Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke schreef:Maar wil je het echt? Ik heb er ook een gietvloer in en het is de eerste èn de laatste keer dat ik een gietvloer in mijn trailer wil. Kom maar kijken als je wil weten waarom ik het niet meer wil.
pjotrg schreef:Ik volg ook even. Mijn trailerbodem blijkt ondertussen uiterst zompig te zijn. Iemand ervaring met het vervangen van zo'n bodem?

pjotrg schreef:Lijkt me wel, ikke.
Wij hebben 6 jaar geleden een nieuwe Hotra Jumper gekocht met een rubberen gietvloer, maar dat was echt de allerlaatste keer. Hier komt NOOIT EN NOOIT meer een rubberen gietvloer in de trailer.
Het verhaal: (als je tijd hebt tenminste)
Zes jaar geleden dus een prachtige nieuwe trailer gekocht. Helemaal blij. Zo daar zijn we voorlopig vanaf. Keurig onderhouden, dus geen[b] paarden erin met stiften, thuis altijd de stront eruit halen en zo nodig ook uitspuiten, altijd voor zo hoog draaien dat de voorkant hoger staat, en voor een groot deel stond onze trailer binnen en als dat eens niet kon omdat de schuur te vol was, op de straatstenen, en dus niet in het natte gras.
Afgelopen mei hebben we het hele remsysteem laten vernieuwen, dus de trailer op de brug, alles vernieuwd, rekening van bijna 500 euro, maar dat hindert niet. Ondehroud hoort erbij.
De volgende (!!!) dag zijn we op wedstrijd en bij het laden richting naar huis zakt het paard aan de achterkant van de trailer gedeeltelijk door de bodem. Ai, daar sta je dan. Gelukkig was het een tweepaardstrailer en ik ben onde de trailer gekropen om te kijken hoe de andere kant was. Die was goed (tenminste..........), daar kon het paar in en zo op weg naar huis. Thuis heeft mijn man de boel bekeken en wat blijkt........ Het frame van onze trailer is iets scheef. De bodemplaat die er in lag was wel haaks. Daardoor lag de bodem op de ene plek helemaal tegen het zijschot, terwijl hij aan de andere kant maar een paar milimeter (2 ofzo) of de hoeklijn lag. Bovendien bleek de onderkant van de bodem niet behandeld te zijn, en was er ook geen kit of zo aangebracht tussen de hoeklijn en de bodemplaat. Met als gevolg dat door het opspattende water het vocht zich van onderaf tussen de hoeklijn en de bodemplaat gekomen is en de boel van onderaf is gaan rotten. Daardoor zijn dus ook alle zijschotten aangetast. Zelfs de schotten voorin, achter de zadelkamer waren verrot. Doordat er een rubber gietvloer in de trailer lag was er van binnenuit geen controle mogelijk. Bovendien is een rubberen gietvloer iets korrelig, waardoor het rubber tegen de zijkant aan ook niet helemaal afsluit, daardoor kan er ook altijd iets urine tussenlopen.
Bij ons is er een hoop heisa geweest met de fabrikant, die eerst helemaal niets liet horen. Wij moesten maar naar Rijssen komen (vanaf Texel, leuk hele dag onderweg, en denk eens aan de kosten), de fotoserie die we gemaakt hebben van het slopen van de bodem waren voor hem niet interessant. Uiteindelijk hebben we via een advocaat en via de leverancier van de trailer (niet de fabrikant dus) wat kunnen regelen. We hebben wat materialen gekregen om de trailer zelf te herstellen. De reparatie wilden we ook graag zelf doen, dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurt. Nu zijn er nieuwe schotten ingekomen en een nieuwe bodemplaat. De zijkanten van de trailer worden tot een hoogte van plm. 75 cm. met polyester bekleed, wat over de naad met de bodemplaat heen gesmeerd wordt. Daarna komt er nog alluminium platen als trapbescherming tegen de zijkanten. De bodem is aan de onderkant helemaal met jachtlak behandeld, verschillende keren, en er met een goede afsluitende kit ingelegd. Het was een hele operatie, en het heeft veel negatieve energie gekost, maar voorlopig kunnen we nu zeker weten, weer veilig de weg op. Op de bodem komen bij ons rubber matten, die kunnen er keurig uitgehaald worden, zodat de boel weer goed schoon gemaakt kan worden en je precies ziet wat er onder evt. aan de hand is.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6OPPHMTI
Via de link kun je zien wat we aantroffen toen de rubberen gietvloer verwijderd was.
Succes, maar weet waar je aan begint. [/b]
Ik heb een Sluis trailer. Chassis is prima, mechanisch is helemaal gekeurd en in orde. Wanden zijn goed, maar wellicht aan de onderkant ietsje "aangedaan", klep en gasveren in prima staat, alleen die bodem, isse van karton! (quote van één of andere pizzareclame).
Ik twijfel nu tussen:
- laten doen (= duur) of zelf doen
- betonplex of buitenkwaliteit Meranti multiplex
- rubberen gietvloer of dikke rubber matten (één van mijn buren doet iets met transportbanden)
. Wij hadden een rubber gietvloer en een rubbere trapbeschermer (aan de zijkanten) doordat er paarden met ijzers in hadden gestaan was de rubbere trapbeschermer beschadigd, daar was in de loop der jaren vocht tussen gekomen en gaan broeien onder de gietvloer.
met een kunststof vloer (tegen het rotten) en metalen trapbeschermers. 

ikke schreef:Gewoon goed hout nemen (Meranti buitenkwaliteit) goed in de lak en dan een losse rubber mat, DAT is het recept voor een lang en gezond trailerleven; voorop gesteld dat je hem goed schoon houdt en bij voorkeur onder dak of minstens op een harde ondergrond wegzet.