Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lappie_Lap schreef:Dat van die oren hoeft niet persé .... ik voel ook wel eens aan de oren van mijn paard. Maar die heeft het absoluut niet altijd koud als haar oren ook koud zijn. 't voelt verder op haar lichaam totaal niet koud aan, behalve dan de benen dan. De oren en benen zijn tenslotte de uiteinden van het paardenlichaam, die zijn meestal kouder.
Ik zou me meer zorgen maken als m'n paard (gewoon op stal staand of in de wei) warme oren zou hebben, dan als ze koude oren zou hebben.
Zoals hierboven als is aangegeven, zie je ook aan het gedrag/uitstraling van je paard of hij het koud heeft. Maar ook als je paard staat te rillen.
Maar ook dat hangt ook weer af van de situatie, de mijne rilt ook wel als ze gestrest is.
AaronYve schreef:Als ze warme oren hebben is het idd foute boel, maar als de oren EN het lijf koud aanvoelen, weet je toch al dat ze het koud hebben.
AaronYve schreef:Lappie_Lap schreef:Dat van die oren hoeft niet persé .... ik voel ook wel eens aan de oren van mijn paard. Maar die heeft het absoluut niet altijd koud als haar oren ook koud zijn. 't voelt verder op haar lichaam totaal niet koud aan, behalve dan de benen dan. De oren en benen zijn tenslotte de uiteinden van het paardenlichaam, die zijn meestal kouder.
Ik zou me meer zorgen maken als m'n paard (gewoon op stal staand of in de wei) warme oren zou hebben, dan als ze koude oren zou hebben.
Zoals hierboven als is aangegeven, zie je ook aan het gedrag/uitstraling van je paard of hij het koud heeft. Maar ook als je paard staat te rillen.
Maar ook dat hangt ook weer af van de situatie, de mijne rilt ook wel als ze gestrest is.
Als ze warme oren hebben is het idd foute boel, maar als de oren EN het lijf koud aanvoelen, weet je toch al dat ze het koud hebben.
vigel1 schreef:waaraan kan ik zien dat mijn paard het koud heeft en een deken nodig heeft
zowiezo kan je natuurlijk even je vingers in de vacht steken
aleida_thijs schreef:AaronYve schreef:Als ze warme oren hebben is het idd foute boel, maar als de oren EN het lijf koud aanvoelen, weet je toch al dat ze het koud hebben.
mijn paard heeft wel vaak warme oren hoor! s' Ochtends als ik kom voeren of later in de middag zijn de oren gewoon alleen aan de onderkant warm, maar als hij al een tijdje bezig is met hooi eten worden de oren wel helemaal warm! Volgens mij is dit niet erg, toch?![]()
Judith_ schreef:Marco ook met dit weer? Door de hoge tempraturen van de afgelopen weken hebben veel paarden én een niet té dikke vacht aan gemaakt. én er zijn al weer heel wat aan het verharen.
Cassidy schreef:Als de haren rechtop gaan staan, hebben ze het koud.
. Daarom is het ook een mider goed idee om een ongevoerde regendeken op te leggen als het even kouder wordt op het moment dat je paard de hele tijd zonder deken heeft gestaan. Dan kun je beter een licht gevoerde deken opleggen. Waarom? Omdat een ongevoerde regendeken geen warmte genereert (en vasthoudt) en je paard kan zijn haren niet meer rechtop zetten.