4500?

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:27

Ben ik ook wel benieuwd naar Ja
Ik zoek een verzekering die inprincipe alles dekt.
Als ik een paardje koop van 800 euro tot hoeveel kan ik hem dan verzekeren?

Ik had deze gevonden:
http://www.uwpaardverzekeren.nl/pdf/Hip ... ebreid.pdf

Maar ben er toch niet helemaal tevreden over, dekt niet alles.

Iemand een betere verzekering Lachen ?

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:02

Ik heb mijn paard verzekerd bij de friese ondelingen.
Een goede verzekering vind ik.
Ik heb mijn paard verzekerd voor de waarde van 2500 euro en betaal 30 euro per maand aan premie.
Ik heb wel het uitgebreidste pakket die er is en heb haar ook voor de dierenarts verzekerd.

Bij Hippo wordt je paard als hij/zij 20 is UIT de verzekering gegooit dan is hij naar hun mening te oud en kan dus veel gebreken gaan vertonen.
Een vriendin van mij heeft dat dus gehad.
Bij friese onderlingen doen ze dat dus niet.

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:20

heb je een site waar ik info kan vinden Lachen ?

*edit* heb hem al gevonden Lachen

Welke verzekering heb jij?
Ik zat te denken aan een schadeverzekering tarief A en dan een ziekenkostenverzekering Uitgebreid plus.

Als ik een paard van 500-900 euro koop, kan hem dan wel verzekeren voor 5.000 bijvoorbeeld ?

En dekt deze verzekering alle dierenkosten?Bij de basis staat dit verhaaltje:

Ziektekostenverzekering Beperkt
Vergoedt 80% van de veterinaire kosten ten gevolge van een ongeval en kosten van ziekten welke zonder veterinair ingrijpen levensbedreigend zijn zoals bijvoorbeeld: acute fracturen, koliek(operaties) en acute open verwondingen. De verzekering kan worden afgesloten als aanvulling op schadeverzekeringen volgens het A, B, C of D-tarief (bij aanvang van de verzekering niet ouder dan 12 jaar).

En bij uitgebreid en uitgebred plus staat alleen dat ze 80% vergoeden blablabla

*edit lees net dat je de uitgebreidste hebt!* is ook niet duur 30 euro pm dan!
bij hippo is het tot 4500
41,30 ofzo per maand en dan heb je alleen doodsbedrijgende oorzaken die worden vergoed voor 75%

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:24

ik zou als ik jou was gewoon een keer bellen en dan alle info vragen die je wilt weten.
Het is niet duur nee 30 euro per maand ik ben heel blij met de verzekering bij hun.

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:40

Ok ik ga morgen even bellen Knipoog

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:17

Hmm, een paard ter waarde van 800 euro kan je alleen voor dat bedrag verzekeren. Anders zou je er winst op maken als hij afgekeurd werd, en dat zou voor sommige ongure eigenaren wel erg verleidelijk worden...

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het paard vóór opname gekeurd zal moeten worden, ofwel enkel een eenvoudige gezondheidsverklaring, of een inspectie door de vertegenwoordiger van de verzekering maar bij paarden die voor duurdere bedragen verzekerd worden en bij veel ziektekostenverzekeringen moet er door de veearts een klinische en soms ook röntgenologische keuring worden verricht.

Vraag me echter ernstig af of een verzekering een paard ter waarde van 800 euro überhaupt wel ziektekosten wil verzekeren, maar zeker weten doe ik het niet...

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:56

Ja, nou helaas geen paard voor mij Boos!
Als ik een paard zou kopen van 1.500 is die verzekerde waarde helaas nog steeds te laag Boos!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:28

mistique, hoe bedoel je dat geen paar voor jouw?

Je koopt een paard en vezekert deze of niet. Je kunt je paard niet verzekeren zodat je er achteraf nog winst op zal maken als je op de verzekering terugvalt of iets dergelijks.

Evt. kun je extra dingen als zadel, trailer er los bij verzekeren. Maar een paard dat € 1500 kost verzekeren voor € 5000 lukt niet. Terecht overigens om de reden zoals knavia al liet weten..

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:37

Ik wou een paardje kopen tussen 500-900 aangezien ik die dan niet hoger kan verzekeren mag het niet van mijn moeder...
als het paard ziek word en ik heb geen verzekering kan ik dat niet betalen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:55

mmmh dit heeft mij aan het denk gezet heb heb gelijk de Friese onderlinge gebeld.
Veel duidelijkheden zijn voor mij nu duidelijk geworden.

het geld wat je dus voor je paard betaalt heb, heeft dus niks te maken met de verzekerde waarde.
Zou niet goed zijn Lachen
1x 50,-
1x 250,-
1x 500,-

Voor mij kwam tarief B het beste uit met beperkt ziektekosten en dan betaal ik voor 3 paarden maar 33,- p.m en zijn ze verzekerd voor een bedrag van 3000,-
of
39,25 per maand en dan zijn ze verzekerd voor een bedrag van 4500,-
Hier zit overgens een verzekering tegen brand en hemelvuur bij in.

Vind ik nette bedragen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:56

Citaat:
Ik wou een paardje kopen tussen 500-900 aangezien ik die dan niet hoger kan verzekeren mag het niet van mijn moeder...
als het paard ziek word en ik heb geen verzekering kan ik dat niet betalen

Wat je hier boven schrijft, klopt dus niet.
http://www.efo.nl/index.html neem hier maar eens contact mee op.