Zelf rubbergietvloer maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Zelf rubbergietvloer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:40

Heeft er iemand ervaring met zelf een rubbergietvloer maken? Er moet ook een nieuwe bodem in.
Wat voor ondergrond moet je dan hebben (betonplex lijkt mij te glad voor de hechting en onnodig omdat het droog blijft met gietvloer). Moet wel min. 22 mm. dik zijn en sterk.
Ook graag de kosten van het rubber en hoeveel kilo nodig voor 1½ paardstrailer.
Ik zou graag willen weten wat we voor zo'n vloer kwijt zijn als we het zelf doen.

Anoniem

Re: Zelf rubbergietvloer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:42

volg dit topic even Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:06

je moet 25mm hebben (multiplex, wettelijk voorschrift) en neem meranti buitenkwaliteit voor een goede kwaliteit. Laat de plaat uit één stuk zagen, waarschijnlijk moet je daarvoor een 155x305cm hebben, vanwege de lengte. Zet de onderkant goed in de lak, autolak of botenlak, alle andere lak is voor sukkels.
De gietvloer kun je er gewoon opgieten, maar je hebt een grote bak (oud bad of zo) nodig om het spul aan te maken.

Maar wil je het echt? Ik heb er ook een gietvloer in en het is de eerste èn de laatste keer dat ik een gietvloer in mijn trailer wil. Kom maar kijken als je wil weten waarom ik het niet meer wil.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:34

ikke schreef:
Maar wil je het echt? Ik heb er ook een gietvloer in en het is de eerste èn de laatste keer dat ik een gietvloer in mijn trailer wil. Kom maar kijken als je wil weten waarom ik het niet meer wil.

Vertel?!?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:02

Ik ben ook geen fan van een gietvloer, bij mijn nieuwe trailer had ik na 2 jr last van bobbels in de vloer, de vloer liet los terug gegaan naar de dealer hebben ze de oude er uit proberen te halen en nieuwe er overheen laat nu na 2 jr weer los.

Misschien dat als het de eerste x goed gedaan was dat er geen problemen op waren getreden maar baal hier wel van want er moet nu dus weer een nieuwe vloer in want je krijgt dat spul er dus niet helemaal meer uit.

T schijnt ook nog een rotklus te zijn, je zou ook eerst kunnen informeren wat het kost bij de trailerbouwers en dan bekijken of je er zelf aan wil beginnen!
Succes

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:33

Nou, ik heb in mijn nieuwe trailer een rubber gietvloer liggen.
Hij is nu 4 jaar oud en nog steeds prima in orde.

Er staan geen paarden met stiften in dan gaat de bodem kapot (geldt voor alle vloeren denk ik)

Enige nadeel is dat je hem goed schoon moet houden.
Flink de hoge drukspuit erop anders wordt de vloer glibberig bij regen. Dan zitten de holtes vol met stront en gaan ze glijden op de klep.
Dus een beetje schoonmaakwerk zit er wel aan vast.

@ikke: kun je een foto plaatsen van je gietvloer? ik wil graag weten wat er loos mee is ??

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:10

Ik volg ook even. Mijn trailerbodem blijkt ondertussen uiterst zompig te zijn. Iemand ervaring met het vervangen van zo'n bodem?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:22

pjotrg schreef:
Ik volg ook even. Mijn trailerbodem blijkt ondertussen uiterst zompig te zijn. Iemand ervaring met het vervangen van zo'n bodem?

Ik heb m'n eigen trailer opnieuw gebouwd, zou dat voldoende ervaring opleveren?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:46

Lijkt me wel, ikke.

Ik heb een Sluis trailer. Chassis is prima, mechanisch is helemaal gekeurd en in orde. Wanden zijn goed, maar wellicht aan de onderkant ietsje "aangedaan", klep en gasveren in prima staat, alleen die bodem, isse van karton! (quote van één of andere pizzareclame).

Ik twijfel nu tussen:
- laten doen (= duur) of zelf doen
- betonplex of buitenkwaliteit Meranti multiplex
- rubberen gietvloer of dikke rubber matten (één van mijn buren doet iets met transportbanden)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:10

pjotrg schreef:
Lijkt me wel, ikke.
Wij hebben 6 jaar geleden een nieuwe Hotra Jumper gekocht met een rubberen gietvloer, maar dat was echt de allerlaatste keer. Hier komt NOOIT EN NOOIT meer een rubberen gietvloer in de trailer.
Het verhaal: (als je tijd hebt tenminste)

Zes jaar geleden dus een prachtige nieuwe trailer gekocht. Helemaal blij. Zo daar zijn we voorlopig vanaf. Keurig onderhouden, dus geen[b] paarden erin met stiften, thuis altijd de stront eruit halen en zo nodig ook uitspuiten, altijd voor zo hoog draaien dat de voorkant hoger staat, en voor een groot deel stond onze trailer binnen en als dat eens niet kon omdat de schuur te vol was, op de straatstenen, en dus niet in het natte gras.
Afgelopen mei hebben we het hele remsysteem laten vernieuwen, dus de trailer op de brug, alles vernieuwd, rekening van bijna 500 euro, maar dat hindert niet. Ondehroud hoort erbij.
De volgende (!!!) dag zijn we op wedstrijd en bij het laden richting naar huis zakt het paard aan de achterkant van de trailer gedeeltelijk door de bodem. Ai, daar sta je dan. Gelukkig was het een tweepaardstrailer en ik ben onde de trailer gekropen om te kijken hoe de andere kant was. Die was goed (tenminste..........), daar kon het paar in en zo op weg naar huis. Thuis heeft mijn man de boel bekeken en wat blijkt........ Het frame van onze trailer is iets scheef. De bodemplaat die er in lag was wel haaks. Daardoor lag de bodem op de ene plek helemaal tegen het zijschot, terwijl hij aan de andere kant maar een paar milimeter (2 ofzo) of de hoeklijn lag. Bovendien bleek de onderkant van de bodem niet behandeld te zijn, en was er ook geen kit of zo aangebracht tussen de hoeklijn en de bodemplaat. Met als gevolg dat door het opspattende water het vocht zich van onderaf tussen de hoeklijn en de bodemplaat gekomen is en de boel van onderaf is gaan rotten. Daardoor zijn dus ook alle zijschotten aangetast. Zelfs de schotten voorin, achter de zadelkamer waren verrot. Doordat er een rubber gietvloer in de trailer lag was er van binnenuit geen controle mogelijk. Bovendien is een rubberen gietvloer iets korrelig, waardoor het rubber tegen de zijkant aan ook niet helemaal afsluit, daardoor kan er ook altijd iets urine tussenlopen.
Bij ons is er een hoop heisa geweest met de fabrikant, die eerst helemaal niets liet horen. Wij moesten maar naar Rijssen komen (vanaf Texel, leuk hele dag onderweg, en denk eens aan de kosten), de fotoserie die we gemaakt hebben van het slopen van de bodem waren voor hem niet interessant. Uiteindelijk hebben we via een advocaat en via de leverancier van de trailer (niet de fabrikant dus) wat kunnen regelen. We hebben wat materialen gekregen om de trailer zelf te herstellen. De reparatie wilden we ook graag zelf doen, dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurt. Nu zijn er nieuwe schotten ingekomen en een nieuwe bodemplaat. De zijkanten van de trailer worden tot een hoogte van plm. 75 cm. met polyester bekleed, wat over de naad met de bodemplaat heen gesmeerd wordt. Daarna komt er nog alluminium platen als trapbescherming tegen de zijkanten. De bodem is aan de onderkant helemaal met jachtlak behandeld, verschillende keren, en er met een goede afsluitende kit ingelegd. Het was een hele operatie, en het heeft veel negatieve energie gekost, maar voorlopig kunnen we nu zeker weten, weer veilig de weg op. Op de bodem komen bij ons rubber matten, die kunnen er keurig uitgehaald worden, zodat de boel weer goed schoon gemaakt kan worden en je precies ziet wat er onder evt. aan de hand is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6OPPHMTI

Via de link kun je zien wat we aantroffen toen de rubberen gietvloer verwijderd was.

Succes, maar weet waar je aan begint.
[/b]

Ik heb een Sluis trailer. Chassis is prima, mechanisch is helemaal gekeurd en in orde. Wanden zijn goed, maar wellicht aan de onderkant ietsje "aangedaan", klep en gasveren in prima staat, alleen die bodem, isse van karton! (quote van één of andere pizzareclame).

Ik twijfel nu tussen:
- laten doen (= duur) of zelf doen
- betonplex of buitenkwaliteit Meranti multiplex
- rubberen gietvloer of dikke rubber matten (één van mijn buren doet iets met transportbanden)

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:24

Hmm, leuke ervaring maar niet heus! Dank voor de info, dat helpt bij het beslissen!

Harlekijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:31

Lees aandachtig dit topic.

Onze vorige trailer bleek na 7 ook rot te zijn, maar daar kwam de leverancier achter tijdens de jaarlijkse beurt Boos! . Wij hadden een rubber gietvloer en een rubbere trapbeschermer (aan de zijkanten) doordat er paarden met ijzers in hadden gestaan was de rubbere trapbeschermer beschadigd, daar was in de loop der jaren vocht tussen gekomen en gaan broeien onder de gietvloer.

Nu hebben we een nieuwe trailer gekocht Pling met een kunststof vloer (tegen het rotten) en metalen trapbeschermers.

Wij leggen altijd zaagsel op de bodem en verwijderen na het transport altijd de natte plekken en mest. Doen jullie dit ook??

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:42

mijn reactie staat er wel een beetje raar zag ik nu, maar ja, niet zo handig nog op bokt, blond en ik nader een bepaalde leeftijd....... sorry.

maar nogmaals: bezint eer ge begint. Het grote nadeel van een rubber gietvloer:

- niet te controleren wat er onder het rubber aan de hand is
- sluit niet helemaal af omdat het een beetje korrelig is, dus langs de kant komt [b]altijd[b] vocht!

succes

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:45

Ik ga bijna overwegen om er kunststof rijplaten er te leggen Knipoog

Uiteraard maak ik de trailer altijd netjes schoon na gebruik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:27

Gewoon goed hout nemen (Meranti buitenkwaliteit) goed in de lak en dan een losse rubber mat, DAT is het recept voor een lang en gezond trailerleven; voorop gesteld dat je hem goed schoon houdt en bij voorkeur onder dak of minstens op een harde ondergrond wegzet.

Harlekijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:07

ikke schreef:
Gewoon goed hout nemen (Meranti buitenkwaliteit) goed in de lak en dan een losse rubber mat, DAT is het recept voor een lang en gezond trailerleven; voorop gesteld dat je hem goed schoon houdt en bij voorkeur onder dak of minstens op een harde ondergrond wegzet.

Dit hebben wij altijd gedaan, maar zoals je in mijn berichtje las kwam het rottingsproces van binnenuit. Die van ons stond altijd in lekker droog in een van de veldschuren met een betonnenvloer Vork