Wat voor outfit bij regenachtig weer ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor outfit bij regenachtig weer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:24

Ik ben erg benieuwd wat je aantrekt bij regenachtig weer en hoe het bevalt.

Morgen ga ik buiten rijden met wat vriendinnen. Ik ben bang dat straks met rijbroek helemaal doorweekt raakt en dat het dan zo via me rijbroek me laarzen in loop. Of valt dat wel mee ?
In iedergeval neem ik wel mijn elastische regenbroek mee, mocht het nodig zijn dan kan ik die eventueel nog over mijn rijbroek aan trekken. Veder heb ik een ruiterjas van PK die als goed is wel waterdicht is.

Mano88

Re: Wat voor outfit bij regenachtig weer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:02

wel eens van rainlegs gehoord? ik heb ze zelf niet, dus kan geen ervaring erover delen, maar volgens mij zijn ze superhandig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:16

ik heb neoprene chaps van kitt. die zijn winddicht en zo goed als waterdicht. alleen op de knieën lekken ze ietsje door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:17

Ja, ik ben al op forum wezen graven en ik zag de rainlegs al paar keer voorbij komen. Van somige hoor ik dat nadeel van rainlegs is dat de onderkant van je boven been nog wel harstikke nat wordt en dat het niet echt heel idiaal is voor tijdens het lichtrijden.

Maar ik zal wel kijken hoe het morgen gaat, hopelijk blijft het wel aardig droog.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:19

toen ik die neoprenen niet had ging ik gerust met een regenbroek over mijn rijbroek heen rijden hoor... kan prima

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:19

als het regent en je gaat rijden word je nat.. dat is een feit...
wat ik meestal doe is een iets langere jas aan.. (bij een kortere heb je de kans dat het water via je jas tussen je benen drupt... Verdrietig en dat is niet echt leuk :S!!!!!!)
en als je gewoon goed passende laarzen hebt loopt het water niet je laarzen in hoor.. (in ieder geval heb ik nog nooit meegemaakt en ik rij altijd in de regen..)
en zorg dat als je ergens stopt of als je terug bent dat je warme kleding hebt om aan te trekken...
Wel eerst je paardje verzorgen.. dan pas jezelf!!!

misschien kun je er iets mee....

(p.s. caposhon (die aan je jas zit.. weet niet hoe je het typt..) moet je niet over je cap doen.. dit is super gevaarlijk.. je kunt ergens achter blijven haken en als je achter je wil kijken dan zie je niets..... je kunt beter in dit geval een petje onder je cap aandoen... houd de regen een heetje tegen..))

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:20

LiSSy schreef:
ik heb neoprene chaps van kitt. die zijn winddicht en zo goed als waterdicht. alleen op de knieën lekken ze ietsje door.

Die heb ik gisteren ook gehaald, ga er zo voor het eerst mee rijden Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:21

Ik heb ook die chaps besteld, ik wacht ongeduldig tot ze binnen komen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:34

Thanks voor de tips,

@mikeyfreak,
Goed dat je zegt want ik heb juist een korte ruiterjas, ik trekt dan in iedergeval mijn regenbroek wanneer het gaat regenen. Want het lijk me inderdaad niet pertig rijden wanneer het nat is tussen je benen en het zadel.

Die full chaps lijk me opzich wel wat, ik kijk wel hoe het met een regenbroek gaat en anders ga ik wel weer eens wat winkelen om een langere jas te kopen + full chaps Knipoog

Over paard hoeven jullie geen zorgen te maken, die zal ik na de rit wel even uitgebreid verwennen. Mocht te slecht weer worden dan blijven we wel binnen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:33

ik doe mijn neopreen chaps (kitt) aan en trek een lange regenjas erover, zo blijf ik lekker droog en heb het ook lekker warm Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:39

Gewoon mijn rijkledig met een waterdichte jas. Lachen Al dat extra's zoals een extra waterdichte broek eroverheen vind ik alleen maar hinderlijk tijdens het rijden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:31

Met echt harde regen rijd ik eigenlijk niet, met miezer en buien trek ik veel laagjes aan met daarover een waterdichte jas/regenjas. M'n leren laarzen laat ik staan en trek oude chaps aan!

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:28

hai,
ik trek altijd gewoon een regenpak aan.
en dan kijk ik altijd nog wel wat ik gaa doen.
of ik gaa rijden of vertroetellen.
en als het een beetje regend dan gaa ik gewoon rijden maar als het echt heel hard regent dan niet.

Fiachna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:40

Bij mij op de manege hebben ze daar zo'n speciale jassen voor. Dat zullen dan wel rainlegs zijn. Maar ze werken wel heel goed hoor. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:12

Vanwege het slechte weer Rolleyes *Kijkt naar buiten en ziet dat er weer van alles omwaait*
Gaat het vandaag niet door, hopelijk is het 3feb mooier weer Vork

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:53

Ik rij zelf gewoon als het regent met mijn waterdichte jas aan van PK en met me rijbroek gewoon aan dan maar nat maakt mij niet veel uit! Je kan ook een thermobroek kopen die is volgensmij ook waterdicht.. die heeft ook nog een zitvlak Ja

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:55

Ik doe gewoon mijn windjack aan, en niks over mn rijbroek, dan maar nat indd. Ga je ook niet dood aan. Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:59

ik heb daar zelf ook last van van dat natte enzo, en ik wil ook rain legs kopen. En ik weet niet óf het werkt maar ik zou eigenlijk maat M moeten hebben maar omdat hier word gezegt dat je dan nog een beetje nat word (net eronder?) is het misschien een idee om een grotere maat te pakken. het is maar een idee geen idee of het werkt maar misschien heb je er zelf ook nog wat aan. regenbroek zou ik niet aantrekken, dat is namelijk glad en dan glijd je dalijk zo van het zadel af. in ieder geval veel suc6!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:00

ik heb mijn gewone regenbroek in het kruis open gescheurd/geknipt, en rij daar mee als het regent, gaat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:00

Ik heb al een thermobroek rijbroek Sigaar , de Finale vam Eurostar. Alleen volgens mij is die niet echt waterdicht maar ik zal het wel een keertje proberen.
Thanks Laurine.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-07 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:01

ik trek gewoon alleen een waterdichte jas aan.. verder niks, je kunt ook gewoon een regenbroek aantrekken over je rijbroek, heb ik vroeger wel eens gedaan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:45

Ik doe dan altijd mijn waterdichte jas aan en ik heb waterdichte thremochaps van Musto, die werken goed!
Maar als het echt hard regent ga ik niet rijden, dan probeert m'n paard de hele tijd scheef te lopen om met d'r hoofd uit de regen te blijven.