Bodyprotector met airbags

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Bodyprotector met airbags

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 14:09

Hoi hoi..

wie heeft al meer gehoord over de bodyprotectors met airbags er in ?
Iemand die een site weet met verdere informatie en waarneer ze op de markt komen?
Iemand die het al een keer ergens heeft uitgeprobeerd ?
Ik weet dat ze er in america al gebruik van maken maar ja zou eens willen weten hoe het in elkaar zit en hoe het in zijn werk gaat als je van het paard valt..

Kuggur

Re: Bodyprotector met airbags

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:14

Heeeel lang stuiteren... Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:18

Ja ik ben ze een keer tegengekomen op i-net. Ik zou niet meer weten waar. Maar daar zat een plaatje bij was heel raar. In mijn ogen hielp het alleen maar als je op je kont viel. Maar dan komt er dus een soort air-bag uit de protector en dan doen je billen geen pijn Tong uitsteken en bij je nek komt dacht ik ook een luchtkussentje. T is weer even graven in mijn geheugen hoor. Lang geleden dat ik het heb gezien.

Maar ik heb het dus nog nooit geprobeerd!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:44

het werkt volgens mij met een touwtje die je aan je zadel zet, zodat als je valt aan het touwtje wordt getrokken waardoor de airbag geactiveerd wordt (ik dacht dat het zoiets was, dacht dat ik dat gehoord had ergens ik kan dus ook fout zitten)......

Maar wat nou als je een stuiterpony hebt en je vliegd een eindje uit het zadel maar valt niet....phooof daar zit je dan helemaal opgeblazen op je pony haha.....

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:48

Bedoel je de Airparka? Die is al op de markt. Ik ben bij een demonstratie daarvan geweest en heb hem toen ook aangehad (waarbij die voor een foto ook opgeblazen is).

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 14:55

Het lijkt er wel op maar hier staat verder niet zo veel informatie op wel jammer..

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:57

Wat wil je precies weten?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 15:06

Hoe dit allemaal in elkaar zit hoe het in ze werk gaat als je valt..
Hoe het verwerkt zit in de bodyprotector..
Of je het daarna weer kan gebruiken of dat je nieuwe airbags of zo moet aanschaffen..
Hoe het bevestigt word
Wat je moet doen als je valt of je aan een koortje moet trekken of dat het zich zelf opblaast..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:10

Dit staat ook allemaal op de site.
Mijn vriend heeft dat ooit eens moeten domonstreren op de manege.
Het koordje hangt dus gewoon aan je zadel je doet dat aan een ringetje ofzo en als je valt dan schiet het koordje ervan en dan blaast de protector volledig op. Daarna moet je een nieuw 'pompje' insteken. (voor de volgende keer dat je zou vallen Vork )

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:24

El_Beauty schreef:
Hoe dit allemaal in elkaar zit hoe het in ze werk gaat als je valt..
Hoe het verwerkt zit in de bodyprotector..
Of je het daarna weer kan gebruiken of dat je nieuwe airbags of zo moet aanschaffen..
Hoe het bevestigt word
Wat je moet doen als je valt of je aan een koortje moet trekken of dat het zich zelf opblaast..

Kijk ten eerste eens naar de volgende link: http://www.airparka.be/systeem.htm. Hier kan je lezen en zien hoe alles bevestigd word. Ik denk dat de link wel duidelijk genoeg is, maar ik zal het ook nog even uitleggen.

De Airparka is geen echte bodyprotector, maar meer een soort bodywarmer. In deze 'bodywarmer' zit een cartouche (een buisje gevuld met CO2), met daaraan het touwtje. De andere kant van het touwtje maak je vast aan je zadel (ergens halverwege het touwtje zit een sluiting waardoor deze kant dus gewoon aan het zadel kan blijven zitten). Op het moment dat je valt wordt 'de stop' dus uit de cartouche getrokken, waardoor de 'bodywarmer' gevuld wordt door de CO2. Enkele seconden later begint de 'bodywarmer' alweer leeg te lopen. Na een val bevestig je een nieuwe cartouche (die zijn los te koop) in de airparka en dan is de airparka gewoon weer bruikbaar.

Als je meer vragen hebt laat je het maar weten.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 15:55

okay bedankt je kunt het dus alleen nog bestellen dat ik zo weet heb het namelijk nog in geen een ruiterwinkel zien liggen of gehoord dat ze het verkochte

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:14

Mansour in Arnhem is wederverkoper van de Airparka. Kijk maar eens op hun site onder 'Airparka'.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:49

Haha nog nooit van gehoort nu dus wel! Zou ik best wel eens willen zien!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:51

nja wil ik wel eens zien !

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 18:21

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:51

heel lang stuiteren

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:12

grappig systeem en wel zo veilig, maar erg duur en dus iedere keer als je gevallen bent moet er zo'n nieuwe vulling van 15 euro erin.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:38

Weet je tenminste zeker dat je je paard kwijt bent na een val...
Die schrikt zich lam!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:50

ik weet het niet er zit zo een heel ding in je nek (ga je niet daardoor met je hoofd helemaal naar voren en dan gaat je houding toch ook helemaal mee?..?)

spratz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:52

ik weet er niets van maar, goh bestaat zo iets? Haha! Bij mij geeft het wel een maf idee.. zo'n iemand met een bodyprotector die zich helemaal opblaast als je valt ! grappig..

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:13

passieX schreef:
ik weet het niet er zit zo een heel ding in je nek (ga je niet daardoor met je hoofd helemaal naar voren en dan gaat je houding toch ook helemaal mee?..?)

Tijdens het rijden bedoel je? Zo lang de Airparka niet opbeblazen is is het vergelijkbaar met een bodywarmer, daar merk je dus niets van tijdens het rijden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:15

Ik ken het principe wel van zwemvesten, die dragen behoorlijk comfortabel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:16

Citaat:
Het koordje hangt dus gewoon aan je zadel je doet dat aan een ringetje ofzo en als je valt dan schiet het koordje ervan en dan blaast de protector volledig op. Daarna moet je een nieuw 'pompje' insteken. (voor de volgende keer dat je zou vallen )

heb je tijd om aan een touwtje te trekken dan als je eraf kiept? Ik niet hoor Clown

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:22

Ik vond het systeem eerst niet erg geloofwaardig, maar we hebben het zelf uitgetest en het werkt effectief.. Handig systeem maar ik vind het "model" niet zo mooi om te zien. Net alsof je een bodywarmer draagt die een paar maten te groot is. En goedkoop kan je het niet bepaald noemen.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:22

randie schreef:
Citaat:
Het koordje hangt dus gewoon aan je zadel je doet dat aan een ringetje ofzo en als je valt dan schiet het koordje ervan en dan blaast de protector volledig op. Daarna moet je een nieuw 'pompje' insteken. (voor de volgende keer dat je zou vallen )

heb je tijd om aan een touwtje te trekken dan als je eraf kiept? Ik niet hoor Clown

Je hoeft niet aan het touwtje te trekken. Het touwtje zit aan de ene kant aan de cartouche (het 'pompje' zoals iemand anders het hierboven omschreef) en aan de andere kant aan het zadel. Op het moment dat je valt (en minimaal 35 kilo weegt) wordt het opblaassysteem dus altijd geactiveerd.