een deelnemer die DNA registratie had mocht, zonder verdere controle = haarmonsters nemen, verder.
Andere deelnemers die het paspoort niet bij hadden, kregen de kans om alsnog het paspoort te laten bezorgen maar werden niet opnieuw gecontroleerd en er stond geen sanctie op. (dus niet het paspoort even uit de auto ophalen maar geruime tijd later laten bezorgen = van huis op laten halen)
Weer een ander kreeg uitsluiting vanwege de enting die 5 dagen geleden was...
Nu heb ik mijn mond gehouden, maar het voelt niet erg lekker dat er met 2 maten gemeten is.... en dan niet vanwege die haarmonsters.. maar dat anderen hun paspoort mochten gaan halen en er niet opnieuw gecontroleerd werd en wel hun prijs op konden halen.. en er niet conform de reglementen ook uitgesloten zijn....
.Citaat:3. Deelnemers, die niet op het eerste verzoek van de daartoe aangewezen official de benodigde documenten zoals vermeld in artikel 18 lid 2 sub a., b. en c. kunnen tonen, worden als combinatie uitgesloten van (verdere) deelname aan de wedstrijd; datzelfde geldt wanneer niet of niet geheel wordt voldaan aan de in artikel 18 lid 2. sub b.1. en b.2. aangegeven vaccinatiebepalingen. De Federatievertegenwoordiger vermeldt dit in zijn rapport, evenals de gegevens van ruiters en paarden die gebruik maken van de uitzonderingsregel zoals genoemd in artikel 18 lid 2.a. Reeds tijdens de desbetreffende wedstrijd gewonnen prijzen kunnen door de wedstrijdgevende organisatie worden teruggevorderd. Er worden geen verliespunten toegekend bij deze uitsluiting
Achteraf voelt het niet echt lekker, ik ben geen klikspaan wat dat aangaat, maar vind het niet geheel correct...